Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 21:30
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

kamer opzeggen
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Walterbr



Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2009 22:41    Onderwerp: kamer opzeggen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo. Ik heb in november 2008 een kamer verhuur bij mij thuis aan een turks student. In de laatste 3 maanden is het duidelijk dat hij niet tot mijnlevenspatroon hoort. Het verbruikt van gas en elektra zijn 4 keer omgoog gegaan dan vorige jaar. Hij gebruitk elektriche vervarming (met mijn toesteming), maar ik heb hem gezegd dat dat veel geld ging kosten. Hij gebruikt de hele dag inclusief nu, want volgens hem ben ik verplicht mijn huis minimaal 15 graden warm zijn. Hij is ook heel slordig, maat altijd de wc vies, na het eten maakt hij de keuken nooit schoon, soms 3 dagen later! Ik had al tegen hem gezegd dat alles netjes moeten zijn, maar hij doet niet om mee te helpen. Bovendien ben ik in de laatste 6 maanden ziek geweest: overspaning, paniek aanval (niet vanwege hem) en ik ben in behandel door een psychiater en ik slik dagelijks medicatie. Maark woord het niet beter, want ik heb veel laast van hem. Ik hem vorige week een aangetekende brief aan met verstuurd waarin stond dat ik de verhuur wil opzeggen, met een opzegtermijn van 3 maanden. Maar het is heel moeilijk nog 3 maanden met hem bij mij blijven. Hij wil de servicekosten boven de voorschoot niet betalen, het gaat om een bedrag van circa 2000 euro die hij heeft gebruik iin 6 maanden tijd! Ja, geloof me en 6 maanden. Hij betaalt 250 euro aan huur en 50 euro servicekosten. Mijn vragen zijn: Is hij verplicht dat bedgrag te betalen? Is er een andere manier om hem buiten te zetten voor de opzegtermijn? Please help me! Sorry voor mijn Nederlands, want ik ben geen Nederlander.
Heel bedankt als iemand mij een advies kun geven volgens de wet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 104
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1635


BerichtGeplaatst: za 09 mei 2009 10:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het lijkt me hospitahuur. De voorwaarden voor hospitakamers zijn:
1. niet een zelfstandige woning
2. deel van de woning waarin de verhuurder zijn hoofdverblijf heeft
3. waarin niet eerder aan dezelfde huurder woonruimte is verhuurd.

De huurovereenkomst is ingegaan in november 2008. Dat is korter dan 9 maanden geleden. Als hospita kun je binnen de eerste 9 maanden de huurovereenkomst opzeggen zonder opgave van een reden. Er moet een opzegtermijn van 3 maanden in acht worden genomen. Ik begrijp dat je dit al hebt gedaan. Die tijd die rest zul je met hem moeten uitzingen.

De servicekosten worden als voorschot betaald. Uit de huurovereenkomst blijkt wat het bedrag is voor de kale huur en wat het bedrag is voor de servicekosten. Als achteraf blijkt dat de werkelijke kosten hoger waren, dient het verschil te worden bijbetaald. Verschaf hem het jaarlijks overzicht van de servicekosten. Als verhuurder ben je dat verplicht.

Zie: http://www.huurcommissie.nl/ en http://www.vrom.nl/pagina.html?id=6961
_________________
'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lawyer



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 629


BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2009 9:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je geen reactie (of geen instemmende reactie) op de opzegging hebt gekregen, kun je zes weken na het opzeggen als verhuurder de gang naar de kantonrechter maken, en vorderen dat de rechter het tijdstip vaststelt waarop de overeenkomst eindigt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds