Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 20:36
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

last van illegaal persoon in de trein, NS doet niks
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sleightkaas



Leeftijd: 33
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: do 17 jul 2014 15:37    Onderwerp: last van illegaal persoon in de trein, NS doet niks Reageer met quote Naar onder Naar boven

Laatst zat er een (illegaal?) persoon, zag eruit als een buitenlander, in de trein. Hij zat aan de telefoon te schreeuwen in een andere taal. Toen de conducteur kwam had de man geen kaartje en geen legitimatie. De man schreeuwde naar een andere passagier die beleefd vroeg of het iets zachter mocht. De conducteur was binnen een paar seconde al weer weg, en liet de coupé dus achter met een wellicht illegale man die al twee misdrijven (geen kaartje, geen legitimatie) had gepleegd. De conducteur kwam ook niet terug, ook stuurde hij geen collega's of politie.
Vrij verontrustend dus, om te weten dat er vlak achter je een agressief en wellicht illegaal persoon zit. Zeker als je weet dat zelfs de NS er zelf te bang voor is om er iets aan te doen.
Ik zag zonet een artikel waarin een soortgelijk scenario afspeelde, echter werd de man daar wel een boete aangesmeerd. Maar ook geen politie. Een passagier had een klacht ingediend en kreeg gratis kaartjes. http://www.joop.nl/leven/detail/artikel/24925_metro_opent_jacht_op_illegale_vreemdeling/

Ik vind dit echt bizar, ik weet niet of die man dan een crimineel is, maar zeker een overtreder die duidelijk in agressieve toestand was. De NS levert hem niet in bij de politie, en laat overige passagiers achter met deze man. Daarom wil ik hier graag iets aan doen, maar heb ik wat advies nodig. Moet ik naar de NS gaan, of naar de politie, of naar de media? Ik wil wel graag anoniem blijven. Het zou cool zijn als ik zelf een schadevergoeding krijg, maar als de NS een flinke boete krijgt en slecht in de media komt ben ik al lang blij.

Alvast bedankt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ronald78



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 796


BerichtGeplaatst: do 17 jul 2014 16:27    Onderwerp: Re: last van illegaal persoon in de trein, NS doet niks Reageer met quote Naar onder Naar boven

En wat als de betreffende persoon nu eens aangifte wil doen van smaad of laster?
sleightkaas schreef:
Laatst zat er een (illegaal?) persoon, zag eruit als een buitenlander, [...]

Hoe "zie" je of iemand illegaal of buitenlands is? Voor hetzelfde geld zijn zijn ouders ook gewoon in Nederland geboren.
sleightkaas schreef:

een wellicht illegale man die al twee misdrijven (geen kaartje, geen legitimatie) had gepleegd.

Beide zijn in beginsel overtredingen, geen misdrijven.

Wellicht vertrok de conducteur juist om de boel niet te laten escaleren en werd de politie verzocht hem op te pikken op het eindpunt?

Wat voor (kwantificeerbare) schade heb je geleden?
_________________
Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sleightkaas



Leeftijd: 33
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: do 17 jul 2014 17:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hij zag er naar mij mening buitenlands uit, natuurlijk kan ik dat niet bewijzen.
De conducteur vroeg niet waar de man naartoe ging, en de trein was nog lang niet bij de eindhalte, dus het lijkt me niet dat de conducteur politie had ingeschakeld.
Daarnaast liet hij de coupé achter met een agressieve man die al overtredingen had begaan, en dat is het was mij beangstigd. De 'schade', weet niet of ik dat wel zo moet noemen, zal dus een bedreigende situatie zijn, iets met mentale schrik, en een treinkaartje wat me een erg onplezierige rit opleverde. Ik heb hier geen verstand van, dus ik heb geen flauw idee wat realistisch is om op te noemen.

In het artikel ging het over een (naar mijn mening) minder ernstige zaak, waar ook media, politie, en schadevergoeding bij betrokken was. Vandaar dat ik me af vroeg wat ik met deze zaak moet doen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: do 17 jul 2014 22:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou, ernstig hoor. Tss tss.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
A.Verkerk



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 219


BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2014 6:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik jou was, zou ik inderdaad naar de media stappen. Dat is toch verschrikkelijk, dat ze zomaar illegalen rond laten lopen in Nederland. Misschien zit er morgen ook wel eentje naast je in de snackbar. Allemaal oppakken en levenslang opsluiten.
Maar als je dan naar de media stapt, dan wel als een grote vent met naam en toenaam hè?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BartL



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 442


BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2014 7:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

sleightkaas schreef:
Hij zag er naar mij mening buitenlands uit, natuurlijk kan ik dat niet bewijzen.
De conducteur vroeg niet waar de man naartoe ging, en de trein was nog lang niet bij de eindhalte, dus het lijkt me niet dat de conducteur politie had ingeschakeld.
Daarnaast liet hij de coupé achter met een agressieve man die al overtredingen had begaan, en dat is het was mij beangstigd. De 'schade', weet niet of ik dat wel zo moet noemen, zal dus een bedreigende situatie zijn, iets met mentale schrik, en een treinkaartje wat me een erg onplezierige rit opleverde. Ik heb hier geen verstand van, dus ik heb geen flauw idee wat realistisch is om op te noemen.

In het artikel ging het over een (naar mijn mening) minder ernstige zaak, waar ook media, politie, en schadevergoeding bij betrokken was. Vandaar dat ik me af vroeg wat ik met deze zaak moet doen.


Nog daargelaten wat ik er persoonlijk van vind kun je niet veel meer doen dan een klacht indienen. Dit valt niet binnen het strafrecht omdat hier geen sprake was van een objectieve bedreigende situatie. Dat jij je bedreigt voelt wil nog niet zeggen dat je het ook daadwerkelijk een bedreigende situatie was. Daarnaast kon natuurlijk ook ergens anders gaan zitten.

Verder heb je geen objectieve schade geleden en heeft de NS ten opzichte van jou geen wanprestatie geleverd. Dat de rit voor jou onplezierig was doet daar niets aan af.

Overigens vind ik het indienen van een klacht in deze situatie ongepast omdat het de lastige werkomstandigheden van een conducteur miskent.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bronza



Leeftijd: 31
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 143


BerichtGeplaatst: za 19 jul 2014 17:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zo, jij komt uit lutjewierum? Ga voor de aardigheid eens in de randstad in de trein/metro zitten.. Kijken hoe je je dan voelt Rolling Eyes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: ma 21 jul 2014 12:00    Onderwerp: Re: last van illegaal persoon in de trein, NS doet niks Reageer met quote Naar onder Naar boven

sleightkaas schreef:
Laatst zat er een (illegaal?) persoon, zag eruit als een buitenlander, in de trein. Hij zat aan de telefoon te schreeuwen in een andere taal. Toen de conducteur kwam had de man geen kaartje en geen legitimatie. De man schreeuwde naar een andere passagier die beleefd vroeg of het iets zachter mocht. De conducteur was binnen een paar seconde al weer weg, en liet de coupé dus achter met een wellicht illegale man die al twee misdrijven (geen kaartje, geen legitimatie) had gepleegd. De conducteur kwam ook niet terug, ook stuurde hij geen collega's of politie.
Vrij verontrustend dus, om te weten dat er vlak achter je een agressief en wellicht illegaal persoon zit. Zeker als je weet dat zelfs de NS er zelf te bang voor is om er iets aan te doen.
Ik zag zonet een artikel waarin een soortgelijk scenario afspeelde, echter werd de man daar wel een boete aangesmeerd. Maar ook geen politie. Een passagier had een klacht ingediend en kreeg gratis kaartjes. http://www.joop.nl/leven/detail/artikel/24925_metro_opent_jacht_op_illegale_vreemdeling/

Ik vind dit echt bizar, ik weet niet of die man dan een crimineel is, maar zeker een overtreder die duidelijk in agressieve toestand was. De NS levert hem niet in bij de politie, en laat overige passagiers achter met deze man. Daarom wil ik hier graag iets aan doen, maar heb ik wat advies nodig. Moet ik naar de NS gaan, of naar de politie, of naar de media? Ik wil wel graag anoniem blijven. Het zou cool zijn als ik zelf een schadevergoeding krijg, maar als de NS een flinke boete krijgt en slecht in de media komt ben ik al lang blij.

Alvast bedankt.


Nadat ik eerst eens flink gelachen heb, bedacht ik me dat de TS misschien toch serieus met zijn vraagstelling was...

Nee toch?
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Throne



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 61


BerichtGeplaatst: wo 23 jul 2014 17:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Immateriële schade vanwege contractbreuk? Er werd een bedreigende situatie in het leven geroepen door nalatig NS personeel, waardoor TS als reiziger zich niet kon laten vervoeren conform het huisreglement van de NS betreffende de orde, rust, veiligheid of een goede bedrijfsgang, waarop TS een redelijke verwachting heeft, en de NS een garantstelling voor geeft.

Vervolgens heb je een psycholoog nodig om het geestelijke letsel vast te stellen conform art. 6:106 BW, om in aanmerking te komen voor een schadevergoeding voor de geleden immateriële schade. Een schade-expert dient vervolgens een begroting te maken.

Ik denk wel dat je na enkele duizenden euro's aan juridische, psychologische en deskundige hulp compensatie krijgt ter waarde van het vervoersbedrijf.

Of je kan gewoon een klacht indienen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
A.Verkerk



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 219


BerichtGeplaatst: do 24 jul 2014 8:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Throne schreef:
Ik denk wel dat je na enkele duizenden euro's aan juridische, psychologische en deskundige hulp compensatie krijgt ter waarde van het vervoersbedrijf.


Hmm, wat zou NS, als vervoersbedrijf, waard zijn? Vast wel meer dan die duizenden euro's aan voorwerk. Als ik TS was zou ik direct naar de psycholoog gaan Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dr.dunno



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 774


BerichtGeplaatst: do 24 jul 2014 13:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een spuitje haldol doet anders ook wonderen.
_________________
Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds