Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 13:46
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Welke partij dagvaarden?
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kees van Lier



Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2014 11:40    Onderwerp: Welke partij dagvaarden? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste forum leden,

Sinds enige tijd heb ik een geschil met een garagebedrijf over de reparatie van mijn auto. Het bedrijf , “bedrijf BV” heeft 3 vestigingen: “hoofdvestiging BV” , “nevenvestiging 1” en “nevenvestiging 2”. De drie (Nederlandse) vestigingen staan bij de KvK ingeschreven onder 1 inschrijvingsnummer en 3 vestigingennummers. Het geschil heb ik met “nevenvestiging 1”. Als het tot een dagvaardingsprocedure komt, welke partij dient er dan te worden gedagvaard: “nevenvestiging 1” , “hoofdvestiging BV” , of beide?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Regin



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1042


BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014 11:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik het goed begrijp is er maar één rechtspersoon, namelijk Hoofdvestiging BV. Dat is dan de enige persoon die je zou kunnen dagvaarden. Eventueel kan je de dagvaarding wel laten betekenen aan het adres van Nevenvestiging 1 (vgl. artikel 50 Rv jo. 1:14 BW).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kees van Lier



Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014 17:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor uw reactie en de verwijzing naar de relevante wettekst.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kees van Lier



Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: ma 01 sep 2014 13:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bovengenoemd geschil is uitgemond in een dagvaardingsprocedure. Op mijn verzoek is er een dagvaarding uitgebracht, er volgden conclusies van antwoord, repliek en dupliek. De kantonrechter gelast nu in een tussenvonnis een comparitie van partijen.

Indien partijen zich tijdens de zitting willen beroepen op nog niet in het dossier ingebrachte stukken kunnen zij die nog indienen. In de dagvaarding beroep ik me op enige artikelen uit de wet, maar ik wil nog enkele artikelen er aan toevoegen. Ook wil ik nog een andere rechtsbron dan de wet toevoegen. Verder overweeg ik nog enige producties die ik niet bij de cve en cvr gedaan heb, in te dienen.

Ik begrijp uit het tussenvonnis dat dat nog kan, maar welke eisen worden daaraan gesteld? Moet ik nog een toelichting bij deze stukken geven? Hoe wordt dit doorgaans geformuleerd?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: ma 01 sep 2014 13:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U kunt een zogenaamde akte houdende producties indienen.
Daar mag onder elke productie die u opsomt een zeer korte toelichting staan. Voor het overige zult u e.e.a. moeten verwerken in een pleitnota.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Kees van Lier



Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: di 02 sep 2014 12:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank voor uw reactie.

Ik overweeg nu om tijdig voor de comparitie nog een korte en summiere “akte overleggen producties tevens houdende aanvulling van rechtsgronden” in te dienen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kees van Lier



Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: ma 17 nov 2014 14:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Onlangs heeft de comparitie zitting plaats gevonden; partijen kwamen niet tot overeenstemming. De rechter besloot de zitting met de mededeling over enkele weken met een vonnis of tussenvonnis te komen.

Op de zitting werden ook dingen verteld die, naar later bleek, niet waar zijn. Is er nog een mogelijkheid om te reageren naar de rechter eer dat deze (tussen) vonnis wijst?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ArneL



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 118


BerichtGeplaatst: ma 17 nov 2014 15:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als de zaak in staat van wijzen is, dan neemt de rechter geen kennis van nieuwe stukken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kees van Lier



Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: di 18 nov 2014 13:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor uw antwoord
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kees van Lier



Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: di 03 feb 2015 0:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kort na de comparitie zitting heeft mijn wederpartij op eigen initiatief een reactie naar de rechter verstuurd, een “akte genomen”. De rechter gaf mij daarna een maand de gelegenheid om daar op te reageren, “een akte te nemen”, het principe van hoor en wederhoor. Vervolgens heeft de rechter vonnis bepaald.

Het vonnis is in mijn voordeel; mijn vorderingen zijn voor een flink deel toegewezen, mijn wederpartij had geen vorderingen in reconventie. Binnenkort wordt het vonnis betekend. Wat ik me nu afvraag is het volgende:

Van de rechtbank ontving ik een “grosse” en een “afschrift”. Heeft de rechtbank deze ook opgestuurd naar mijn wederpartij? Is mijn wederpartij, als gedaagde partij, nog voor het betekenen van het vonnis door mij middels een deurwaarder, al op de hoogte van de inhoud van dit vonnis? In welk wetsartikel van de wet worden dergelijke zaken omschreven?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: di 03 feb 2015 17:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uiteraard heeft uw tegenpartij een afschrift van het vonnis ontvangen.

Over het algemeen getuigt het van fatsoen om de veroordeelde tegenpartij eerst aan te schrijven en te vragen hoe zij aan de veroordeling denken te gaan voldoen en over het algemeen komt dan een regeling tot stand.

Je laat een vonnis officieel betekenen wanneer de veroordeelde niets van zich laat horen en dit een dwang invordering noodzakelijk maakt.

Wanneer je vermoed dat de tegenpartij stappen onderneemt om verhaals- mogelijkheden te frustreren dan moet je direct executoriaal beslag laten leggen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kees van Lier



Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015 23:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor uw antwoord.

De hele procedure is tegen mijn zin en heb ik niet gezocht.
Ik heb me tot op heden fatsoenlijk en correct opgesteld en hoop dat ook te blijven doen.
Het vertrouwen van partijen in elkaar is helaas dermate gedaald en laag dat het constructief overleg in de weg staat.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds