Huurder uit pand krijgen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Huurder uit pand krijgen Auteur: wimpinator BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2018 15:38
    —
Goedemiddag allen,

Ik heb een vraag over de volgende kwestie: Als ik als eigenaar van een pand met iemand een huurovereenkomst voor bepaalde tijd (6 jaar) deze persoon na afloop van deze termijn uit mijn pand wil krijgen, hoe pak ik dat het beste aan? De huurder weigert te vertrekken. Is dit alleen mogelijk op basis van de gronden in art. 7:274 BW of kan ik ook opzeggen op basis van artikel 7:271 BW? Ik vind dit betreffende artikel erg moeilijk om te lezen dus vandaar stel ik de vraag hier!

Mijn vraag is dus eigenlijk hoe ik nu er het best voor kan zorgen dat ik het pand kan ontruimen.

Met vriendelijke groet,

Wim

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: di 25 sep 2018 1:10
    —
Je kunt opzeggen, maar tenzij de huurder schriftelijk in de beëindiging van de huurovereenkomst heeft toegestemd, heeft de opzegging pas effect wanneer de rechter onherroepelijk heeft beslist op een vordering van de verhuurder tot vaststelling van een tijdstip waarop de huurovereenkomst zal eindigen (art. 7:272 BW). De rechter kan die vordering slechts toewijzen in de in art. 7:274 BW genoemde gevallen.

Is er geen geldige beëindigingsgrond, dan kun je proberen de huurder uit te kopen.

#3:  Auteur: wimpinator BerichtGeplaatst: di 25 sep 2018 13:35
    —
Duidelijk, dank!



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl