Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 29 mei 2024 3:06
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

betalingsverplichting
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mister sad








Berichten: 1


BerichtGeplaatst: do 26 aug 2004 23:34    Onderwerp: betalingsverplichting Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dag mensen.

Ik ben zelf Vlaming, maar een kennis rade me aan dit forum eens te bezoeken en mijn vraag hier te stellen.Mijn geval valt dus onder het Belgisch recht, maar dit is denk ik niet zoveel verschillend met het Hollandse recht.

Ik was laatst op een festival en toen ik 's morgens wakker werd lag er een brandblusser langs mijn tent die ik daar had staan.
Mijn vrienden en ik (een bende van ongeveer 9 man) zagen die liggen dachten... "hey, het is een festival, laten we er eens wat fun aan beleven"
De daad bij het woord voegend spoot ik met die brandblusser heel onschuldig in de lucht. (ongeveer 5 seconden lang)
Hierna ging ik naar een weide samen met een vriend.

Opeens werd ik gebeld door een andere vriend die mij vertelde dat ik naar de tent moest komen aangezien de security daar was.
Ik ben dus terug gegaan naar de tent en toen nam de security mij mee naar het "secretariaat".
Daar aangekomen werd mij gezegd...
"Zo, jij bent dus X." (ze wisten mijn naam al van mijn vrienden die al mee hadden moeten gaan).
Jij hebt dus met die brandblusser gespoten?
Ik zei, "ja".
Hij zegt, "je hebt die brandblusser dus van die caddy afgenomen zoals je vrienden al hebben verteld" (Een caddy is zo'n karretje dat daar met 10 kilometer per uur rondrijd voor de "veiligheid").
Ik zeg, "dat kan niet want mijn vrienden waren daar zelf bij toen wij hem vonden".
"Ja, dat was maar om je sneller te laten bekkennen"[i], zei hij toen.
[i]"Ik heb je pas nodig, en als je hem niet geeft haal ik de politie erbij."
Ik wetend dat ik anders mijn vader achter mij aan zou krijgen, heb dan ook mijn pas afgegeven.

Hierop kwam hij even later terug naar buiten met een bekentenis van schuld die ik moest ondertekenen. Wederom zou hij anders de politie bellen.

In dit "document" stond.
[i]Ik X. wonende te ... bevestig hierbij dat ik gespoten heb met de brandblusser (duidelijk DE en niet brandblusser nummer blablabla) en dat ik zal opdraaien voor het hervullen en de eventuele schade van DE brandblusser. (Niet ondertekenen was weeral politie).

Ik heb dit dus maar ondertekend en toen mocht ik gaan.

Ik ben minder jarig [17, (18 in december)].
Mijn vraag is...

1. Is dit document geldig?
2. Hoe kan ik dit het beste in mijn voordeel laten uitdraaien zodat ik liefst niet hoef te betalen?

m.v.g. mister sad.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: vr 27 aug 2004 13:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zo wat een gek verhaal zeg! Ik weet hier echt superweinig van, en helemaal omdat het in België is en we hebben laatst gezien dat het Belgische recht toch echt heel veel kan verschillen van het Nederlandse hoor (proeftijd van 12 maanden ofzo!!).
Ik heb effe op internet gekeken en daar kan ik alleen vinden dat het 50 euro kost als je een brandblusser voor de grap gebruikt. Om hem dus opnieuw te laten vullen.
Hoeveel moet jij betalen dan?? Op zich is dat bedrag wel op te brengen lijkt me en het niet echt waard om er een zaak van te maken ofzo!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: vr 27 aug 2004 17:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het gaat denk ik niet zo zeer om het betalen, maar meer om het principe.
Als ik dit zo lees, en tussen de regels lees zou je zelfs kunnen gaan denken aan ontoelaatbare druk à la De Weer (EHRM).
Als een minderjarige onder een zo'n grote druk wordt gezet om te tekenen dan lijkt me dit geen goede zaak.
Want het dreigen met de politie (en daaraan inherent een mogelijk strafblad) is ook niet echt coorect van de desbetreffende security om het maar eens netjes te omschrijven.
Daarnaast lijkt me het feit dat er geen serienummer of zoiets genoteerd is ook vrij dubieus, en dus aanvechtbaar.
En wat betreft het feit dat het Belgisch recht geld in casu, dat maakt volgens mij niks uit.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds