Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 23:59
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

voorkomen en hele hoge boete voor flauwe kul
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sroos



Leeftijd: 27
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: do 18 sep 2014 10:36    Onderwerp: voorkomen en hele hoge boete voor flauwe kul Reageer met quote Naar onder Naar boven

in augustus 2013 was ik met een aantal vrienden naar Sneekweek 2013 gegaan. Voor de mensen die hier niet bekend mee zijn, dit is een week feesten en varen in het Friese stadje Sneek.

Op de één na laatste avond liepen we terug naar de boot na het stappen, en een vriend van mij (toen 17 jaar) en ik (toen 16 jaar) zagen toen een grote Lipton Ice Tea vlag aan een hek hangen. We hadden een aardige slok op en we kwamen op het idee om deze vlag los te maken van zijn tie wraps en als cape te gebruiken. Zodra we de vlag omdeden kwam er uit elke hoek van het plein waarop we stonden politie aangerend, kwamen er busjes aan gereden en er kwamen zelf fietsagenten bij kijken. We werden staande gehouden en er werd ons verteld dat we een boete zouden krijgen, die nader bepaald zou worden door de officier van justitie.
Ik was inmiddels nuchter en na het opschrijven van onze gegevens, mochten we de tocht naar de boot weer hervatten.

precies een jaar later, tijdens sneekweek 2014, ligt er een brief van het OM bij mij thuis in Rotterdam op de deurmat. In deze brief staat dat ik op 25 September om 9.00 's ochtends verwacht wordt bij de kantonrechter in Leeuwarden (dit is 3 uur rijden en 100 euro aan benzine van mijn huis vandaan). Ik heb toen gebeld naar de persoon met wie ik werd aangehouden die avond in Sneek, en hij vertelde dat hij slechts een boete had gekregen van 130 euro. Ik begreep er helemaal niks meer van.
De volgende dag belde mijn moeder de officier van justitie en deze vertelde dat ik ook nog eens een boete kan verwachten die kan oplopen tot €500...

De persoon die een boete van 130 euro had gekregen was op dit moment net als ik minderjarig, en was verder net als ik één keer met Bureau Halt in aanraking gekomen, beide op veertienjarige leeftijd. Dat was de enige keer dat ik ooit met justitie in aanraking ben gekomen dus ik begrijp totaal niet waarom ik een veel hogere straf krijg dan die vriend van mij.

Ik heb alles geprobeerd om duidelijkheid over deze zaak te krijgen, maar ik krijg maar geen gehoor.

Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen wat er misschien aan de hand zou kunnen zijn dat ik deze straf heb gekregen en hoe ik het best kan omgaan met deze situatie.

Bij voorbaat dank,
Groet Sam
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: do 18 sep 2014 14:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vreemd. Want als minderjarige verdachte zou je moeten worden gedagvaard bij de rechtbank waar je woont.

Voor welk feit ben je gedagvaard?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
The Order



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: do 25 sep 2014 22:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bent u toevallig gedagvaard voor baldadigheid / straatschenderij?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds