[privacy] Bank geeft toegang tot rekening ex
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Informatie en technologie

#1: [privacy] Bank geeft toegang tot rekening ex Auteur: yirara BerichtGeplaatst: wo 14 nov 2018 21:40
    —
Ok, dit is een rare...

Ik heb in het verleden in Nederland geleefd. Ben recent teruggekomen en heb een bankrekening geopend. De enige bank waar dit snel mogelijk was was dezelfde bank waar ik in het verleden met mijn nu ex-man een rekening had. Hij heeft de rekening overgenomen en mijn naam staat er niet meer op. Dit heb ik bij de rekening opening verteld en duidelijk gemaakt dat de nieuwe rekening geen gezamenlijke rekening is.

Ik ontvang vandaag mijn online banking toegang, en zie dat ik niet bij mijn rekening kom, maar bij de rekening van mijn ex. Ik kan er waarschijnlijk geld vanaf halen, overboekingen en betalingen zien (Ik wil het niet weten). Even de bank gebeld: blijkbaar is mijn online banking geblokkeerd en men weet niet wat er aan de hand is. Moet morgen weer opbellen.

Dus wat nu? Dit lijkt mij een behoorlijke schending van de privacy. Kan ik een klacht indienen, en waar? Kan/moet ik mijn ex informeren? (afgezien dat ik in 7 dagen mijn huur over moet maken en niet bij mijn rekening kan).

Bedankt.


Laatst aangepast door yirara op wo 14 nov 2018 22:05, in totaal 1 keer bewerkt



Rechtenforum.nl -> Informatie en technologie

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl