verkeersboete en wet gelijke behandeling
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: verkeersboete en wet gelijke behandeling Auteur: aroy BerichtGeplaatst: wo 15 aug 2018 15:06
    —
Hallo,

Ik heb een vraag:

Ik kreeg een boete voor 3 km te hard rijden, (geflitst bij een kruising met stoplichten, halfweg)

Nu was dit in dezelfde periode waar op het nieuws werd gemeld dat de:
"Politie voert actie: geen boetes voor hardrijders,...."

bron: https://www.google.nl/search?ei=CrNTW4aNC4XksAfMsK-oCA&q=politieactie+geen+boetes&oq=politieactie+geen+boetes&gs_l=psy-ab.3...8932.13961.0.14598.12.12.0.0.0.0.81.693.12.12.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.6.359...0j0i67k1j0i22i30k1j33i160k1.0.9v6Lh9A7gWg

Mijn vraag: kun je in dit geval met succes in beroep gaan met het argument dat wanneer anderen die een gelijke snelheids overtreding geen boete kregen, in dezelde periode, vanwege deze actie maar ik wel, er sprake is van ongelijke behandeling. Of dat de boete in strijd is met de wet gelijke behandeling?

Nog een andere vraag: bij zo'n boete kun je online (via digid) diverse documenten (aktes die de bevoegdheid van de agent aantonen) inzien.

Echter op geen van deze documenten staat een handtekening, zijn die documenten dan rechtsgeldig?

Alvast bedankt,
Roy

#2:  Auteur: @Paul BerichtGeplaatst: do 16 aug 2018 11:13
    —
Verde wijn.

Laatst aangepast door @Paul op wo 22 aug 2018 10:44, in totaal 1 keer bewerkt

#3:  Auteur: aroy BerichtGeplaatst: do 16 aug 2018 15:41
    —
Nee Paul, dat kan ik niet aantonen, het lijkt mij echter zeer aannemelijk dat als herhaaldelijk in het nieuws wordt gemeld dat de "Politie voert actie: geen boetes voor hardrijders,...." dit wel degelijk het geval moet zijn.

M.a.w. ik kan het alleen aantonen door de berichtgeving van het politie apparaat zelf, zou dit nu niet het geval zijn dan lijkt het verdacht veel op misleiding door de politie.

alvast bedankt,
Roy

#4:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: do 16 aug 2018 21:56
    —
Er is geen sprake van ongelijkheid.
Automatisch flitsen door een flitspaal is niet hetzelfde als flitsers opgezet door de politie.
Er is ook nergens gezegd of geschreven dat flitspalen niet zouden werken.

#5:  Auteur: @Paul BerichtGeplaatst: vr 17 aug 2018 13:19
    —
Bufana

Laatst aangepast door @Paul op wo 22 aug 2018 10:45, in totaal 1 keer bewerkt

#6:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 17 aug 2018 16:22
    —
aroy schreef:
Nee Paul, dat kan ik niet aantonen, het lijkt mij echter zeer aannemelijk dat als herhaaldelijk in het nieuws wordt gemeld dat de "Politie voert actie: geen boetes voor hardrijders,...." dit wel degelijk het geval moet zijn.

M.a.w. ik kan het alleen aantonen door de berichtgeving van het politie apparaat zelf, zou dit nu niet het geval zijn dan lijkt het verdacht veel op misleiding door de politie.

alvast bedankt,
Roy

Dus je bent van mening dat je te hard mocht rijden omdat de politie je had verteld dat ze niet zouden controleren?

Je hebt evident geen poot om op te staan.

#7:  Auteur: aroy BerichtGeplaatst: vr 17 aug 2018 20:14
    —
Quote:
Dus je bent van mening dat je te hard mocht rijden omdat de politie je had verteld dat ze niet zouden controleren?



Nee, svp wel goed lezen voordat je assumpties maakt

Gewoon een kwestie van : een pietsie meer gas geven als het licht op groen staat en je weet dat ie daarna heeeel lang op rood staat en niet weet dat er geflitst wordt, ik ben geen hardrijder en heb ook geen raceauto.

Quote:
Witte verde wijn drinken is veeeeeeel leuker, hoor


Met een slok op rijden is veeeeeeel duurder als ze je pakken Wink
(en ik drink niet)

#8:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 17 aug 2018 20:55
    —
aroy schreef:
Quote:
Dus je bent van mening dat je te hard mocht rijden omdat de politie je had verteld dat ze niet zouden controleren?



Nee, svp wel goed lezen voordat je assumpties maakt

Gewoon een kwestie van : een pietsie meer gas geven als het licht op groen staat en je weet dat ie daarna heeeel lang op rood staat en niet weet dat er geflitst wordt, ik ben geen hardrijder en heb ook geen raceauto.

Je reed dus te hard en daar kun je dus een boete voor krijgen.

Er worden elke dag snelheidsovertredingen begaan die niet beboet worden, maar dat geeft de mensen die de pech hebben wel beboet te worden geen argument om onder de terechte boete uit te komen.

#9:  Auteur: @Paul BerichtGeplaatst: za 18 aug 2018 18:16
    —
Ringen.



Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl