Juridische bijbaan
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Stage / Praktijk ervaringen

#1: Juridische bijbaan Auteur: David92 BerichtGeplaatst: zo 14 sep 2014 17:45
    —
Beste medestudenten, juristen en overige liefhebbers van het recht,

Nadat ik vorig jaar, tevens in mijn eerste jaar, mijn hbo-propedeuse behaald had, stond het zonder meer vast dat mijn volgende academische stap een studie op de universiteit betrof. Ik zit dan nu ook in mijn eerste jaar aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam, waar ik tevens woon.
Doordat praktijkervaring voor mij enorm belangrijk is, ik graag leer van mijn dagelijkse bezigheden, en stages geen onderdeel zijn van de studie rechtsgeleerdheid, ben ik op zoek naar een juridische bijbaan die aansluit bij de opleiding.

Nu luidt mijn vraag aan jullie: in hoeverre is het vinden van een bijbaan, die aansluit bij mijn opleiding, realiseerbaar, en waar zou ik een dergelijke bijbaan kunnen vinden?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij mijn zoektocht.

Met vriendelijke groeten,

David

#2:  Auteur: Rianne999 BerichtGeplaatst: di 16 sep 2014 23:23
    —
Ik zou in ieder geval rechtbanken en gerechtshoven proberen voor de functie van buitengriffier. Vacatures daarvan worden bijna nooit online gepubliceerd, dus gewoon een open sollicitatie sturen.

Kijk bijvoorbeeld ook naar ondersteunende functies op een advocatenkantoor, notariskantoor, deurwaarderskantoor etc. of een administratieve functie. Waarschijnlijk zal je juridisch inhoudelijk nog niet veel mogen/kunnen doen, maar dan maak je iig de sfeer op het kantoor mee.



Rechtenforum.nl -> Stage / Praktijk ervaringen

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl