Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 29 mei 2024 3:49
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

thuiswonende kinderen
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pieter B



Leeftijd: 67
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 9


BerichtGeplaatst: wo 28 feb 2007 21:47    Onderwerp: thuiswonende kinderen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tijdens het invullen van mijn belastingaangifte kon ik tegen dat ik voor thuiswonende kinderen waarvoor geen studiefinaciering of kinderbijslag wordt ontvangen ik minimaal € 386 mag berekenen zodat max €330 als aftrekpost kan gelden.
Onze zoon is 21 maar heeft een baan. hij woont wel thuis. Gaat dit dan ook op? Het is mij niet helamaal duidelijk. wie kan dit in normaal nederlands aan mij uitleggen.

Hartelijk dank alvast
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 28 feb 2007 23:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hier de voorwaarden voor de kinderkorting. Die 386 euro is niet wat je kunt aftrekken, maar het bedrag dat je minimaal per kwartaal kwijt was aan uitgaven voor het kind.

Als het kind een baan had, kon het kind zelf in zijn levensonderhoud voorzien en komt de ouder niet in aanmerking voor kinderkorting.

Edit: ik heb het idee dat "kinderkorting" hier niet de juiste term is. Beter is "Uitgaven voor levensonderhoud kinderen jonger dan 30 jaar". Kinderkorting wordt vanzelf meegenomen bij het aanklikken van de juiste vinkjes.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.


Laatst aangepast door bona fides op ma 19 mrt 2007 0:16, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Marianne55



Leeftijd: 69
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: zo 18 mrt 2007 13:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een thuiswonende dochten van 17 jaar waarvoor ik vorig jaar ongeveer 1400 euro aan lesmaterialen heb moeten betalen, reiskosten etc. voor haar BOL opleiding. Waar kan ik die kosten aftrekken?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2007 0:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk niet. "Uitgaven voor levensonderhoud kinderen jonger dan 30 jaar" (zie link boven) is niet van toepassing, want je ontvangt kinderbijslag. Studiekosten kun je alleen aftrekken wanneer die gemaakt zijn voor de belastingplichtige zelf of voor diens fiscale partner.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
AdVader



Leeftijd: 67
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2007 12:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik woon in een eensgezinswoning, krijg als 'alleenstaande' geen huursubsidie en hou maandelijks nauwelijks iets over. Mijn kinderen 'mogen 12 van de 14 dgn met hun moeder omgaan en wonen 2 van de 12 dagen bij mij thuis terwijl ik al 7 jaar 'samen ouderen' probeer te bereiken, om 50/50 te zorgen. Kan ik als vader ook in aanmerking komen voor allerlei (fiscale) voorzieningen? Zo ja hoe dan en zo nee waarom niet? Wat betekent een 'nee' in de zin van art 1 en 'gelijke behandeling', betreft e.e.a. - praktisch gezien - enkel vrouwenvoorzieningen? En vervolgens, waarom wordt EVRM8 en IVRK7 massaal geschonden? Hoe kan in ons rechtssysteem waarin ook het recht van herstel en recht op bescherming tegen (familie)onrecht betreffende 'stelselmatige ontvadering' erkenning en genoegdoening met terugwerkende kracht worden verkregen? Immers, vaders zijn geen 'alleenstaanden' zonder kinderen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
wimuithoorn



Leeftijd: 67
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 27


BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2007 20:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Advader, in het Nederlands (on)rechtsysteem worden termen als moeder en vader niet gebruikt, dat ben je dus ook nooit.
Je bent verzorgende of niet-verzorgende ouder, spermadonor of draagmoeder, alimentatiegerechtigde of alimentatieplichtige.
Ik ben zelf sinds 1995 reeds ongelijk behandeld en pas sinds kort heb ik in een kort geding, omdat ze echt niets konden vinden om het me te weigeren, een uitspraak verkregen dat de school waar mijn dochter op zit mij drie keer per jaar een kopie van een rapport moet sturen.
Dat is dan volgens de rechtbank de uitwerking van art 377 c van het BW.
Verder verstoppen ze zich achter termen als "beschermen" waar ze in werkelijkheid AFschermen, "Rust" waarmee ze bedoelen dat je wordt behandeld alsof je niet bestaat of reeds bent overleden, en "de belangen van de kinderen" wat ze ook gebruiken om je van hen te vervreemden, terwijl in de praktijk kinderen de dupe worden doordat vaders op zeker moment zo in de stress raken dat ze niet meer kunnen functioneren, waardoor de kinderen in een achterstandspositie terecht komen en de maatschappij weer voor de kosten kan opdraaien (ook op lange termijn, zie ook bekend Internationaal onderzoek).
Maar in Nederland weten "ze" (de feministen) het allemaal veeeeel beter.
Feminisme is dus toch een geestesgesteldheid die je onder de noemer ziekte zou kunnen onderbrengen.
En nu weer een slotje?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 104
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1635


BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2007 20:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is off-topic.
_________________
'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds