Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 24 mei 2024 0:50
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

waarom wil jij advocaat worden?
Moderators: StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
HenkR

HenkR

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1146


BerichtGeplaatst: di 22 apr 2008 3:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Om mensen te helpen, uit sociaal oogpunt dus.

Dus strafrecht.

Ik voel me daar thuis omdat de cliëntèle 'fout' zijn en toch ook 'goed' zijn.

En dat ben IK ook Very Happy


En uren schrijven natuurlijk :S
_________________
'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?'
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Yakub



Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2


BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2010 20:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb zelf de andere kant meegemaakt ooit, als verdachte. Sad

Ik denk dat ik daarom een zeer enthousiast advocaat kan zijn en ik ben zeer gemotiveerd verdachten bij te staan, juist omdat ik zelf heb ervaren wat detentie doet (zoals je gezondheid definitief kapot maken).

Er wordt momenteel, mede door toedoen van de commerciële media, de grootst mogelijke onzin verkondigd over het Nederlands strafrecht. Juist nu is het dus des te interessanter om te vernemen en te lezen hoe het werkelijk zit.

Ik weet niet anderen vinden of mijn motivatie zuiver is, het is ook nog eens zo, dat ik gewoon iets wil doen, een beroep en gezien mijn capaciteiten is advocaat een goede keuze.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MikkieMuis



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 29


BerichtGeplaatst: za 24 apr 2010 14:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben eigenlijk het tegenovergestelde. Ik wil geen advocaat worden maar ik ben wel bezig met een studie rechten (oa daarnaast doe ik namelijk ook economie).

Waarom rechten als je geen advocaat wil worden? Simpelweg uit interesse. Gewoon interesse in de materie. Het weten waarom een regel een regel is, het afwegen van regels tegenover elkaar, sterker staan in het leven (een studie rechten kan toch zo handig zijn als een Nederlande verkoper weer eens ten stelligste ontkent dat de garantietermijn 2 jaar is).

Na mijn afstuderen zal ik - mits het lopen van stage - wel een togaberoep kunnen uitoefenen moest ik dat willen.

Maar waarom dan geen advocaat: omdat ik helaas al persoonlijk kennis heb mogen maken met de willekeur van het gerecht (niet strafrechterlijk, gelukkig maar) en ik onder meer daardoor mijn geloof in justitie ben kwijtgespeeld. Ik ben een enorme voorstander van sociaal recht en kan heel boos worden als ik onrecht zie gedaan worden door bedrijven of overheid ten koste van de kleine particulier. Misschien ga ik daar dan ooit mee aan de slag (ik ben in de richting burgerlijk recht verdergegaan) maar dan niet als advocaat zijnde.

Je hebt vast weinig aan deze reply maar ik wou even illustreren dat het studeren van rechten niet altijd tot de advocaat moet leiden en dat er ook andere redenen kunnen zijn om rechten te studeren. Hoewel daarnaast heb ik hier al mensen horen zeggen dat ze rechten studeren omdat ze niet goed zijn in wiskunde of natuurkunde... tjah daar heb ik dan wel zo mijn vragen bij.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ellana



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 22


BerichtGeplaatst: di 27 apr 2010 16:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een bepaalde drang om een bepaalde status te hebben hahaha. Doordat ik uit een éénoudergezin kom werden mijn broertje en ik altijd met de nek aangekeken. De mening dat wij niks zouden bereiken werdt maar al te graag met ons gedeeld. Hierdoor heb ik me voor doel gesteld om de universiteit af te ronden en natuurlijk iets te bereiken in me leven. Vanuit het vmbo heb ik me naar de uni toe gewerkt. Eerst wou ik dierenarts of kinderarts worden en dan bij artsen zonder grenzen werken haha dit door mijn liefde voor dieren en de medeleven voor arme kansloze kinderen in derde wereld landen of ramp gebieden. Vanaf mijn 17de wilde ik opeens advocaat worden ipv arts. Omdat er een loting is waar ik zowiezo niet doorheen zou zijn gekomen met een hbo P en vanwege het besef dat het een hele zware studie is. Toen heb ik een juridische opleiding op het mbo gevolgd. Na mijn stage op een advocaten kantoor wist ik het zeker. Ik wil het strafrecht in. De variatie is super leuk. Je zit niet de hele dag op kantoor. Je komt op kantoor dossiers bestuderen of voor afspraken met je cliënten. Daarnaast ben je veel op weg naar rechtbanken, gevangenissen en politiebureau. Het geld en op een dag eigen baas zijn spreekt me natuurlijk ook aan. Natuurlijk is het ook van belang dat ik niet tegen onrecht kan en daarom soms ook wel twijfel om later naast een master strafrecht ook de master internationaal recht te doen. Zodoende kan ik indien het geluk me mee zit bij de VN of dergelijke werken Very Happy
Ach ja.. dromen/doelen moet je nou eenmaal hebben in het leven. Indien je geen doelen hebt dan kom je er denk ik ook niet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds