Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 13:27
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

is hier op de juiste mannier ontslag gegeven?
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
knavishdragon



Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: za 31 jan 2015 15:26    Onderwerp: is hier op de juiste mannier ontslag gegeven? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,
Ik had een vraagje, in 2006 ben ik bij een nieuwe baas begonnen. En dat was op dat moment nog een eenmanszaak, daar kreeg ik twee keer een arbeidsovereenkomst 2006 en 2007.

In 2008 is mijn arbeidsovereenkomst overgegaan naar een vaste aanstelling.

Om zich in 2007 in te dekken heeft de baas zijn eenmanszaak ondergebracht in zijn vastgoed bedrijf!

Toen het goed ging met de zaak heeft hij alles weer veranderd in 2010 in een nieuwe holding een beheer en zijn vastgoed zijn aangepast en er kwam een werk BV bij.

Dus iedereen ging naar de werk BV over. (maar er nooit een nieuwe arbeidsovereenkomst getekend)

In 2013 mei kwam de baas tegen mij zeggen dat ik mijn ontslag kreeg. Ik vond het vreemd uit het niets kreeg ik ineens ontslag? Maar omdat hij de ontslagaanvraag al had opgestuurd vond ik het wel best. Het ontslag ging van zijn werk BV uit. En omdat ik voor zijn eenmansbedrijf die tot 2010 onder zijn vastgoed heeft gehangen. Was het op de mannier hoe hij het had gedaan in mijn ogen niet goed gebeurd.

Hij gaf als argument op dat er op dit moment geen geld meer was, ik vond dat vreemd. Nu weet iedereen wel dat een werk BV nooit veel geld in voorraad heeft want dat wordt naar zijn vastgoed doorgesluisd.

Maar nu komt het waar het om draait als ik op de uwv site kijkt naar mijn gegevens zie ik ontslag voor het werk BV en bij zijn vastgoed BV ben ik nog in dienst?

Dan is mijn vraag ben ik nu nou in dienst of niet?

Groet knavish.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Regin



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1042


BerichtGeplaatst: ma 09 feb 2015 16:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uw arbeidsovereenkomst verhuist mee met de bedrijfsactiviteiten waaraan u deelneemt. Bij de inbreng van de eenmanszaak in Holding BV is uw arbeidsovereenkomst overgenomen door Holding BV. Vervolgens is een aantal activiteiten ondergebracht in Werkmaatschappij BV. Het ligt voor de hand dat uw arbeidsovereenkomst ook toen is meeverhuisd, aangenomen dat u geen werkzaamheden verrichte voor de activiteiten die achterbleven in Holding BV. Dat zou betekenen dat uw werkgever uw ontslag op de juiste wijze heeft aangevraagd.

U moet zich op tijd verweren tegen de ontslagaanvraag die uw werkgever heeft ingediend. U kunt het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekeraar.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
knavishdragon



Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: vr 13 feb 2015 20:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo Regin,

Bedankt voor het reageren, maar mij contract is al overgenomen door zijn vastgoed BV in 2007. Later in 2010 heeft hij de boel weer veranderd om een werk BV erbij te nemen, het bedrijf waar ik in zat, was dus zijn vastgoed BV later in 2010 zijn de statuten van dit bedrijf ook veranderd!

Maar de oprichtdatum van werk BV bij de KVK was in 2010. Volgens mij kan het toch niet zo zijn dat je van de ene BV in de andere BV geplaatst kan worden. Zonder daar iets van af te weten! Kijk ik word nu op economische gronden ontslagen, en dat is volgens mij niet goed, (eerlijk) we weten dat erin een werk BV alleen maar personeel in zit.

En wordt daar iemand lastig laat je de boel gewoon klappen, zo wordt een holding verkocht! En je richt weer een nieuwe BV op. Nu liet hij de cijfers zien van zijn werk BV, en wat mij op viel was zijn eigen vergoeding die hij kreeg en de huur die naar zijn eigen vastgoed BV gaan. Zo trek je werk BV makkelijk leeg. En zijn vastgoed BV heeft ook nog een flink bedrag uitgeleend naar zijn werk BV. Dus hoezo economische redenen.

Kijk in mijn ogen had hij de cijfers van zijn vastgoed er ook bij moeten doen, en als die ook slecht waren dan had hij gelijk om mij via economische redenen te ontslaan! En volgens de belasting ben ik nog steeds bij hem in dienst omdat het arbeidscontract eerst onder vastgoed was over genomen. Hij heeft zelf de fout gemaakt toen hij de holding ging veranderen had hij ons een nieuwe arbeidscontract moeten aanbieden omdat het volgens mij het nu gaat om van BV naar BV! Maar dit is een lastig onderwerp.

Met vriendelijk groet,

knavish
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds