Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 22:12
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

incassobureaus & deurwaarders...
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Okidoki

Okidoki

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 1645


BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2004 13:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind het persoonlijk jammer dat er in de studie weinig tijd aan de praktijk wordt besteed. Daar leer je als student veel meer van. Procesrecht speelt volgens mij op iedere universiteit een ondergeschikte rol, zo ook in Nijmegen. Vandaar de eerste opmerking. En een goede discussie ga ik zeker niet uit de weg. Je kunt daar veel van leren en het is altijd goed om te zien hoe andere zaken bekijken en/of aanpakken of wat andere meningen zijn.
Mijn lieve Juul, het feit dat je geen jurist bent maakt natuurlijk niet uit. Recht bepaalt ons leven, niet alleen dat van juristen en vaak wil beroepsdeformatie er ook nog wel eens inschieten dus dan is het prettig als niet-juristen hun mening geven. Bedankt voor je opmerking. Eindelijk iemand die me begrijpt Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2004 14:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nou om dan maar weer even terug te komen op 444RV...lid 1 bepaalt dat de dw elke plaats mag betreden, wordt hem de toegang geweigerd...dan moet hij dit betreden doen in vertegewoordigheid van de burgemeester en of politie, toestemming is niet vereist...nog van de burgemeester nog van de bewoner, aanwezigheid van de burgemeester of vertegewoordiger van de burgemeester wel. De artikelen waarnaar wordt verwezen bij de Algemene wet op het binnnentreden hebben voor zover van belang alleen betrekking op het maken van een proces-verbaal.

Ik zette de discussie alleen voort op de toon waarmee jij je betoog begon, niks persoonlijks verder. Cheer up
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2004 15:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Okidoki schreef:
Ik vind het persoonlijk jammer dat er in de studie weinig tijd aan de praktijk wordt besteed. Daar leer je als student veel meer van. Procesrecht speelt volgens mij op iedere universiteit een ondergeschikte rol, zo ook in Nijmegen.


Okidoki, we volgen een academische opleiding. Je wordt niet opgeleid tot advocaat o.i.d. Je wordt opgeleid tot jurist. Je moet dus kunnen uitzoeken wat rechtens is. Niet welke technieken het meest gebruikt worden om je gelijk te krijgen (praktisch gezien). Ik denk dat procesrecht op zich wel voldoende aan bod komt tijdens de opleiding, maar dat de meeste studenten het zo saai vinden dat ze zich er met een zesje vanaf proberen te maken. Bij mij is dàt in ieder geval de rede dat mijn kennis van het procesrecht minder is dan die van het materiële recht.

Ik ben het overigens volledig met ramonkey eens dat de manier waarom jij deze discussie voert weldegelijk arrogant overkomt, of je dat nu bedoelt of niet. Ik hoop voor je dat Juul gelijk heeft, en je alleen maar anderen wil helpen met je kennis, maar door de manier waarop je het opschrijft krijg ik een eigenlijk meer de indruk dat je je kennis tentoon wilt spreiden.

Oh, en Michèle,

Michèle schreef:
Een incassobureau kan de zaak dan dus alleen aan de rechter voorleggen, zoals burgers dat onderling ook kunnen doen, maar kunnen niet Big Harry en z'n Motorgang op mij afsturen?


Dit vind ik een geweldige opmerking! Bow Respect!
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Okidoki

Okidoki

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 1645


BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2004 15:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vat het niet persoonlijk op. Ik wil alleen niet dat er misverstanden ontstaan. Ik heb namelijk geen toon willen zetten. Overigens, als ik van de brug af spring, spring jij er dan ook vanaf?

Bij het binnentreden van een woning is altijd de Alg. Wet op het Binnentreden van toepassing. De verwijzing naar de artikelen 10 en 11 zien inderdaad op het pv en daar wordt in artikel 444 RV naar verwezen omdat niet alleen bij een strafrechtelijk onderzoek maar ook bij een beslaglegging er een pv dient te worden opgemaakt wanneer er zonder toestemming of machtiging wordt binnengetreden.
Artikel 2 AWBi staat toch duidelijk dat voor het binnentreden in een woning zonder toestemming een machtiging nodig is. (We hebben het hier niet over de uitzondering). In artikel 3 staat aangegeven wie die machtiging kan geven. In artikel 444 lid 3 Rv staat aangegeven dat als de deurwaarder geen toegang krijgt/ of kan krijgen dat hij zich dient te vergezelen van de burgemeester (lees: politie). Vaak is dit een hulpofficier van Justitie. Deze officier kan zelf machtigen oftewel toestemming geven. Uit bovenstaande blijkt toch duidelijk dat een deurwaarder, wordt hem de toegang geweigerd, eerst de sterke arm zal moeten inschakelen (impliceert toestemming) wil hij naar binnen kunnen.
Ik heb overigens ook niet gezegd dat er altijd toestemming van de bewoner moet zijn, maar als deze er niet is dan zal de deurwaarder toch eerst de bevoegdheid om rechtmatig binnen te treden eerst ergens anders vandaan moeten halen. Bovenstaande handeling is overigens vele malen aanbod geweest in het programma "Het Incassobureau" wat door SBS6 geloof ik werd uitgezonden. Daar werd de deurwaarder altijd vergezeld door een (H)OvJ, voor het geval de toestemming door de bewoner wordt geweigerd of de bewoner niet aanwezig is. Kortom, wil een deurwaarder naar binnen dan heeft hij of toestemming nodig van de bewoner of moet hem de toegang worden gegeven door een OvJ.
Deze omslachtige procedure is het gevolg van Art 12 Gw.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Okidoki

Okidoki

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 1645


BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2004 15:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Okidoki, we volgen een academische opleiding. Je wordt niet opgeleid tot advocaat o.i.d. Je wordt opgeleid tot jurist. Je moet dus kunnen uitzoeken wat rechtens is. Niet welke technieken het meest gebruikt worden om je gelijk te krijgen (praktisch gezien).


Wat rechtens is, is toch ook hoe je een procedure voert? Als bedrijfsjurist zul je ook wel eens procedures moeten voeren. Niet alleen advocaten staan in de rechtzaal. Ook als jurist bij een publiekrechtelijk orgaan zul je met procerescht in aanmerking komen wanneer een bezwaarschriftprocedure bijvoorbeeld uit de hand loopt. Ik ben het met je eens als je zegt dat je niet wordt opgeleid om advocaat te worden, dat klopt, daar is de beroepsopleiding voor de advocatuur voor. Maar je wordt wel opgeleid om zelfstandig juridische zaken uit te zoeken en uit te voeren en het procesrecht vormt daar een onderdeel van.

Ik ben er niet op uit op mijn kennis tentoon te spreiden. Ik zit liever in het cafe dan me daar druk over te maken. Ik heb ook niet meer kennis dan andere leden hier op het forum. Ik heb wel een bijdrage voor de juridische discussie, als die nog wordt gevoerd. Wat is er mis mee om dingen eerst zelfstandig uit te zoeken alvorens een vraag te stellen? Ik zeg niet dat het moet, ik zeg alleen dat de oplossing dan vaak beter blijft hangen. Bovendien werk je op die manier ook aan je vaardigheden. Als je een televisie koopt dan is het toch ook raadzaam om de handleiding door te nemen als je niet weet hoe een bepaalde functie werkt?

Juul? Koffie? Wink (De rest mag ook koffie komen drinken hoor)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2004 16:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Okidoki schreef:
Quote:
Okidoki, we volgen een academische opleiding. Je wordt niet opgeleid tot advocaat o.i.d. Je wordt opgeleid tot jurist. Je moet dus kunnen uitzoeken wat rechtens is. Niet welke technieken het meest gebruikt worden om je gelijk te krijgen (praktisch gezien).


Wat rechtens is, is toch ook hoe je een procedure voert? Als bedrijfsjurist zul je ook wel eens procedures moeten voeren. (...) Ik ben het met je eens als je zegt dat je niet wordt opgeleid om advocaat te worden, dat klopt, daar is de beroepsopleiding voor de advocatuur voor. Maar je wordt wel opgeleid om zelfstandig juridische zaken uit te zoeken en uit te voeren en het procesrecht vormt daar een onderdeel van.


Wat ik dus bedoelde is dat je inderdaad moet kunnen uitzoeken wat rechtens is, inclusief de procesrechtelijke mogelijkheden erbij. Wat je dus niet leert is hoe je dat handig aanpakt. Je weet binnen welke termijn je een beroep op bepaalde rechten kan doen, maar het lijkt me een illusie om te stellen dat als je straks klaar bent, je zelfstandig een procedure kan starten met een reële kans om te winnen. Nogmaals, je leert welke processtappen er zijn, niet hoe je die handig benut.

En overigens ben ik het met je eens dat je inderdaad met internet een heel eind kan komen. Voorzover je hiermee bedoelt te zeggen dat Michèle het eerst zelf maar had moeten uitzoeken, vind ik dat onzin en vind ik dat je dan maar niet had moeten reageren.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2004 16:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik, en blijkbaar niet ik alleen, vond dat er wel een toon gezet werd, bedoeld of onbedoeld dat ter zijde. Hierdoor creer je een sfeer. Ik discussier vervolgens alleen vrolijk mee in de door jou gecreerde sfeer zodat we op hetzelfde niveau blijven. De manier waarop de discussie gaat wijkt bovendien ook niet veel af van de wijze van discussie zoals die in de praktijk gevoerd wordt, mij hoor je verder dan ook niet klagen...incasseren kan ik wel hoor. Hypocrite

Om weer even terug te komen op het door ons bestreden punt:

Het is goed dat je over art. 12 GW begint want 444 Rv is namelijk een van de toegelaten uitzonderingen uit het eerste lid. Bovendien staat in het door jou aangehaalde art.2 van de wet op het binnentreden:
Quote:
voor het binnentreden in een woning zonder toestemming van de bewoner is een schriftelijke machtiging vereist, tenzij(!) en voor zover bij wet(!) aan...gerechtsdeurwaarders(!)... de bevoegdheid is toegekend tot het binnentreden in een woning zonder toestemming van de bewoner

_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2004 16:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Okidoki schreef:

Mijn lieve Juul, het feit dat je geen jurist bent maakt natuurlijk niet uit. Recht bepaalt ons leven, niet alleen dat van juristen en vaak wil beroepsdeformatie er ook nog wel eens inschieten dus dan is het prettig als niet-juristen hun mening geven. Bedankt voor je opmerking. Eindelijk iemand die me begrijpt Laughing


LOL, Ik maak vrienden op dit forum!
Enneh, koffie? Ja graag, tijd en datum aub....
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2004 18:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste forumgenoten,
hierbij wil ik als moderator en als lid van RF even zeggen dat ik trots ben op de manier waarop jullie een misverstand/conflict oplossen. Veel fora vervallen door dit soort situaties in eindeloze flauwe afzeik-spelletjes waarbij het doel van het forum en de inhoud van de discussie geheel uit het oog wordt verloren. Jullie zijn ertoe in staat om pittige discussies te voeren, duidelijk en toch respectvol te blijven zelfs als het persoonlijk dreigt te worden. Who needs a moderator here? Wink
Mijn complimenten, ik ben blij dat ik met deze leuke mensen op dit leuke forum kan forummen!

Cheerz, Michèle

_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Linde

Linde

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 373


BerichtGeplaatst: di 01 jun 2004 17:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Go Michele! Applause Daar ben ik het helemaal mee eens!
_________________
Pluk de dag!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: di 01 jun 2004 18:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wink


[schrik]Shocked hiermee komt dus wel mooi mijn baantje als moderator in gevaar!!! Shocked [/schrik]
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Funky



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 164


BerichtGeplaatst: do 10 jun 2004 17:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kijkend naar okidoki's proza, ben ik trots op 'de Nijmeegse school'. Het begint er alleen sterk op te lijken dat Okidoki probeert conservatoir beslag te leggen op Juul, althans op een afspraak met Juul. Ik vraag me af of dit rechtens mogelijk is indien geen sprake is van een te bewijzen vordering tot koffie met Juul...

Maar ja, wie ben ik...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Okidoki

Okidoki

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 1645


BerichtGeplaatst: vr 11 jun 2004 12:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Funky schreef:
Kijkend naar okidoki's proza, ben ik trots op 'de Nijmeegse school'. Het begint er alleen sterk op te lijken dat Okidoki probeert conservatoir beslag te leggen op Juul, althans op een afspraak met Juul. Ik vraag me af of dit rechtens mogelijk is indien geen sprake is van een te bewijzen vordering tot koffie met Juul...

Beste medebeoefenaar van de Nijmeegse school,

bedankt voor de (h)erkenning! Cool
Wat betreft de beslaglegging. Ik ben blij dat u zelf al inzag dat beslaglegging in Nederland helaas alleen op goederen kan plaatsvinden en niet (meer) op natuurlijke personen. Beslag op tijd onder een natuurlijke persoon is eventueel discussieerbaar mits men het begrip goed een ruime interpretatie toekent zoals de Hoge Raad deed in het elektriciteitsarrest. Beslag op een een koffiemok en bijkomende stoffelijke zaken kan natuurlijk uitstekend.
Met betrekking tot de te bewijzen vordering kan ik kort zijn. Een overeenkomst met verbintenissen komt tot stand door aanbod en aanvaarding (6:217 BW). Uit bovenstaande literaire overwegingen valt mijns inziens zeker een aanbod cq aanvaarding te destilleren.
aanbod:
Quote:
Juul? Koffie?

Aanvaarding:
Quote:
Enneh, koffie? Ja graag, tijd en datum aub....

Een overeenkomst en daaruit voortvloeiende vorderingen is dus makkelijk aantoonbaar. De voorwaarden van de overeenkomst dienen nog nader uitgewerkt te worden maar dat doet niets af aan het bestaan van de vordering.
Wil je dat ik de vordering uit handen geef? Ik denk dat Juul ook wel in is voor een wat uitgebreidere comparitie van partijen dus dat lijkt me niet nodig. Het aanbod is en blijft ook aan iedereen gericht, derhalve kan jij je gewoon als derde voegen in een koffiekransje. Of wil je een persoonlijke dagvaarding ontvangen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: vr 11 jun 2004 13:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

lol Cool
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: vr 11 jun 2004 14:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hey daar, nu gaat het onderwerp weer over mij, en niet meer over incassobureaus en deurwaarders.....
Maar, een overeenkomst als dit, kan dat direct tot gevolg hebben dat er conservatoir beslag op mijn tijd en of koffiekopje al dan niet met inhoud wordt gelegd?
Ik geloof er namelijk niets van dat zulk een overeenkomst direct kan leiden tot het leggen van conservatoir beslag op deze goederen... Jullie kunnen mij vast vertellen hoe dat zit (los van het feit dat het een kopje van een ander is, omdat ik niet noodzakelijkerwijs bij mij zou zijn gaan koffiedrinken)
Bij nader inzien wil ik ook wel weten hoe die situatie in elkaar steekt. Als ik afspreek met iemand om koffie te gaan drinken, vloeit daaruit voort 1, dat zij evt conservatoir beslag op mijn tijd dan wel koffiekopje kunnen leggen? 2 als dat kopje van een derde is, kan men dan conservatoir beslag erop leggen?
En daarbij, conservatoir beslag leggen op mijn koffiekopje, vind ik niet zo erg, zolang er niet zomaar iemand conservatoir beslag legt op mijn hart.....
Btw Funky, ben nu wel benieuwd wie je bent, en of ik je gister heb gezien op het cultfestival

Oh ja, ik kan het niet laten: Funky, jaloers????
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul


Laatst aangepast door Juul op vr 11 jun 2004 14:41, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds