Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 20:00
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

kvw
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 05 jul 2007 7:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedoel jij de instroom van bijvoorbeeld advocaten als rechter-plaatsvervanger.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Leyla!



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HL

Berichten: 15


BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2007 16:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vanaf september begin ik met de opleiding HBO Rechten. De afgelopen maanden heb ik vele informatie verzameld over de opleiding. Pas na een VWO/diploma heb je toegang tot de universiteit. Wanneer je Rechten aan de universiteit studeert en na je Bachelor ook je Master afrond, heb je toegang tot togaberoepen. Dat zijn de beroepen, advocaat, notaris, rechter of officier van Justitie. Wanneer je HBO Rechten studeert en vervolgens een Master aan de universtiteit af maakt (2,5 jaar), heb je geen toegang tot togaberoepen. Daarna zou je nog een aantal jaren aan de universiteit moeten studeren om toegang tot togaberoepen te krijgen.
Maak je VWO af en ga verder studeren aan de universiteit!!

HEEL VEEL SUCCES!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2007 17:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Leyla! schreef:
Vanaf september begin ik met de opleiding HBO Rechten. De afgelopen maanden heb ik vele informatie verzameld over de opleiding. Pas na een VWO/diploma heb je toegang tot de universiteit.

Jij zou gezien je leeftijd ook via een colloquium doctum kunnen proberen tot de universiteit toegelaten te worden. Een andere mogelijkheid is na je HBO-propedeuse.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Leyla!



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HL

Berichten: 15


BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2007 17:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Leyla! schreef:
Vanaf september begin ik met de opleiding HBO Rechten. De afgelopen maanden heb ik vele informatie verzameld over de opleiding. Pas na een VWO/diploma heb je toegang tot de universiteit.

Jij zou gezien je leeftijd ook via een colloquium doctum kunnen proberen tot de universiteit toegelaten te worden. Een andere mogelijkheid is na je HBO-propedeuse.


Ik ben van plan om het na mijn HBO-propedeuse te proberen. Wat houdt colloquium doctum precies in?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2007 17:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Leyla! schreef:
Ik ben van plan om het na mijn HBO-propedeuse te proberen. Wat houdt colloquium doctum precies in?

Vanaf de link die ik gaf kun je vrij veel informatie vinden. Het komt neer op een toelatingstoets. Als je de vereiste kennis en vaardigheden hebt, is (vanaf 21 jaar) het hebben van een diploma geen noodzakelijke voorwaarde meer. Voor de studie rechten kun je hier vinden wat voor kennis wordt verwacht. Grappig dat kennis wordt van verwacht van naar keuze Frans of Duits (naast Nederlands, geschiedenis en Engels).
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Leyla!



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HL

Berichten: 15


BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2007 17:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Leyla! schreef:
Ik ben van plan om het na mijn HBO-propedeuse te proberen. Wat houdt colloquium doctum precies in?

Vanaf de link die ik gaf kun je vrij veel informatie vinden. Het komt neer op een toelatingstoets. Als je de vereiste kennis en vaardigheden hebt, is (vanaf 21 jaar) het hebben van een diploma geen noodzakelijke voorwaarde meer. Voor de studie rechten kun je hier vinden wat voor kennis wordt verwacht. Grappig dat kennis wordt van verwacht van naar keuze Frans of Duits (naast Nederlands, geschiedenis en Engels).


Ja, je hebt gelijk! Ben er net even naar aan het kijken en lezen... Ken jij studenten die het via deze weg hebben gedaan?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Leyla!



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HL

Berichten: 15


BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2007 17:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Leyla! schreef:
Ik ben van plan om het na mijn HBO-propedeuse te proberen. Wat houdt colloquium doctum precies in?

Vanaf de link die ik gaf kun je vrij veel informatie vinden. Het komt neer op een toelatingstoets. Als je de vereiste kennis en vaardigheden hebt, is (vanaf 21 jaar) het hebben van een diploma geen noodzakelijke voorwaarde meer. Voor de studie rechten kun je hier vinden wat voor kennis wordt verwacht. Grappig dat kennis wordt van verwacht van naar keuze Frans of Duits (naast Nederlands, geschiedenis en Engels).


Lees op de site dat de aanvraagformulier minimaal 6 maanden voor de aanvang van het studiejaar moet worden ingeleverd. Omdat de procedure veel tijd kost en de voorbereiding voor de toetsen...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2007 17:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, ik zou zo snel niemand weten.
In deze draad op een andere forum staan wat relevante berichten.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Leyla!



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HL

Berichten: 15


BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2007 17:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Nee, ik zou zo snel niemand weten.
In deze draad op een andere forum staan wat relevante berichten.


Is het ALTIJD dat je zes maanden voor aanvang volgend schooljaar moet aanmelden?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds