Aandachtspunt in getuigschrift - funest voor sollicitatie?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Stage / Praktijk ervaringen

#1: Aandachtspunt in getuigschrift - funest voor sollicitatie? Auteur: Wettenbundel BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2013 16:46
    —
Ik ben van plan om binnenkort te solliciteren naar een functie als advocaat-stagiaire. Ik heb een studentstage gelopen bij een advocatenkantoor en daar ook een getuigschrift van gekregen. Dit getuigschrift is vrij kort, maar noemt ook een minder positief aspect. Dit aandachtspunt komt erop neer dat ik soms in een te hoog tempo werk, hetgeen ten koste kan gaan van de inhoud van mijn werk.

Is het normaal dat een getuigschrift een dergelijk kritiekpunt bevat? Ik ben zeer tevreden met mijn stagebeoordeling, en zou het geen probleem vinden om ook de kritiekpunten toe te lichten. Ik ben alleen bang dat ik op basis hiervan niet wordt uitgenodigd op een gesprek, aangezien er meer (understatement) gegadigden zijn voor deze functie.

Ik heb hier nul ervaring mee, dus zou graag jullie input willen.
Alvast dank!

#2:  Auteur: Mkloostra BerichtGeplaatst: do 02 mei 2013 8:57
    —
Je werkgever moet in een getuigschrift ten minste het volgende noemen:

- begin- en einddatum van je contract

- het aantal uren dat je per dag of per week werkte

- je functie of het soort werk.

Ten slotte moet hij het getuigschrift ondertekenen.

Als je dat wilt, dan kun je je werkgever vragen in het getuigschrift te vermelden hoe je je werk hebt gedaan en waarom en hoe je contract is beëindigd (bijvoorbeeld op jouw verzoek). Je werkgever mag dit niet uit zichzelf in het getuigschrift opnemen. Vraag er niet om als je vermoedt dat je werkgever zich negatief zal uitlaten over je functioneren. Dat maakt je getuigschrift onbruikbaar bij eventuele volgende sollicitaties.

#3:  Auteur: Wettenbundel BerichtGeplaatst: do 02 mei 2013 9:08
    —
Ik heb dat inderdaad online gevonden. Het betreft hier alleen een studentstage, dus een deel zal niet van toepassing zijn. Het is een aandachtspunt (deel van mijn stagebeoordeling) geen breekpunt. Ik heb besloten het getuigschrift gewoon mee te sturen. Er staan meerdere pluspunten in en slechts één aandachtspunt, lijkt mij niet verkeerd!

In ieder geval bedankt voor je reactie! Als anderen nog willen bijspringen, graag!



Rechtenforum.nl -> Stage / Praktijk ervaringen

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl