Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 16:59
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

wat is het recht van een kind ivm voetballen en buren??
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
odette_monique



Leeftijd: 55
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: vr 30 jun 2006 21:37    Onderwerp: wat is het recht van een kind ivm voetballen en buren?? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedenavond!

Ik heb een vraag betreffende voetballende kinderen en de omringende buren.
Wij wonen aan een grasveldje waar ongeveer 15 huizen aan grenzen.De schuttingen van de tuinen gelden bij de meesten als grens van dit grasveld.Het veld is een aantal jaar geleden voorzien van doeltjes waarvoor een handtekeningactie werd gedaan door de kinderen zelf.
Het gaat dus om een grasveldje met twee kleine voetbaldoeltjes.
Elke dag na schooltijd wordt er gevoetbald.Er rennen zo'n 15 kinderen om de bal en er wordt vrolijk gespeeld.De leeftijd van de kinderen varieert van 5 tot en met 15 jaar.
Nu gaan de mensen die destijds getekend hebben klagen dat er teveel geschreeuwd wordt.....
Dat de bal te vaak in de tuin komt...............
Dat ze niet rustig kunnen telefoneren...........

De desbetreffende mensen zitten zelf de gehele dag thuis en vinden het nu dus vervelend dat de kinderen voetballen....

'vroeger bij ons'.....
'maakten we nooit zoveel lawaai'........

Ik als ouder vind het allemaal wel meevallen.

Vanavond ging er een bal over de schutting bij mijn buurman en deze heeft het mes erin gezet.

een andere buurman (gepensioneerd) klaagt dat hij niet rustig in de tuin kan zitten.

Als je nagaat dat deze dus de hele dag thuis is terwijl de kinderen op school zitten dan is er toch tijd genoeg denk ik dan.

Vraag is dus of er ergens beschreven staat in hoeverre er nu nog gevoetbald mag worden op dit desbetreffende grasveld.

Ik denk altijd maar zo.....wat gebeurd er als deze kinderen niet meer voetballen en er gaat een groep hangjeugd hangen met brommer enz.

Het gaat om een gemeente veldje waar dus twee doeltjes op geplaatst zijn en waar de tuinen van de huizen de grens bepalen.....

ontzettend bednkt voor het lezen en eventueel advies

groeten odette
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: vr 30 jun 2006 21:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Vraag is dus of er ergens beschreven staat in hoeverre er nu nog gevoetbald mag worden op dit desbetreffende grasveld.


Als er overlast wordt veroorzaakt dan kan er een probleem ontstaan. Denk verder aan schade auto's en plantjes in de tuin, dat kan natuurlijk niet. Is dat niet het geval, dan is er niks aan de hand, juridisch gezien.

Quote:
Het gaat om een gemeente veldje waar dus twee doeltjes op geplaatst zijn en waar de tuinen van de huizen de grens bepalen.....

Door de gemeente?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
odette_monique



Leeftijd: 55
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: vr 30 jun 2006 22:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

van auto's is geen sprake.Het zijn allemaal achtertuinen.Van plantjes ...ja dat zou kunnen.Al zijn de meeste schuttingen 1.80 hoog.

Er wordt zo nu en dan wel eens een bal tegen een schutting geschopt en dat vinden de buren vervelend.Dat snap ik wel maar het is moeilijk om dat tegen te houden..Bij het wk gaat er ook wel eens een bal niet zoals de spelers zouden willen.
Ik als ouder wordt aangesproken op dit alles en het gevolg is dus dat ik mijn zoon naar binnen haal.De meeste kinderen wonen hier net een straat achter en daar is geen veld.En de desbetreffende buren gaan daar niet heen om te klagen.

Ik vind het heel vervelend dat de buren zo reageren.Ik heb helemaal geen zin in onenigheid.Het is wel zo dat bij de buren waarover het gaat de kinderen allang het huis uit zijn.Dezelfde buurman voetbalt wel met kleinzoon op het veld wanneer hij daar op moet passen alleen zitten onze kids dan op school.

Ik woon hier nu 8 jaar en dit is de eerste zomer dat er geklaagd gaat worden.

ik ben er wel voor om een eindtijd in te stellen.Dat er bv na 21uur niet meer gebald wordt.....

de doeltjes zijn geplaatst door de gemeente..het grasveld wordt ook onderhouden door de gemeente
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: vr 30 jun 2006 22:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
de doeltjes zijn geplaatst door de gemeente..het grasveld wordt ook onderhouden door de gemeente


Dan hebt u een stok achter de deur.

Quote:
Ik vind het heel vervelend dat de buren zo reageren.Ik heb helemaal geen zin in onenigheid.Het is wel zo dat bij de buren waarover het gaat de kinderen allang het huis uit zijn.Dezelfde buurman voetbalt wel met kleinzoon op het veld wanneer hij daar op moet passen alleen zitten onze kids dan op school.


Dat kan ik me goed voorstellen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
odette_monique



Leeftijd: 55
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: vr 30 jun 2006 22:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

maar hoe los ik nu de discussie op die er zich vormt over tot hoeverre er gevoetbald kan worden??
Rekening houden met elkaar is logisch.Plantjes die stuk gaan zouden vergoed kunnen worden ..
In hoeverre kan de buurman de bal lekprikken die in zijn tuin komt..mag dat? Wie staat er dan in zijn/haar recht?

t'is wel een onderwerp voor de rijdende rechter want volgens mij ben ik niet de enige die wel eens met zo'n probleem komt??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: vr 30 jun 2006 23:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Die van dat mes zou ik heel resoluut tegen optreden: aangifte doen van vernieling.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: vr 30 jun 2006 23:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
maar hoe los ik nu de discussie op die er zich vormt over tot hoeverre er gevoetbald kan worden??
Rekening houden met elkaar is logisch.Plantjes die stuk gaan zouden vergoed kunnen worden ..
In hoeverre kan de buurman de bal lekprikken die in zijn tuin komt..mag dat? Wie staat er dan in zijn/haar recht?


Lekprikken niet, maar afpakken en de politie bellen wel. Meneer de agent, die kinderen schoppen de bal steeds in m'n tuin. Er is al een mooie roos geknakt en dadelijk gaat de bal nog door m'n raam! Ik heb ze al een paar keer gewaarschuwd maar ze gaan gewoon door. Als ik de bal niet afpak gaat er straks vast wat stuk.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 01 jul 2006 0:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De politie begrijpt zelf ook wel dat er bij normaal spel wel eens een bal over de heg gaat. Zolang het niet uitdraait op bewust buurmannetje pesten is er volgens mij niets aan de hand. Als de bal een keer in een tuin komt moet die gewoon terug worden gegeven. De bal lekprikken kan echt niet.

Gewoon laten voetballen. Straks is het mooie weer weer over.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: za 01 jul 2006 0:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zie art. noodweer
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 01 jul 2006 0:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abraxes schreef:
Zie art. noodweer

Hmm, moest ik even over nadenken Wink.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: za 01 jul 2006 5:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Razz
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
odette_monique



Leeftijd: 55
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: za 01 jul 2006 9:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

de desbetreffende bal kwam over de schutting op het hoofd van de buurman terrecht...waarna deze stuiterde en een tuinlampje kapot ging Crying or Very sad ........De buurman stond op en riep het jongetje naar hem toe en zei tegen hem...'de bal krijg je maandag weer terug'.Waarop een ander vriendje van de jongen zijn middelvinger omhoog stak en stond te mopperen dat het een oude man wordt.De kinderen zijn nog geen twaalf(dus geen 16 jarige pubers).
Hierop liep de buurman naar binnen pakte een mes en stak de bal stuk...gooide deze weer over de schutting.

De jongens zijn de vader gaan halen van de jongen en deze wil nu aangifte gaan doen.De buurman wil hem uitnodigen om een uurtje in de tuin te komen zitten en te luisteren naar het lawaai.........

is het niet zo dat wanneer de kinderen aanbieden om het lampje te vergoeden en excuses aan te bieden het voor hun beter is??

mijn man had het over een voetbal verbod bij 18 graden in de schaduw...

van mij mogen de kinderen gewoon blijven spelen.Het is nu mooi weer over drie weken is iedereen op vakantie en dan gaat alles weer naar school..wordt het weer eerder donker etc etc
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: za 01 jul 2006 10:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
de desbetreffende bal kwam over de schutting op het hoofd van de buurman terrecht...waarna deze stuiterde en een tuinlampje kapot ging ........De buurman stond op en riep het jongetje naar hem toe en zei tegen hem...'de bal krijg je maandag weer terug'.Waarop een ander vriendje van de jongen zijn middelvinger omhoog stak en stond te mopperen dat het een oude man wordt.De kinderen zijn nog geen twaalf(dus geen 16 jarige pubers).
Hierop liep de buurman naar binnen pakte een mes en stak de bal stuk...gooide deze weer over de schutting.


Mr. Green

Quote:
is het niet zo dat wanneer de kinderen aanbieden om het lampje te vergoeden en excuses aan te bieden het voor hun beter is??

Altijd het proberen waard en het lijkt me een uitstekende oplossing.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 01 jul 2006 17:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou aangifte doen; ik zou me ook niet verbazen wanneer de buurman dan (en terecht) aangifte doet van belediging (de middelvinger)

Verder vind ik 't echt gezeik. Als je geen buren wilt horen, moet je op de hei gaan wonen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 01 jul 2006 18:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kan me de irritatie van de buren wel wat voorstellen en het punt is: als je je er eenmaal aan gaat storen, dan wordt het steeds erger. Echter, aangiftes enzo lossen hier niet veel op. En ik hoop dat de vader van het jongetje met de middelvinger zijn zoon in het bijzijn van buurman even heeeeeeeeeeel stevig toegesproken heeft.

Mijn idee: leuk, zo'n veldje en het voorziet duidelijk in een behoefte. Kinderen ballen niet op straat en da's weer prettig voor de auto's Wink

Mijn voorstel: gebruik het veldje binnenkort eens voor een ander doel. Nodig de ouders en kinderen van de voetballende kinderen van verderop uit en ook alle buren rond het veldje. Organiseer gezellig een BBQ en laat iedereen wat meenemen. Zo leren ze elkaar wat beter kennen en kan op informele wijze het probleem en de oplossing daarvoor besproken worden.

Een eindtijd voor het voetballen lijkt me heel redelijk. En misschien kun je samen ook nog afspreken dat er bijv. op woensdag niet gevoetbald wordt. Laat de kinderen ook maar eens met ideeen komen over wat ze er aan kunnen doen om de buren minder te storen.

De kinderen hebben ongetwijfeld recht om daar te voetballen en het lekprikken van een bal door de buurman is niet goed, maar soms moet je gewoon even naar een andere manier zoeken om vredig met elkaar te blijven leven.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds