Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 22:04
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

foto's worden gejat
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Newbie dani
Gast









BerichtGeplaatst: zo 20 feb 2005 16:03    Onderwerp: foto's worden gejat Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ongeveer een week geleden werd ik erop gewezen dat er iemand op een site genomoemd 'partyflock' een foto van mij had gejat.
Gekeken, webmaster gemaild, foto verwijderd. Nu heeft die persoon weer een andere foto gejat (gewoon regelrecht van mijn site, want het onderschrift staat er nog bij!).

Wat te doen tegen dit soort mensen die foto's jatten?? Ik wil geen grote copyright tekens en dat soort dingen door mijn foto's gaan gooien.

PS in dit geval gaat het om iemand die zich 'sproetenkoningin'noemt...
http://party.snt.utwente.nl/flock/SECTION/user/ACTION/single/USERID/118785/_SHOW/text.html#text
_________________
http://www.dani-model.tk
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 20 feb 2005 16:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb je die persoon zelf al laten weten dat je dit gedrag niet op prijs stelt?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Newbie dani
Gast









BerichtGeplaatst: zo 20 feb 2005 20:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uiteraard, echter claimt zij dat zij de persoon op de foto's is en dat ik gewoon veel op haar lijk.

Ik heb de fotografen inmiddels op de hoogte gesteld hiervan, want er berust copyright op deze foto's.
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: zo 20 feb 2005 21:53    Onderwerp: Re: foto's worden gejat Reageer met quote Naar onder Naar boven

Newbie dani schreef:

Wat te doen tegen dit soort mensen die foto's jatten??
Ophangen en vierendelen? Very Happy

Dreigen met juridische stappen wil nog wel eens helpen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: ma 21 feb 2005 1:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kleine opmerking van mijn kant: de uitingen die je op je eigen website over deze dame doet lijken mij niet echt verstandig. Kan me goed voorstellen dat je pissig bent wanneer iemand foto's van jou gebruikt, maar om haar dan meteen als dame van zekere zeden te betitelen ... hm ... Maar goed, dit even terzijde.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Newbie dani
Gast









BerichtGeplaatst: ma 21 feb 2005 9:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe ik haar op mijn eigen website noem? Op mijn website staat ze helemaal niet genoemd (zoveel moeite is zij niet waard), maar ik heb wel een post op mijn livejournal gedaan inderdaad. Het ergste wat ik haar noem is 'pathetic bitch'. Ik zie niet wat daar mis mee is aangezien dat precies is wat zij in mijn ogen is. Verder staat er iets over de posts die zij plaatst, die gaan veelal over sex en daar worden mijn foto's aan gekoppeld!! Prima als zij op die manier over sex wil praten over het internet, maar dat mijn gezicht eraan gekoppeld wordt vind ik belastend.

Een goede naam opbouwen kost tijd, een goede naam kwijtraken is zo gebeurd...
Martijn



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 599


BerichtGeplaatst: ma 21 feb 2005 9:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat de strekking van de opmerking van simone meer lag in het feit dat wanneer je dit uiteindelijk wellicht juridisch wilt oplossen je het beter zakelijk kan houden dan er een scheldwedstrijd van te maken. Het feit wat betreft die foto's verandert er niet onder of je netjes blijft of niet maar het creert wel een ander soort sfeer wat uiteindelijk wanneer iedereen in de loopgraven gaat zit wel van invloed kan zijn.

Wat betreft het misbruik van de foto's zou ik inderdaad een waarschuwing sturen dat de foto's auteursrechtelijk beschermd zijn en dat voor deze publicatie geen toestemming is verleend en het derhalve een inbreuk is op de rechten van jou of de fotograaf (iig de rechthebbende) en eventueel dus aansturen op een procedure maar uiteindelijk is het goedkoper en is er minder moeite voor nodig om de beheerder van de website aan te schrijven en die de foto te laten verwijderen.

Het grootste probleem met dit soort inbreuken op het auteursrecht is dat het erg makkelijk is om op internet foto's te kopieren en op een andere plaats te publiceren, ik denk ook niet dat je het kan voorkomen. De grotere maatschappijen zoals bijvoorbeeld de uitgever van Playboy, die immers veel met dit soort problemen te kampen heeft, waarschuwen de overtreder en gaan vervolgens over tot juridische stappen wanneer de foto's niet binnen een bepaalde tijd verwijderd zijn, zij hebben echter wel het voordeel veel geld te hebben, juristen in dienst te hebben etc.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds