Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 18 apr 2024 3:21
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Vordering betaald, gedwongen verkoop gaat door
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MaLuNic



Leeftijd: 47
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: di 18 feb 2014 15:03    Onderwerp: Vordering betaald, gedwongen verkoop gaat door Reageer met quote Naar onder Naar boven

Door omstandigheden (geen werk en ziekte) heb ik (niet mijn echtgenoot) schulden gemaakt. Nu heeft de deurwaarder beslag gelegd op onze woning, die wij in volledige eigendom hebben.

Gisteren hebben wij het bedrag die op hun vonnis van vrijdag jongstleden in zijn geheel overgemaakt. Nu willen zij de woning nog niet van de veiling, omdat zij de kosten van de notaris ook willen, maar zij zeggen daar niets over in hun vonnis.

Ook heb ik van de notaris nooit een nota gekregen, alleen een bedragje via de mail, niet eens een specificatie er bij.

Wat kan ik nog doen. Ik heb het geld voor de notaris niet en ik kan het ook niet lenen. Is het correct dat zij dit ook vragen? De notaris zei destijds dat wij dit moeten betalen.

Stel, door een wonder gaat de veiling niet door, dan kloppen de notariskosten toch ook niet meer, zoals kosten van de veiling?

Ik weet dat dit allemaal mijn eigen schuld is, dus daar hoef ik geen commentaar op en mijn gezin wist er niets van.

Heb advocaat ingeschakeld, maar die vraagt alleen maar of wij geen lening kunnen afsluiten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: di 18 feb 2014 17:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In principe draai je op voor alle kosten die redelijkerwijs gemaakt moeten worden om het geld te verhalen. Het feit dat je uiteindelijk wel betaald hebt doet daar in beginsel niets aan af. Als je te lang gewacht hebt, en er zijn kosten voor de inschakeling van een notaris gemaakt, dien je ook die te vergoeden.

Wel is het zo dat je goed in het vonnis moet kijken welke veroordeling precies is uitgesproken door de rechter. Indien het vonnis niets zegt over "nakosten" of iets dergelijks (kosten t.b.v. de ten uitvoerlegging van het vonnis), dan is er mijns inziens geen executoriale titel om het beslag ook voor de kosten voor de notaris te executeren, omdat de vordering waarvoor het beslag diende, en waarvoor een executoriale titel is, is voldaan! Dat betekent dus nog niet dat je deze kosten niet alsnog zou moeten voldoen, maar enkel dat daarvoor niet nu al het huis mag worden verkocht.

Regelmatig wordt er echter wel voldoening van eventuele nakosten gevorderd en toegewezen.

Een gang naar een advocaat lijkt me daarom heel slim, en ik raad je aan om dat vooral snel te doen!
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Rasuli



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 3


BerichtGeplaatst: wo 19 feb 2014 0:18    Onderwerp: advies Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo

Je hebt mogelijk een slechte advocaat. Er moet immers iets te regelen zijn.

Ik moet het vonnis nog lezen om een degelijk antwoord te kunnen doen op je situatie.

Ik kan je naar een advocaat sturen. Mogelijk kom je in aanmerking voor de gefinancieerde rechtsbijstand.

Laat het echt uitzoeken door iemand met verstand. Deurwaarders zijn daarvoor gevoelig.

Mvg,
Rasuli
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mikeb070



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: di 22 apr 2014 1:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik adviseer u een executiegeschil op te starten in kort geding.
Ik denk dat een rechter (mogelijk) gehakt maakt van de verhouding 'notariskosten' VS 'uw woning'.

Maar goed, ik kan het mis hebben natuurlijk. In ieder geval adviseer ik een executiegeschil op te starten bij de rechter, zodat deze kan bepalen of het verkopen van uw huis, binnen de grenzen van redelijkheid en billijkheid valt ten opzichte van de gevorderde kosten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: di 22 apr 2014 7:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat u de kosten van de executie, waaronder de notariskosten, moet dragen is juist. Dat heeft met 'nakosten' overigens niet te maken, want de 'nakosten' zijn de kosten die een crediteur moet maken om betaling te krijgen *zonder* executie. Op het moment dat een zaak de executie in gaat, komen alle kosten voor uw rekening.

Een executiegeschil behoort tot de mogelijkheden, maar als u de notariskosten niet kunt betalen, is het maar de vraag of u die kant op wilt. Immers zijn daaraan ook kosten verbonden.

Om welk bedrag aan notariskosten gaat het?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2014 11:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Dat u de kosten van de executie, waaronder de notariskosten, moet dragen is juist. Dat heeft met 'nakosten' overigens niet te maken, want de 'nakosten' zijn de kosten die een crediteur moet maken om betaling te krijgen *zonder* executie. Op het moment dat een zaak de executie in gaat, komen alle kosten voor uw rekening.


Zijn de notariskosten in dit stadium dan al executiekosten? Ik ben geen expert op dat gebied, maar kan het het me niet voorstellen...

Ik maak uit de casus op dat op de maandag na het vonnis van vrijdag de hoofdsom betaald is.

Het is volgens mij onmogelijk dat in die tussentijd de verkoop van de woning o.g.v. art 502 Rv al is aangezegd, derhalve lijkt mij dat de executie nog niet is aangezegd aan schuldenaar. Van een werkelijke veiling kan dan nog geen sprake zijn.

De notaris heeft wellicht zekere voorbereidende handelingen verricht, maar heeft in ieder geval geen formele "executiehandelingen" hoeven te verrichten. Feitelijk heeft hij tot nu toe enkel "advieswerk" verricht, hetgeen normaliter tot de 'nakosten' wordt gerekend.

Zolang de executie niet is aangezegd, lijkt het mij niet dat de kosten van de notaris als executiekosten gevorderd kunnen worden, maar enkel als 'nakosten'.
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds