Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 21:03
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Werken onder 2 contracten - overlap
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Moongoat



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: di 22 jul 2014 19:55    Onderwerp: Werken onder 2 contracten - overlap Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Ik heb een vraagje: Ik zit met de volgende situatie:
Ik heb een arbeidsovereenkomst met een opzeg termijn van 2 maanden.
Ik ga bij mijn huidige werkgever weg, maar ik heb nog wel een maand vakantie over.
één van de twee maanden blijf ik gewoon nog werken, maar tweede maand weet ik niet wat ik daar mee aan moet.

Ik werk in de consultancy / detachering, dus dit zijn Ik heb nu verschillende opties:

  1. Bij oude werkgever "beschikbaar" zijn, "op de bank zitten" gezien ze me toch niet weg kunnen zetten bij een klant als ze weten dat ik wegga
  2. Bij oude werkgever een maand vakantie opnemen
  3. Proberen overeenkomst te sluiten tussen oude werkgever om contract eerder te ontbinden en mijn vakantie dagen uit te betalen. Hierdoor is er dus geen sprake van overlap


Dit roept verschillende vragen op: Bij optie 1 en 2 heb ik dus een maand vrij. Mag ik in dit geval al bij nieuwe werkgever gaan beginnen?

Verder wat is voor mij het meest winst gevend? Refererend naar de bovenstaande lijst met opties
optie 1 - Deze lijkt het beste voor mij uit te pakken, heb een maand loon overlap, en aan het einde worden mijn vakantie dagen uitbetaald
optie 2 - Een maand vakantie opnemen, dus wel maand extra loon, maar werken met dubbel contract waardoor is extra loon belasting moet betalen enzo
optie 3 - Mijn vakantie dagen uit laten betalen, en veel belasting betalen over voor het uitbetalen

Ik twijfel of optie 1 zal lukken, gezien oude werkgever me een maand interne dingen zou kunnen laten doen. Tussen 2 en 3, wat is voor mij het meest winst gevend?

Alvast bedankt voor de info!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: wo 23 jul 2014 10:52    Onderwerp: Re: Werken onder 2 contracten - overlap Reageer met quote Naar onder Naar boven

Moongoat schreef:
Dit roept verschillende vragen op: Bij optie 1 en 2 heb ik dus een maand vrij. Mag ik in dit geval al bij nieuwe werkgever gaan beginnen?

Vooropgesteld; er is geen wet die u verbiedt om meerdere arbeidsovereenkomsten tegelijkertijd te hebben. Je dient echter wel altijd je overeengekomen prestaties te verrichten! Het is dus niet echt praktisch om twee 40-urige dienstverbanden naast elkaar te hebben, omdat je dan (waarschijnlijk) met je uren in de knoei komt. (Los van de problematiek uit de arbeidstijdenwet etc.)

Quote:
optie 1 - Deze lijkt het beste voor mij uit te pakken, heb een maand loon overlap, en aan het einde worden mijn vakantie dagen uitbetaald

Als je toch wordt opgeroepen voor een klus(je), wellicht op het eigen hoofdkantoor, dien je daar gewoon gehoor aan te geven. Ik acht het niet onaannemelijk dat jij niet gewoon ergens aan het "werk" wordt gezet.

Quote:
optie 2 - Een maand vakantie opnemen, dus wel maand extra loon, maar werken met dubbel contract waardoor is extra loon belasting moet betalen enzo

Het is onzin dat je extra belasting zou moeten betalen. Wel is het zo dat je maar bij één werkgever loonheffingskorting kan krijgen. Dit houdt echter niet in dat je dan meer belasting zou moeten betalen, maar enkel dat je voor het overige loon aan het einde van het jaar belasting kan terugvragen.
Quote:
optie 3 - Mijn vakantie dagen uit laten betalen, en veel belasting betalen over voor het uitbetalen

Ik begrijp deze optie niet! Zoals gezegd mag je gewoon meerdere overeenkomsten naast elkaar hebben. Je kunt gewoon je vakantie opnemen en alvast bij de ander beginnen met werken. Wel moet je dan na één maand je loonheffingskorting "omzetten". Ook het "veel" belasting betalen klopt niet. Ja, bij uitbetalen wordt waarschijnlijk bijzonder tarief gehanteerd, maar dit kun je -net zoals bij optie 2- via je aangifte weer terugvragen aan de belastingdienst.
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds