Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 19:33
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

betreft : copiright
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bartjan



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: do 15 mei 2008 18:32    Onderwerp: betreft : copiright Reageer met quote Naar onder Naar boven

beste leden

ik zal mijn verhaal zo goed mogenlijk uitleggen sorry voor mij type fouten


mijn zus
is jaren lid geweest geweest van een forum ,
ze ging erg goed om met de beheerders ervan ,

mijn zus schreef eigen gedichten en plaatste deze op dit forum ,
zoals iedereen deed .

na een tijdje kwam er on enigheid met elkaar ,
maar niets aan de hand de beheerder van dit forum ,
ging mijn zus een beetje dwarsliggen ,

mijn zus had zoveel gedichten geschreven en dacht er eens aan om boek uit tebrengen .,

na een paar dagen kwam de beheerders van dit forum erachter dat mijn zus een boek wilden uitbrengen .
dus de beheerders hebben ineens een copyright op dat forum neergezet

er staat

(Plaats hier je gedichten, let wel lees eerst het sticky bericht, als er niet aan deze regels wordt voldaan bestaat de kans dat je gedicht gewist wordt. Let op! schend niet de copyright van anderen. Als u eigen gedichten instuurt, geeft u automatisch de copyright daarvan aan ons. Eigen ingezonden gedichten worden dus eigendom van ...................... Schend u de copyright van anderen, dan bent en blijft u zelf verantwoordelijk. Door gedichten te plaatsen, gaat u akkoord met deze voorwaarden. )

deze copyright staat op dit forum er staat nog een andere copyright
(© Copyright. Alle rechten voorbehouden. Niets uit de berichten in dit forum, mag worden verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, schermafdrukken, microfilm, elektronische berichtgeving of op welke wijze dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Starman Productions® en de auteur zelf. Starman Productions® is NIET aansprakelijk voor de inhoud en titels van berichten die hier geplaatst worden. De persoon die de berichten plaatst is geheel zelf verantwoordelijk voor de inhoud en de titel. Leden hebben duidelijk de regels kunnen lezen ten tijde van het lid worden. )


nu is het dus het geval mijn zus heeft dat boek ook uitgebracht
en nu kloppen de beheerders aan bij de drukkerij dat ze onmiddelijk moeten stoppen met drukken en dat ze een X bedrag willen hebben voor elk gedicht wat is gedrukt nu heeft de drukkerij aan mij zus laten weten dat ze bewijzen moet geven aan de drukkerij van wie die copyright nou is , we weten alleen niet hoe kunnen ons advies geven en tips alvast bedankt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 15 mei 2008 19:11    Onderwerp: Re: betreft : copiright Reageer met quote Naar onder Naar boven

bartjan schreef:
er staat

(...) Als u eigen gedichten instuurt, geeft u automatisch de copyright daarvan aan ons. Eigen ingezonden gedichten worden dus eigendom van ......................

Dit heeft geen effect. Om het auteursrecht op een werk over te dragen is een schriftelijke akte nodig.

(Bovendien kan een eenzijdig achteraf opgelegde voorwaarde natuurlijk geen terugwerkende kracht hebben.)

Quote:
nu is het dus het geval mijn zus heeft dat boek ook uitgebracht
en nu kloppen de beheerders aan bij de drukkerij dat ze onmiddelijk moeten stoppen met drukken en dat ze een X bedrag willen hebben voor elk gedicht wat is gedrukt nu heeft de drukkerij aan mij zus laten weten dat ze bewijzen moet geven aan de drukkerij van wie die copyright nou is , we weten alleen niet hoe kunnen ons advies geven en tips alvast bedankt

Het is voldoende als je zus kan bewijzen dat zij die gedichten heeft geschreven. Ze zou enkele pagina's van de site kunnen uitprinten om te laten zien dat zij de gedichten op de site heeft geplaatst.

Je zus kan onmogelijk het auteursrecht hebben overgedragen, tenzij ze daarvoor uitdrukkelijk heeft getekend. Dat is niet het geval.

Als je zus laat zien dat zij de gedichten heeft geschreven, dan is het aan de beheerders om met zo'n ondertekende akte te komen. Dat gaat de beheerders niet lukken, tenzij ze haar handtekening vervalsen.

Verder is het natuurlijk niet geloofwaardig dat een forumlid zonder tegenprestatie het auteursrecht op zijn of haar bijdragen aan de beheerders van het forum zou overdragen.

Dus gewoon wat printjes maken van de site of eventueel ter plekke op een computer de site tonen en de situatie uitleggen. De drukkerij weet als het goed is voldoende van het auteursrecht om te begrijpen dat die beheerders onzin verkopen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds