Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 19:36
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

laptop verdwenen
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ouwecleef



Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: do 11 jan 2018 21:50    Onderwerp: laptop verdwenen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Rond de kerstdagen vertoonde mijn laptop een defect. Na overleg met de reparateur te Eindhoven besloten de laptop via Postnl op te sturen onder 'antwoordnummer'. Alles mooi verpakt in een doos afgegeven bij een steunpunt van Postnl hier in de plaatselijke supermarkt te V. en een verzendbewijs ontvangen. Begin januari kreeg ik een kaartje in de bus dat ik de laptop daags daarna kon afhalen op genoemd steunpunt van Postnl . Daar aangekomen bleek de doos helemaal leeg, de plakband stukgemaakt, alleen het verpakkingsmateriaal lag er nog in. Alles tot mijn grote verbazing en ook van de medewerkster van de supermarkt/postnl . Deze medewerkster kon nog bevestigen dat de doos op het moment van verzending duidelijk veel zwaarder (enkele kilo's) was.
Meteen contact opgenomen met de reparateur te E. Deze is heel stellig: de laptop is nooit bij hen aangekomen. De zaak daarna ook gemeld bij Postnl. Deze heeft alleen een 'klachtnummer' aangemaakt. Postnl zegt verder niets te kunnen doen, omdat de reparateur onder 'antwoordnummer' heeft laten verzenden, deze laatste zou verantwoordelijk zijn. Nadien nogmaals contact opgenomen met Postnl; deze zegt navraag te hebben gedaan bij de chauffeur van het betreffende transport. Deze zou hebben verklaard geen losse laptop te hebben aangetroffen. Postnl zegt verder mijn melding niet als 'aangifte' in behandeling te kunnen nemen. Daarop besloten dan maar de strafrechtelijk weg te gaan bewandelen. Aangifte gedaan bij de politie te V. Deze zei tijdens het gesprek op het politiebureau de aangifte in behandeling te gaan nemen en mij ter ondertekening te gaan voorleggen. Naderhand kreeg ik een telefoontje dat men op een hoger echelon besloten had dit niet door te zetten, omdat er geen sprake zou zijn van een strafbaar feit. Ik realiseer me dat ik de laptop kwijt ben. Ik vraag me echter af of er toch niet sprake is van een 'redelijk vermoeden van een strafbaar feit'. Er is geen sprake van een simpel 'zoekraken' nu de doos leeg is teruggestuurd, met stukmaken van de plakband. Bovendien blijkt uit de barcodegegevens dat de doos door Postnl zélf leeg is teruggestuurd. Er is toch niet alleen sprake van een civielrechtelijke kwestie, nu de laptop definitief verdwenen lijkt. Wel vraag ik me af of hier sprake is van 'diefstal' dan wel van 'verduistering' (verdwenen binnen het kader van een vervoerovereenkomst). Maar ik laat me graag overtuigen dat de politie hier een correct standpunt inneemt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: wo 05 sep 2018 17:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gebrek aan bewijs.

People denken dat als post, zelfs aangetekende, voorzien is van track&trace en handtekening bij aflevering dat e.e.a. bewijsbaar is aangekomen.

NOT.

Een poststuk dat aangetekend o.i.d. verzonden is & voorzien is van een notariele akte betreft de inhoud: Dan pas is er bewijs betreffende de inhoud.

Helaas pindakaas (hopelijk ken je geen noten alergie).

NB
1. Mogelijk is er wel sprake van een standaard verzekerde zending?
2. Ik lees: " Bovendien blijkt uit de barcodegegevens dat de doos door Postnl z�lf leeg is teruggestuurd." Dat maakt mij nieuwsgierig, is het gewicht oid vermeldt bij de barcode info ?
2.1 Zover ik mij herinner, geeft Post.nl op de factuur aan de track&trace code plus het gewicht van het pakket, kun je daar wat mee?
3. Leg de situatie eens voor aan de klachten commissie van de vervoerder.
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds