Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 17:59
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

opschorten betaling gebrekkig product na faillissement
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
keesvlees



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 23


BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2015 10:02    Onderwerp: opschorten betaling gebrekkig product na faillissement Reageer met quote Naar onder Naar boven

hallo iedereen,

even een vraagje waar ik niet uit kom, kan ik mij beroepen op opschorting van betaling als een gebrekkig product niet meer geleverd/gerepareerd/vervangen kan worden omdat de verkoper van het product in kwestie inmiddels failliet is gegaan?

de verkoper houdt mij namelijk aan de betalingsverplichting, terwijl de garantie op het product vanwege het faillissement verloren is/zou zijn gegaan.

ben benieuwd wat jullie hier van vinden want ik zit even vast en probeer verdere problemen te voorkomen..

alvast bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2015 10:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom heeft u het product nog niet betaald? Loopt dit via een afbetalingsregeling? Het kan nl zo zijn dat u aan het afbetalen bent aan een derde partij die (meestal tegen rente) niets met het faillissement te maken heeft.

Het lijkt mij verder dat de verkoper u niet aan de betalingsverplichting kan houden, maar of de derde partij of de curator.
Dit doet mij denken aan het Neckermann.-debacle.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
keesvlees



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 23


BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2015 11:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

twee keer de spijker op zijn kop, waar zou ik hier meer over kunnen vinden? de zoekfunctie laat mij in de steek..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2015 19:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik u goed begrijp heeft u een betalingsregeling bij Vesting Finance lopen. Daar is het nodige over te doen geweest, consumentenfora van Kassa en Radar liepen vol.

Aangezien de verkoper niet meer bestaat (Neckermann heeft daar een handige doorstarttruc uitgehaald, men ging failliet, maar de hele top bleef zitten) kunt u geen beroep meer doen bij de verkoper op het hebben van een non-conform (gebrekkig) product. Het enige wat overblijft is een garantieverzoek bij de fabrikant. Maar nu het volgende probleem. Neckermann had zijn eigen reparatie-afdeling en de garantieclaims zijn afgekocht door de fabrikanten. Die zullen daarom ook niets meer voor u doen.

Aangezien u een betalingsregeling heeft lopen bij een derde partij, kunt u eigenlijk nergens meer terecht. Denken dat u onder uw betalingsverplichting uit kunt is een illusie. Het zou wat anders zijn als het product niet was geleverd. Zelfs in die gevallen heeft Vesting Finance nog (onterechte) aanmaningen verstuurd, maar dat is uiteindelijk in orde gekomen. Voor mensen zoals u zit er niets anders op om toch bij de fabrikant te gaan klagen en hopen op coulance.

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/flitsfaillissement-neckermann-laat-klanten-met-lege-handen-achter/speel/1/
Bekijk profiel Stuur privé bericht
keesvlees



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 23


BerichtGeplaatst: do 28 mei 2015 18:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hartelijk dank voor dit zeer complete antwoord, ik zal mij eens beraden op de volgende stap!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 789


BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2015 14:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, lijkt mij wel.
_________________
Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds