Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 15:42
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Vigeren, geen wettelijk kader.
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Beslissen op niet (meer) bestaande wetgeving.
Onmiddelijk vigeren en de agent die de beslissing heeft genomen voor de kantonrechter dagen.
0%
 0%  [ 0 ]
Nix aan de hand, als termijnen zijn overschreden geldt de beslissing.
0%
 0%  [ 0 ]
Geen idee. Maar het toont wel aan hoe betrekkelijk fucntioneel de rechtstaat is.
0%
 0%  [ 0 ]
Iets anders, probeer dit eens...
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 0

Auteur Bericht
SiriS



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: di 20 mrt 2018 15:02    Onderwerp: Vigeren, geen wettelijk kader. Reageer met quote Naar onder Naar boven

In reactie op een verweerschrift in hoger beroep:
(aanvulligen en suggesties welkom)

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit schrijven geef ik u te kennen om een zitting te vragen inzake deze controverse.

Voor mijn aandeel in het onstaan van deze controverse bied ik u nogmaals mijn verontschuldigingen aan.

Door het onjuist handelen van de rechter duurt de controverse voort.

In het verweerschrift van de advocaat-generaal wordt mij mede gedeeld dat hoger beroep slechts mogelijk is als het sanctie bedrag hoger is dan 70 euro. Doch zij kan er redelijkerwijs niet van uitgaan dat ik, de indiener, in verzuim ben geweest. Ik heb van alle correspondentie per aangetekende post, verzend bewijzen.
Het totaal bedrag van de met deze beschikking samenhangende controverse loopt in de duizenden euros.
Het gaat in deze controverse om de aantekening bij een aantal beschikkingen, die het gevolg zijn van een beslissing op basis van NIET BESTAANDE WETGEVING.

De rechter, alsook het OM hebben ter zitting in Amsterdam toe gegeven dat het wettelijk kader waarop de beslissing is genomen daadwerkelijk niet (meer) bestaat. Maar inplaats van deze en alle andere op deze onwettelijke registratie gebaseerde beschikkingen en geroofde motorrijtuigen belasting te vigeren, heeft zij gemeent de beschikking te handhaven doch het sanctie bedrag op nul te stellen.
Dit vonnis is niet alleen onjuist, doordat de rechter zich daarmee ook baseerd op NIET BESTAANDE WETGEVING, maar door het ontnemen van een mogelijkheid tot hoger beroep tevens onredelijk en onzorgvuldig, omdat de reden van het ontstaan van de controverse hiermee blijft voort duren.

Nogmaals deel ik u mede dat de grond voor deze en ALLE beschikkingen die verband houden met deze controverse het gevolg zijn van een incorrecte registratie in het kenteken register van de Rijksdienst voor het Wegverkeer. In juli 2014 heb ik de RDW kennis gegeven van het niet langer bestaan van het in de beschikking bedoelde voertuig. De RDW heeft gemeend op basis van niet meer bestaande wetgeving (teweten artikel 37 van het kentekenregelement, vervallen per 1 januarie 2014) mijn kennisgeving als verzoek te beschouwen en af te wijzen.
Alle argumenten om de registratie in stand te houden falen omdat het is gebaseerd op niet meer bestaande wetgeving. De enige juiste rechtsgang is het vigeren van alle op deze onwettige grond uitgevaardigde beschikkingen, waaronder onderhavig dossier. Voor andere met deze controverse verband houdende beschikkingen is hoger beroep aangetekend omdat de rechtspraak tot nog toe niet tot de enige juiste conclusie van vigeren is gekomen.

Hierbij geef ik u expliciet te kennen dat ik voor een hoorzitting uitgenodigd wil worden. Mede omdat ik wellicht nog nieuwe inhoudelijke argumenten naar voren wil brengen.

U erop wijzend dat u, die zich vanuit uw functie wellicht ambtenaar,
beschikkend ambtenaar, inspecteur, officier van justitie, advocaat-generaal, rechter of anderzins agent mag noemen, ook nog altijd een mens bent naast uw functie, en een mens zich als broeder/zuster behoort te gedragen tegenover zijn medemens, wenst ondergetekende u alle goeds vanuit de Liefde voor al dat is.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet, zonder oneerbiedigheid, kwade wil of frivoliteit.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
legalrebel



Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 413


BerichtGeplaatst: wo 21 mrt 2018 18:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De topic opener vergeet hier de vraag te stellen:
Alhoewel het bezwaartermijn op de beslissing van het OM is verjaard, kan ik hier nog iets aan doen? De beslissing is namelijk gebaseerd op niet (meer) bestaande wetgeving.
Het zelfde geldt ook voor het vonnis waarin de rechter toegaf dat de wetgeving waarom de beslissing was gebaseerd niet meer bestond, maar in plaats van het beroep ontvankelijk te verklaren heeft hij het sanctiebedrag verlaagd naar 0. Hoger beroep is niet mogelijk gezien de hoogte van het bedrag.
Wat kan ik nog doen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: wo 21 mrt 2018 22:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Van Dale schreef:
vi·ge·ren (vigeerde, heeft gevigeerd)
1 gelden, van kracht zijn

Een tweede betekenis kent het woordenboek niet. Wat de TS met "onmiddellijk vigeren" zou kunnen bedoelen is mij niet duidelijk.

Ik raad je aan zo eenvoudig mogelijke taal te gebruiken. In het algemeen is dat verstandig en het voorkomt dat je woorden gebruikt in een betekenis die niet bestaat.

Quote:
In het verweerschrift van de advocaat-generaal wordt mij mede gedeeld dat hoger beroep slechts mogelijk is als het sanctie bedrag hoger is dan 70 euro. Doch zij kan er redelijkerwijs niet van uitgaan dat ik, de indiener, in verzuim ben geweest.

De advocaat-generaal gaat er ook niet vanuit dat de indiener in verzuim is. Zij geeft aan dat hoger beroep niet mogelijk is als het sanctiebedrag niet hoger is dan 70 euro. Blijkbaar is dat niet het geval en is hoger beroep dus niet mogelijk. Dat heeft niets met wel of geen verzuim te maken.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds