Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 18:02
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

hellup! ik lig in de clinch met een reisbureau
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pechvogel








Berichten: 6


BerichtGeplaatst: za 31 jul 2004 17:48    Onderwerp: hellup! ik lig in de clinch met een reisbureau Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste lezers en deskundigen,

Ik heb 't aan de stok met een reisbureau ergens in het land. De laatste is van mening dat de Algemene Voorwaarden, die zijn vermeld op de site van de desbetreffende organisatie wel gelden voor de reiziger maar niet zozeer voor de reisorganisatie zelf. De regels/ voorwaarden worden danook op zo'n manier uitgelegd/ geinterpreteerd dat de organisatie onderuit probeert te komen aan de de Algemene Voorwaarden
en deze zelf niet in acht wil nemen. Tegelijkertijd verlangt men van mij dat ik ze wel in acht neem.


Praktijksituatie:

Ik heb een reis/ lastminute geboekt via internet op maandagmiddag 12 juli en heb besloten donderdag 15 juli de reis te annuleren vanwege onvoorziene omstandigheden/ gezondheidsklachten. Welnu volgende is het geval. Ik heb donderdagmiddag 15 juli gebeld met het verzoek mijn reis telefonisch te annuleren. Daarop is mij herhaaldelijk verteld, dat telefonisch annuleren niet mogelijk is/was, en dat ik mijn reis kan/ kon annuleren wanneer ik een fax of een mail zou versturen. Ik heb het advies opgevolgd en een annuleringsmail gestuurd met een leesbevestiging. De volgende morgen heb ik mij bedacht en gepoogd mijn annulering ongedaan te maken. Ik heb iets voor tienen gebeld om mijn annulering ongedaan te maken. Daarop is mij verteld dat mijn annulering al rond was en niet teruggedraaid kon worden. Nadat ik het gesprek had beeindigd en had neergelegd kreeg ik zeven minuten later mijn leesbevestiging terug. Pas vijf over tien had men dus feitelijk kennis genomen van de inhoud van mijn mailtje. Echter zeven minuten daarvoor heeft men meegedeeld dat mijn annulering er al op zat en terugdraaien niet meer mogelijk was. Men zegt gehandeld te hebben in opdracht van mijn annuleringsmail, daar heb ik mijn ernstige twijfels bij.
Ik heb sterk de indruk dat mijn reis is geannuleerd naar aanleiding van het telefoongesprek op donderdagmiddag waarin ik heb aangegeven/ verzocht mijn reis telefonisch te annuleren waarop mij is verteld dat het telefonisch niet mogelijk was/is. Uit een later gesprek is gebleken dat mijn reis op donderdagavond om 18.00 uur is geannuleerd na het telefoontje van donderdagmiddag van 15/16 uur. Er is mij nooit verteld dat men alvast mijn reis ging annuleren in afwachting van mijn schriftelijke bevestiging en er is mij niet verteld dat gesprekken worden opgenomen. Pas later nadat er onenigheid is ontstaan heeft men kenbaar gemaakt, dat er gesprekken zijn opgenomen.

Mijn vraag is, kunnen bedrijven zomaar gesprekken opnemen zonder te klant vooraf te informeren? Ik weet uit ervaring dat voicelogs alleen kunnen worden opgenomen met toestemming van de klant vooraf. Ik ben bovendien van mening dat de desbetreffende organisatie handelt in strijd met artikel 9, lid 8 van de Algemene Voorwaarden die vermeld staan op de site van de desbetreffende organisatie.

Artikel 9, lid 8

Een annulering door de reiziger wordt alleen in behandeling genomen op werkdagen tijdens kantooruren. Annuleringen buiten deze kantooruren worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag. Een annulering per e-mail is niet toereikend, deze dient schriftelijk te geschieden. De reiziger wordt aangeraden een annuleringsovereenkomst af te sluiten.


Ik heb voor de duidelijkheid nooit schriftelijk opdracht gegeven mijn reis te annuleren dan wel per fax. Bovendien heb ik mijn annulering ingetrokken voordat de desbetreffende organisatie kennis heeft genomen van de inhoud van mijn mailtje, zoals uit mijn leesbevestiging blijkt.


Laatst aangepast door pechvogel op za 31 jul 2004 22:11, in totaal 3 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
vidi78

vidi78

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 16


BerichtGeplaatst: za 31 jul 2004 20:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Naast juridische oplossingen probeer ik ook altijd mijn boerenverstand te gebruiken, en dat vraagt zich af: wat is het probleem, je reis is geannuleerd, dan krijg je toch je geld terug? Kan je toch iets anders boeken? Of ging je met een gezelschap, of is er sprake van een eigen risico?
Wanneer zou je overigens vertrekken? En wat wil je nu nog bereieken, dat de annulering alsnog ongedaan wordt gemaakt? Schadevergoeding?
_________________
Don't knock on Death's door.
Ring the doorbell and run.
He hates that.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pechvogel








Berichten: 6


BerichtGeplaatst: za 31 jul 2004 22:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wanneer het allemaal zo makkelijk zou zijn, zou ik niet eens de moeite doen om mijn verhaal hier met de lezers te delen. Helaas zo eenvoudig ligt het niet. Ik gebruik ook mijn gezond verstand en probeer logisch te redeneren, maar ben niet bereid om enkele honderden euro's (400 euro) aan annuleringskosten te betalen. Ik ben van mening dat ik mijn reis niet heb geannuleerd omdat ik nooit schriftelijk opdracht heb verleend, zoals artikel 9, lid 8 voorschrijft. Telefonisch annuleren is niet mogelijk volgens het reisbureau, maar is toch gebeurd in mijn geval. Annuleren per email is niet toereikend volgens artikel 9, lid 8. Ik vraag me af hoe sterk ik sta, ik ben benieuwd naar het antwoord/ onderbouwing van andere lezers en deskundigen. De reis was overigens gepland van 21 juli t/m 28 juli.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: za 31 jul 2004 23:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het versturen van een fax is naar mijn weten net zo schriftelijk als het verzenden van een brief. Een email naar mijn weten ook maar dit hebben ze dus in de algemene voorwaarden uitgesloten. Dus het lijkt mij dat je wel gewoon schriftelijk toestemming hebt gegeven tot de annulering.

Het feit dat ze waarschijnlijk pas na jouw telefoontje de volgende dag tot definitieve annulering zijn overgegaan is een beetje lullig maar ik denk dat je daar weinig tegen kunt doen. Dat ligt dan gewoon aan de service van het desbetreffende bedrijf, het had netter geweest als ze de annulering nog zouden terugdraaien maar ze staan natuurlijk gewoon in hun recht om de annulering door te zetten. Het gaat om het tijdstip van aankomst van de fax , en dit was dus al voor jouw belletje, en niet om het moment van kennisneming of wanneer ze de leesbevestiging terugsturen. Dit is natuurlijk ook onmogelijk te bewijzen.
Bovendien lijkt het me niet dat je je annulering via de telefoon in kunt trekken als je de annulering zelf schriftelijk moet versturen. Waar staat dat je uberhaupt je annulering in kunt trekken, dat lijkt me dus niet.

Of het toegestaan is het telefoongesprek op te nemen weet ik niet zeker maar ik denk het wel. Het kan alleen wel zo zijn dat ze het je hadden moeten melden aan het begin van het gesprek, i.v.m. de Wet op de privacy. Maar ookal is dat zo dan hoeft de annulering natuurlijk nog niet teruggedraaid te worden.
Dus ik ben bang dat je er niks aan kunt doen...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pechvogel








Berichten: 6


BerichtGeplaatst: zo 01 aug 2004 17:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb geen fax gestuurd, enkel een annuleringsmail en voordat zij feitelijk kennis hebben genomen van de inhoud van email heb ik mijn annulering herroepen, blijkt uit mijn leesbevestiging en notaspecificatie.

Afgaande op wat Eva zegt, dat ik mijn annulering niet telefonisch kan intrekken. Voor hetzelfde geldt dat ze mijn reis niet hadden mogen annuleren naar aanleiding/ op basis van een telefoongesprek. Conform artikel 9, lid 8 van de Algemene Voorwaarden dient de annulering schriftelijk te geschieden.

Ik begrijp dat lezers graag willen antwoorden en dank daarvoor! Helaas wordt er niet goed lezen. Jammer!


Laatst aangepast door pechvogel op zo 01 aug 2004 18:02, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: zo 01 aug 2004 18:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hey pechvogel,
zou je misschien een link kunnen plaatsen waarin de algemene voorwaarden te bezichtigen zijn...en dan dus allemaal.
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
pechvogel








Berichten: 6


BerichtGeplaatst: zo 01 aug 2004 18:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Artikel 9, lid 8
Een annulering door de reiziger wordt alleen in behandeling genomen op werkdagen tijdens kantooruren. Annuleringen buiten deze kantooruren worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag. Een annulering per e-mail is niet toereikend, deze dient schriftelijk te geschieden. De reiziger wordt aangeraden een annuleringsovereenkomst af te sluiten.
Vorige

www.dti-travel.nl link naar Voorwaarden (zie linksonderin)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: ma 02 aug 2004 0:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ pechvogel: Oh sorry dat had ik even niet goed gelezen, maar je hoeft niet zo geprikkeld te reageren alleen omdat het antwoord niet naar je wens is, life's a bitch.... accepteer het
Rolling Eyes

Iniedergeval, ik denk nog steeds dat het niets uitmaakt dat jij de annulering per email hebt gestuurd. Het bedrijf, in dit geval reisbureau maakt namelijk z'n eigen algemene voorwaarden. Zij hebben erin gezet dat een annulering niet per email gemaakt kan worden, maar hebben jou toen jij ernaar vroeg gezegd dat je wel een mailtje kon sturen. m.a.w. ze hebben het je gemakkelijker gemaakt dan ze officieel hoefden te doen. Nu jij dat mailtje gestuurd hebt hebben ze het dus n.a.v. het mailtje geannuleerd. Dat is dus geen probleem, ik citeer uit het boek ' Rechtshandeling en Overeenkomst' van J. Hijma:
Als regel mag worden aangenomen dat wanneer partijen een individuele afspraak hebben gemaakt, die afspraak eventuele andersluidende algemene voorwaarden ter zijde zal stellen.

Dit zegt denk ik genoeg, zij hebben met jou de afspraak gemaakt dat je een mailtje kon sturen en die afspraak zet de algemene voorwaarden dus opzij.
Het spijt me maar het is niet anders.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pechvogel








Berichten: 6


BerichtGeplaatst: ma 02 aug 2004 1:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sorry wilde niet als een egel overkomen. Goed stel dat je gelijk hebt, maar dan heb ik mijn opzegging herroepen voordat de bewuste reisorganisatie feitelijk heeft kennis genomen van de inhoud van mijn mail betreffende de annulering, dat blijkt uit mijn leesbevestiging en mijn notaspecificatie. Overigens is het maar de vraag of ik een individuele afspraak heb gemaakt met een callcenter en slechtopgeleide medewerkers. Ik denk eerder dat er dingen worden gecommuniceerd naar de klant omdat men inhoudelijk niet bekend is met de Algemene Voorwaarden. Ik had niet de indruk dat ik een soort van speciale behandeling kreeg of een individuele afspraak heb gemaakt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Gast
Gast









BerichtGeplaatst: ma 02 aug 2004 16:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nouja zoals ik het zie staat het gewoon vast dat er dus een individuele afspraak buiten de algemene voorwaarden om is gemaakt. Misschien inderdaad wel zoals je zegt zonder dat ze het zelf doorhadden, maar dat maakt niets uit voor de geldigheid van de afspraak. Ze hebben je tijdens een telefoongesprek (meerdere keren) verteld dat het via een email kon en jij bent daar dus mee akkoord gegaan want je hebt die mail zelf verstuurd. Ik denk niet dat je dat anders kan zien, het akkoord gaan hoeft niet uitdrukkelijk te gebeuren er hoeft niet gezegd te worden hee we maken nu een andere afspraak, het kan ook gewoon uit je handelingen blijken en dat blijkt er dus uit als jij het mailtje stuurt.

Je hebt op zich wel een punt dat je de leesbestiging pas hebt gehad nadat jij had gebeld terwijl ze zeiden dat je reis al geannuleerd was. Maar toch heb je daar weinig aan want nergens staat dat je de annulering telefonisch terug kunt draaien , ik denk dat je de annulering uberhaupt niet terug kan draaien ook niet schriftelijk of staat daar nog iets over in de algemene voorwaarden?? Je hebt de annuleringsmail gestuurd en die is onomkeerbaar denk ik. Zoals ik al zei zou het wel netter zijn geweest als ze natuurlijk op dat moment de annulering niet door hadden gezet maar ik denk wel dat ze in hun recht staan, dat ligt dan gewoon aan de service van het reisbureau.

Bovendien, ik weet het niet hoor ik heb niet zo mega veel verstand van computers, maar zou het niet zo kunnen zijn dat de klokken op computers niet gelijk lopen en dat zij dus wel al daadwerkelijk jouw mailtje hadden gelezen en jij op jouw computer de leesbevestiging pas later gehad hebt? Ik ontvang namelijk wel eens mailtjes waar een tijd bij staat die dan niet klopt met mijn computertijd. Het lijkt me namelijk wel raar als ze zo stellig beweren de annulering al gemaakt te hebben terwijl ze echt nog geen mailtje gelezen hadden, het zou dan inderdaad kunnen dat ze het n.a.v jouw telefoontje alvast hadden gedaan maar goed dit is allemaal achteraf gepraat, ik ben echt bang dat je hier weinig aan kunt doen.

Volgende keer gewoon naar een ander reisbureau gaan, das het enige wat je kunt doen ben ik bang.
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: ma 02 aug 2004 16:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat wat hierboven door GAST is geschreven, was ik dus, was even niet ingelogd..... Embarassed
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Gast
Gast









BerichtGeplaatst: ma 02 aug 2004 16:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eva schreef:
Dat wat hierboven door GAST is geschreven, was ik dus, was even niet ingelogd..... Embarassed


Jaja, vast Razz Dat zou iedereen zeggen met zo'n mooie uitgebreide post!
sn0w

sn0w


Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 25


BerichtGeplaatst: ma 02 aug 2004 17:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sjit , nu was ik niet ingelogd
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
de Webmeester
Webmeester
de Webmeester

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 15631


BerichtGeplaatst: ma 02 aug 2004 17:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik zal de permissies wel even veranderen dat je sowieso ingelogd dient te zijn om een post te kunnen plaatsen

Update: done
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger ICQ nummer
sn0w

sn0w


Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 25


BerichtGeplaatst: ma 02 aug 2004 17:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
maar ben niet bereid om enkele honderden euro's (400 euro) aan annuleringskosten te betalen


Ik ben pas aankomend 2e jaars, maar is op deze overeenkomst niet gewoon de Wet Koop op Afstand op toepassing? Dan kan hij toch kosteloos annuleren binnen 7 dagen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds