Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 22:16
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

ff sparren.. studeren naast baan en gezin??
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Assepoester



Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2007 21:25    Onderwerp: ff sparren.. studeren naast baan en gezin?? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik overweeg om aan de OU, standplaats Leeuwarden een rechtenstudie te gaan doen. Ik ben in '98 afgestuurd van MER en ik verwacht daarom (n.a.v. een indicatieverzoek) 14 modules vrijstelling in de bachelor-fase (weet alleen nog niet welke dat zijn... wie weet dat wel?)

Ik moet een studie combineren met een baan en mijn gezin met jonge kinderen, dus dat wordt pittig. Toch wil ik het tempo erin houden. Ik leer makkelijk dus dat is een voordeel.
Ik ben heel benieuwd hoe anderen het hebben georganiseerd en hoe snel het gaat/is gegaan.

Verder: met welke modules kan ik volgens jullie het beste beginnen?

En is een juridische carriere wel weggelegd voor iemand als ik die het komende decennium niet van plan is om fulltime te werken?
(ben nu ambtenaar, dus schromelijk verwend hah... Razz)
Groetjes,
Astrid
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2007 15:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor ambtenaren zijn er ook juridische functies Smile
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Assepoester



Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2007 21:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Da's waar.. maar ik heb toch het idee dat het goed is om eerst een tijd de advocatuur in te gaan. Ik zou dit ook graag willen, maar ik vraag me toch af of dat in deeltijd wel mogelijk is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cia76

cia76

Leeftijd: 88
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1828


BerichtGeplaatst: di 16 okt 2007 0:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De hoeveelheid vrijstelling aan de rechtenfaculteit valt best tegen. Als je een snelle WO opleiding wilt doen met MER zou je management moeten doen (15 vakken in totaal + afstuderen). Voor rechten geldt als je MER hebt ongeveer 28 vakken + afstuderen. Als je 5 vakken per jaar doet dan werk je al best door, dus tel maar na. Hoe lang wilde je ervoor uittrekken?

1 vak kan 1 module zijn of 2 modules. 1 module staat gelijk aan +- 100 studie-uren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Pravo



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: zo 13 apr 2008 23:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo Assepoester,

Zelf studeer ik ook aan de OU, dat doe ik naast mijn werk. De combi werk/studie vind ik zelf geod te doen. Gemiddeld doe ik elke 4-5 weken een tentamen.

Bij de overheid zijn veel juristen aan het werk. Elk beleidsveld vraagt wel juridische ondersteuning. Verder moet je de dagelijkse gang van zaken niet vergeten, zoals arbeidsrechtelijke zaken en de hoos aan bezwaarschriften die jaarlijks richting de overheid wordt gestuurd. Genoeg voer dus Very Happy

Succes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 14 apr 2008 7:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je de discipline hebt en het thuisfront je steunt, dan is het goed te doen naast baan & gezin. Zelf heb ik de studie - met slechts twee modules vrijstelling - in vier jaar gedaan, naast werk & gezin.

Ik weet niet welke vrijstellingen je krijgt, maar volgens mij heb ik wel eens in het vrijstellingenreglement een lijstje gezien van de vakken die het betreft.

Het is van de vrijstellingen afhankelijk met welk van je zou kunnen beginnen.

Advocatuur in deeltijd is, zeker in de stageperiode, lastig, tenzij je over genoeg financiën beschikt om direct deel te nemen in een kostenmaatschap.

Er zijn echter ook steeds meer advocaten in dienstbetrekking, onder andere bij de diverse overheidsinstanties. Misschien liggen daar mogelijkheden?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
coflits



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: ma 04 aug 2008 12:10    Onderwerp: Assepoester Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Assepoester, zag je bericht staan op het forum. Ook ik ben afgestudeerd aan de MER en ben erover aan het nadenken om een rechtenstudie bij de OU op te pakken. Zou je je ervaringen willen delen tot op heden? Tevens ben ik benieuwd of je gestart bent met de bachelor opleiding of de master (want die laatste leek mij niet mogelijk). Ik hoor graag van je.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds