Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 12:01
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Vraag over garantie termijn
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mike030



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 18


BerichtGeplaatst: do 16 okt 2014 10:15    Onderwerp: Vraag over garantie termijn Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,
Mocht ik hier verkeerd zitten, kunt u dit berichtje dan verplaatsen in de juist rubriek?

Ik heb een vraagje over garantie. ik heb in januari mijn nieuwe videokaart binnen gekregen. echter ging deze kapot binnen 8 maanden. ik heb toen Alternate gebeld, daar waar ik hem gekocht heb en aangegeven dat mijn videokaart kapot was gegaan.
Ze vertelde me dat ze hem graag retour wouden om te onderzoeken waar het probleem lag. ik heb hem toen opgestuurd naar alternate, een paar dagen later kreeg ik een mail, ze hadden hem door gestuurd naar de fabrikant.

Nu ben ik inmiddels vanaf morgen 6 weken verder.
Ik heb steeds mail contact met Alternate. (Wat van mijn kant af komt, want Alternate laat zelf niks horen of weten) maar ze zeggen steeds dat ze de status niet weten. nu kreeg ik vanmorgen een mail dat ze contact zouden opnemen met de fabrikant.

Mijn vraag is, Hoe lang mogen hun er eigenlijk over doen?
Bedoel, ik koop geen videokaart van 200 euro om vervolgens weken zonder te zitten omdat deze binnen 8 maand kapot is gegaan. ik vind 6 weken erg lang na mijn mening. en dat hij kapot is gegaan kan gebeuren natuurlijk. dat hou je met alles.

Mocht iemand het antwoord weten dan hoor ik dat graag,
In afwachting, Mike.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: do 16 okt 2014 17:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De wet spreekt van 'zonder ernstige overlast'. Art. 21 lid 3 van BW7
Als je reeds 6 weken wacht en ook geen tijdelijke, alternatieve videokaart hebt om tussentijds te gebruiken, dan durf ik wel te stellen dat de overlast ernstig begint te worden. Voor zover het dat nog niet was.

Met de fabrikant heb je verder niet zo veel van doen. Alternate moet het oplossen. Daarbij kunnen ze wijzen naar die fabrikant wat ze willen, zij zijn zelf verplicht zorg te dragen voor een goede afhandeling. Dus al is die fabrikant enorm traag, of in het geheel niet meewerkend, dan is dat niet jouw probleem, maar dat van Alternate.

Wat je dus kunt doen is ze er op wijzen dat je al enige tijd wacht en dat de redelijke termijn nu toch wel op zijn einde loopt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: do 16 okt 2014 20:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb slecht nieuws voor u. Alternate heeft een zeer slechte aftersale. Kijkt u maar eens op trustpilot en lees de reviews aldaar over Alternate.
Ze zijn goedkoop en daarmee houdt het op. Ze weten heel goed dat u er geen rechtszaak van gaat maken en doen daarom rustig aan. Ze zijn niet bij een goed thuiswinkel keurmerk aangesloten en ook niet bij een geschillencommissie. Dus dan sta je in feite met lege handen.

Wat ik u uit praktische overwegingen aanraad, is toch eens zelf te informeren bij de fabrikant, doe het per telefoon en tevens per mail. Zou me niet eens verbazen als die videokaart helemaal niet is opgestuurd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: do 16 okt 2014 23:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Alternate heeft een zeer slechte aftersale

Ik zelf en mensen uit mijn omgeving delen deze ervaring niet. Dus om dit zo absoluut te stellen is absurd.

Quote:
Kijkt u maar eens op trustpilot en lees de reviews aldaar over Alternate.

Dat kan zo zijn. De meningen blijven toch echt verdeeld.
Kijk bv ook hier: http://tweakers.net/shopreview/156/alternate-nederland/shopreviews/

Quote:
Ze zijn goedkoop en daarmee houdt het op.

Zelfs goedkoop zijn ze niet altijd.

Quote:
Ze weten heel goed dat u er geen rechtszaak van gaat maken en doen daarom rustig aan

Ja hoor Rolling Eyes

Quote:
Ze zijn niet bij een goed thuiswinkel keurmerk aangesloten en ook niet bij een geschillencommissie. Dus dan sta je in feite met lege handen

Een beetje rare conclusie. De wereld bestaat niet enkel uit deze keurmerken. Er zijn meer wegen die je kunt bewandelen.

Quote:
Zou me niet eens verbazen als die videokaart helemaal niet is opgestuurd.

Aanname en niet meer dan dat.

Ik heb meer het idee dat u enigszins rancuneus bent vanwege persoonlijk slechte ervaring met Alternate, dan dat u een gedegen en zinvol antwoord geeft.

Ik kan aan mijn vorige post nog toevoegen:
Stel termijnen voor nakoming.
Als men uiteindelijk er een potje van maakt, dan is er altijd nog de mogelijkheid van ontbinding.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2014 1:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben helemaal niet rancuneus en heb geen persoonljke ervaring met Alternate. Ik zou alleen nooit een duur product bestellen bij een webwinkel die niet bij een geschillencommissie is aangesloten. En zeker niet een met zulke belabberde reviews.

En over de reviews op tweakers. Nu moet u die nog eens lezen en niet op het aantal sterren letten, maar alle berichten onder 'aftersales' dan zult u daar wellicht een lijn in ontdekken. Die sterren voor snelle levering dat geloof ik direct, maar er moet niets mis gaan met een product, dan ben je het haasje.

Over ontbinden. Ontbinden houdt in dat de videokaart bij Alternate blijft en dat Mike dan zijn geld terugkrijgt. Maar over dat laatste heb je zelf weinig macht als de andere partij zich niet bij de ontbinding neerlegt. Je kunt natuurlijk altijd juridische hulp inschakelen...

Overigens vind ik het prima als u deze persoon verder helpt, dat doet mij alleen maar deugd. Ik hoop dat uw hulp tot het gewenste resultaat leidt.

Ik heb zelf het idee dat het wat meer opschiet als je bij de fabrikant navraagt hoe dit nu precies zit met die videokaart waar nu al 6 weken op wordt gewacht.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mike030



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 18


BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2014 18:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt allemaal voor de reactie's.
Ik heb alternate een mail gestuurd en gezegd dat ik na deze 6 weken, er eigenlijk wel klaar mee ben. heb ze vertelt over de die redelijke termijn...en gezegd dat ik overlast ondervind. ik heb ze gevraagd mijn kaart zsm terug te sturen....uiteraard wel gerepareerd. dit sturen ze terug:

Vriendelijk bedankt voor uw email.

Wij hebben de status van de reparatie voor u nagekeken en helaas is er nog geen nieuwe informatie beschikbaar betreffende uw serviceopdracht.
Dit proces neemt gemiddeld 3-4 weken in beslag met een maximum van 8 weken.

Uiteraard doen wij ons uiterste best dit proces zoveel mogelijk te bespoedigen voor u.

U ontvangt van ons nadere informatie zodra wij bericht ontvangen betreffende uw serviceopdracht

Het ontbinden van de koop is helaas niet mogelijk binnen deze 8 weken, daar dit een redelijk termijn betreft.


Met vriendelijke groet,


Wat nu? bedankt alvast!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: za 18 okt 2014 20:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb even gewacht of u nog hulp kreeg van jpst, maar helaas er gebeurt niets en het staat me tegen u zo lang te laten wachten op een antwoord.

Zelf ben ik op een consumentenforum actief, daar gaat alles razendsnel, dus nu schiet ik u toch maar te hulp. U vraagt wat te doen. Op juridisch gebied zie ik op dit moment weinig mogelijkheden voor u. De mail is verstuurd en men gaapt daar wat.

Ik heb even goed de aftersales van Alternate bekeken.

Standaard is daar de reparatietijd 8 weken, wat natuurlijk belachelijk lang is. Ook zijn er meerdere klanten die aan het eind van de rit te horen kregen dat het defect aan hun lag,
en hier
http://www.klacht.nl/alternate/klacht/videolaart/

wordt een mens ook niet echt vrolijk van.

Wat ik wel gezien heb is dat een klant ineens een stuk sneller werd geholpen toen die aankondigde, bij Alternate, zelf contact op te nemen met de fabrikant. Dus dat is wellicht nog een mogelijkheid. En halen ze daar ook hun schouders over op, neem dan ook echt contact op met de fabrikant en vraag eens of uw videokaart daar inmiddels is gearriveerd en als dat zo is, hoe lang die daar ligt. Vraag ook waarom er nog niets is gedaan om het defect te verhelpen.

De andere optie is 2 weken wachten.

Veel succes!

Ik hoop dat u nog eens laat weten hoe een en ander is afgelopen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2014 7:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Ik zou alleen nooit een duur product bestellen bij een webwinkel die niet bij een geschillencommissie is aangesloten. En zeker niet een met zulke belabberde reviews.

Dat is jouw persoonlijke visie, maar maakt zaken nog geen absolute waarheid.
Daarnaast blijf ik er bij dat een keurmerk ook niet altijd wat waard is.
Kijk bv eens rond op autoforums hoe men over de Bovag (garantie) denkt. Er heerst daar bij vlagen ook het idee dat deze instantie voor de ondernemer kiest. Dus dan is een keurmerk ook weinig waard.

Quote:
Maar over dat laatste heb je zelf weinig macht als de andere partij zich niet bij de ontbinding neerlegt. Je kunt natuurlijk altijd juridische hulp inschakelen...

Juridische onzin natuurlijk. Voor ontbinding is namelijk niet vereist dat de ander meewerkt. U kunt ontbinden en het geld terugvorderen als het te lang duurt. Wel eerst termijnen voor nakoming stellen zoals ik reeds aangaf.

Quote:
Ik heb zelf het idee dat het wat meer opschiet als je bij de fabrikant navraagt hoe dit nu precies zit met die videokaart waar nu al 6 weken op wordt gewacht.

Dan moet zoiets wel kunnen natuurlijk. Een fabrikant krijgt wel meer dan 1 kaart per dag retour. Dus referentienummers oid zijn van belang.
Maar feitelijk is het niet jouw taak om het werk van Alternate te doen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2014 12:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Natuurlijk is het juridische onzin dat een ander aan ontbinding moet meewerken als je in je recht staat. U leest mijn antwoorden slecht, dat is jammer. Ontbinden is prima, maar het geld terugkrijgen dat bij de ontbinding hoort is een heel andere zaak.

Als Alternate niet meewerkt, dan moet je dat geld zien af te dwingen. En uiteindelijk, een incassobureau kan nog indruk maken, kan dat alleen maar via een rechter, dan ben je alweer maanden verder. Nog niet gesproken over het griffierecht, de kosten voor een jurist/gerechtsdeurwaarder die je eerst ook nog even moet 'voorschieten'.

En nu? Wat is nu uw volgende stap voor Mike?
Dat is de vraag die Mike aan ons stelde.

Ik heb Mike al een handwijzing gegeven hoe nu verder te handelen om de zaak wat te versnellen. Nu kunt u uw oplossing geven. Ik zie dat u alleen maar reageert op mij en niet op Mike. En volgens mij is hij degene met het probleem.

Ieder probleem kent zijn eigen oplossing. Soms is wijzen op wettelijke bepalingen genoeg, soms een rechtszaak starten, een rechtsbijstandverzekering, een geschillencommissie, een keurmerk, er zijn vele wegen die naar Rome leiden. En soms moet je het bijv. via de klachtenkompas spelen of klacht.nl. Het hangt er helemaal vanaf om welk bedrijf het gaat, het bedrag dat je wilt vorderen, wat het probleem is met welk product, waar de pijnpunten bij een bedrijf liggen, enz, enz.

Voor het ene bedrijf is een voorbeeldbrief van consuwijzer heel indrukwekkend, voor een ander bedrijf is het de honderdste die ze nu wel kennen.

In het geval van het kopen van een product op afstand, dus geen auto, (Bovag kent weer zijn eigen regels), ben je vaak gebaat bij het thuiswinkel.org keurmerk. Dan hoef je niet meteen naar de geschillencommissie, het keurmerk gaat dan eerst voor je bemiddelen. Vaak geeft dat al de nodige druk, want een webwinkel wil dit keurmerk echt niet verliezen. Zeker als het om kleine bedragen gaat of om makkelijk op te lossen geschillen, kan dat een snelle manier zijn om je recht te halen.

Helaas heeft Alternate lak aan redelijke termijnen als het op reparatie aankomt. Je moet dus zelf alles uit de kast halen om te krijgen wat je wilt. Alternate kan dat referentienummer geven aan Mike en dan kan hij zelf eens op onderzoek uitgaan. Het zou natuurlijk mooi zijn als dat Alternate zoveel schrik aanjaagt, dat ze zelf in actie komen. Daar hintte ik al op.

Ik zag dit item als een roep om hulp en zo heb ik gereageerd. Een praktische insteek, daar waar recht hebben en recht krijgen niet met elkaar in de pas lopen.

Als u Mike verder helpt, is dat ook prima, dat heb ik al eerder gezegd. Geen enkele behoefte aan gelijkhebberij. Het is het resultaat waar het uiteindelijk om draait.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mike030



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 18


BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2014 19:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank allemaal.
Aller eerst een ieder probeert te helpen op haar of zijn manier daar waar mijn dank groot voor is!

Heb ze net weer een email gestuurd, met de vraag over het referentienummer. mocht ik die krijgen word het alleen nog een hele stunt om die leverancier te vinden..ik wacht eerst hun mail maar is af.

Nogmaals mijn dank is groot.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mike030



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 18


BerichtGeplaatst: di 21 okt 2014 22:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb inmiddels een mail terug van alternate.
Hierbij zeggen ze het volgende, op mijn vraag of ik die referentie nummer mag:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw email.
Echter mogen wij deze nummers niet vrijgegeven, hiervoor onze excuses.


Met vriendelijke groet,

Nick van Iersel
Bekijk profiel Stuur privé bericht
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2014 14:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vrees dat er niet veel anders op zit, dan die 2 weken af te wachten. Wat een vervelend bedrijf. Dat ze u dat referentienummer niet mogen geven, van wie niet? Het is toch uw eigen videokaart waar het om gaat? Mag u dan niet weten waar uw eigendom zich bevindt?

Zet er maar een recensie over neer op tweakers en trustpilot.

U weet in ieder geval waar u nooit meer wat hoeft te bestellen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mike030



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 18


BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2014 18:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja dat zeker, daar bestellen doe ik nooit meer.
Ik ga inderdaad eens wat forums af, mensen behoeden voor deze rommelige omgang met de klanten.

Allemaal bedankt voor de reactie's advies,
Slotje mag er op! want ik ga nog maar eens 2 weken wachten.

groetjes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mike030



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 18


BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2014 11:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal...

Ik heb gister een email gehad van alternate.
of dat iets met mijn mail te maken heeft van toen, geen idee!

Nu mailen ze mij iets waar ik het eigenlijk niet mee eens ben.
Ik kocht namelijk in januari dit jaar deze videokaart. terwaarde van 200 euro. nu mailen ze mij het volgende:

Wij kunnen de grafische kaart voor omruilen voor dit product.

Anderzijds is een terugstorting van de dagwaarde ook mogelijk.
De waarde bedraagt momenteel 159,90 euro.


Overigens hebben ze mij niet eens verteld wat er aan kapot was.
Ik vind dit nogal vreemd. ik koop een videokaart, binnen 8 maanden kapot in garantie termijn en krijg ineens een schrijn van de prijs terug. hiermee verdienen ze geld, in mijn ogen.

Als ik iets in de winkel koop gebeurd dit niet. dan krijg ik of precies de zelfde product terug maar dan nieuw, of mijn gehele aankoops bedrag terug.

Mag dit en kan dit? ben erg benieuwd naar de reactie's!
Groetjes Mike
Bekijk profiel Stuur privé bericht
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2014 12:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik begrijp u niet. Omruilen voor DIT product. Welk product bedoelen ze dan? Dezelfde videokaart maar dan nieuw?

In feite heeft u recht op vervanging of herstel bij een non-conform product (ondeugdelijk), zoals uw videokaart was. Als dat niet mogelijk is dan komt ontbinding in zicht. Ontbinding houdt in dat Alternate het product houdt en u krijgt uw geld terug. Als het product voor langere tijd goed te gebruiken was dan kan het soms redelijk zijn dat er wat minder wordt betaald bij ontbinding. Maar 8 maanden is erg kort. U heeft gewoon recht op de totale som.

Verder vraag ik me ook af waar uw eigen videokaart op dit moment uithangt..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds