Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
reparatiehuwel...
Top Best Forex...
aansprakelijkh...
Dakvenster zon...
Verplicht uitj...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 19 mrt 2024 9:07
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Verduistering door voormalig beheerder
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
RutgerS



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 8


BerichtGeplaatst: di 19 sep 2017 16:49    Onderwerp: Verduistering door voormalig beheerder Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mensen, ik heb een vraag en zal het zo compact mogelijk uit proberen te leggen.

Ik werk als vrijwilliger bij een vereniging. Deze heeft recent haar beheerder/directeur ontslagen wegens (financiele) wanpraktijken. Deze voormalig beheerder heeft een groot stuk grond naast de vereniging en er loopt nu een juridische procedure of hij er nog wel mag blijven wonen.

Buiten dit om heeft de voormalig beheerder voor een groot bedrag aan goederen verduisterd van de vereniging, zoals een shovel en groen onderhoud machines. De gezamenlijke waarde bedraagt circa 10.000 euro. Er zijn aankoopbewijzen waaruit blijkt dat deze door de vereniging zijn aangeschaft.

Volgens de politie is het mogelijk om aangifte van verduistering te doen. Maar het bestuur van de vereniging gaat dit echter via een advocaat proberen. Naar mijn idee krijgt de beheerder tijd om de goederen af te voeren naar een ander adres, want er zal zeker niet direct een deurwaarder aan te pas komen. Bij een aangifte bij de politie moet hij zich melden bij het bureau en zonder 'waarschuwing' direct geconfronteerd worden met bewijs en bijbehorende stappen. Ik denk niet dat hij dan nog kans zal zien de goederen te laten verdwijnen.

Wat is jullie mening hierover? Politie of via een advocaat? (de laatste kost nog geld ook). We hebben de spullen hard nodig.

Met vriendelijke groet, Rutger
Bekijk profiel Stuur privé bericht
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2017 17:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het lijkt mij dat het hier ten eerste gaat om bewijslast. U gaf al aan dat er aankoopbewijzen zijn waaruit blijkt dat deze door de vereniging zijn aangeschaft.
Hoe kan de vereniging aantonen dat de voormalig beheerder deze in zijn bezit heeft? En dan zullen er ook serie nummers vergeleken dienen te worden, de man kan immers stellen dat de apparatuur weliswaar lijkt op het bezit van de vereniging, maar dat dit andere apparatuur is.

Maar heeft deze bespreking zin? Immers het bestuur heeft al een besluit genomen om een advocaat in te schakelen.
Als de politie idd de aangifte wenst op te nemen is het echter de vraag of ze er iets mee doen. Heeft het bestuur daarom die keuze gemaakt?
De advocaat kan om een kostenveroordeling vragen, als de vereninging in het gelijk wordt gesteld, dient de veroordeelde deze te betalen. Echter dat kan de oud beheerder ook doen, dus zorg dat eea goed bewijsbaar is.(bijv. door foto,s te maken)
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
RutgerS



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 8


BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2017 18:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De shovel staat gewoon op 'zijn' terrein. De overige spullen liggen in de garage ernaast. Van alles zijn serienummers dus bewijslast is geen probleem.

Ik heb de politie op het lokale bureau al gesproken (en de situatie uitgelegd) en voor hun is het niet de vraag of ze er iets mee gaan doen, maar wanneer. En dat is een extra probleem, als het op de stapel komt te liggen kan het maanden duren.

Het bestuur heeft voor zover ik weet nog niet een brief uit laten gaan, maar ligt wel klaar (is onderdeel van andere aanverwante zaken, die niet door de politie behandeld kunnen worden). Er kan dus nog steeds overwogen worden tussen aangifte of een juridisch proces.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2017 19:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het gaat erom of "uw serienummers" dezelfde zijn als die op de apparatuur.
Fijn dat de app. er nog staan, maar zijn daar foto's van, dus én van de app. én van de serie nr. op de app.
Spreekt u namens het bestuur?
Want we kunnen wel adviezen aandragen, maar als het bestuur anders besluit heeft dit weinig zin.

Waarom staat zijn tussen aanhalingstekens in de 1ste zin?
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: do 21 sep 2017 8:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom is men er niet naar toegaan met een aantal mensen om de goederen op te halen? En zoiets kun je dan ook opnemen (geluid en/of beeld).
Of is men wel gegaan en heeft hij geweigerd? Zo ja, waarom geeft u dit niet aan? En ga dan terug, geef nog 1 kans en neem e.e.a. op.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: do 21 sep 2017 11:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Die mogelijkheid heb ik ook bekeken, maar dan dient de voormalig beheerder daar aan mee te werken, en daar lijkt de man niet toe bereidt gezien de voorgeschiedenis.
Als ze eea meenemen, met behulp van bijv. reservesleutels, zonder die medewerking wordt dit volgens mij gezien als diefstal.

De oud beheerder dient namelijk afstand van de goederen te doen, volgens mij.
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
RutgerS



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 8


BerichtGeplaatst: do 21 sep 2017 15:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit is een openbaar forum vandaar dat ik niet alles exact kan vertellen, maar er is voldoende bewijs om aan te tonen dat de objecten van de vereniging zijn. Het zijn zware apparaten. Er loopt nu een onderzoek of de beheerder er uberhaupt wel mag blijven wonen, aangezien hij grond van de vereniging heeft aangekocht in het verleden voor prive gebruik. Deze aankoop is niet correct verlopen, maar van het onderzoek hiernaar ken ik de details niet.

Ik ben zelf geen bestuurslid maar ben er nauw bij betrokken.

Ik heb zelf voorgesteld om met 'een paar jongens' gewoon de spullen op te gaan halen, maar ja, dan moet je een schuur openbreken en de sleutels van de shovel ook ergens nog zien te vinden. En dat wordt inderdaad diefstal.

Er is nog iets anders wat meespeelt; en dat is dat sommige mensen van de vereniging bang zijn voor de beheerder. Dat ie of een persoon iets aan doet, of schade aan de gebouwen van de vereniging aanricht.

Wat zouden jullie adviseren, met de politie om de tafel te gaan zitten of met de advocaat?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2017 0:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoals ik aangaf en wat ik ook nu zie gebeuren, is dat de politie het op de plank legt.
Ik weet niet of u bekwaam bent om het bewijs inzake het eigendom te schatten, ik zou gespreken aanvragen bij drie advocaten van verschillen kantoren/zelfstandigen het bewijs voorleggen en dan die advocaat kiezen die goed kan duiden of de bewijslast voldoende is of niet en dan de oudbeheerder laten dagvaarden.

Als u de spullen zelf van belang acht, dan ommindelijk aan de slag,
Als, uw advocaat het bewijs rond acht, en de oudbeheerder voldoende financiële backup heeft, kan het wat rustiger aan, dan kan u de dagwaarde van de app. bij de dagvaarding optellen.

Succes!
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2017 8:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hierboven suggereren diverse mensen dat ik zou bedoelen de spullen op onrechtmatige wijze, desnoods met dreigementen etc, weg te halen.

Dat schrijf ik niet. En dat is ook een slecht idee.

Ten eerste weet je niet of er gewoon meegewerkt wordt. Dan is het probleem opgelost i.p.v. deze hele heisa ervan te maken.
Het is niet slim om dit niet eerst te proberen. Een rechter zal hier ook naar vragen.

Ten tweede geef ik aan het op te nemen, zodat je als hij weigert (wat ik ook opperde), wel heel goed bewijs hebt.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2017 8:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
Waarom is men er niet naar toegaan met een aantal mensen om de goederen op te halen? En zoiets kun je dan ook opnemen (geluid en/of beeld).
Of is men wel gegaan en heeft hij geweigerd? Zo ja, waarom geeft u dit niet aan? En ga dan terug, geef nog 1 kans en neem e.e.a. op.

Uit uw inleidende zin is op te maken dat er geen medewerking verzocht wordt aan de oud beheerder. U schrijft "ophalen met een paar man". Dit terwijl die medewerking expliciet nodig is. Als ik een paar gouden ringen bij een juwelier "ga ophalen", kunnen dat mijn gerepareerde ringen zijn, anders kóóp ik die ringen. Kinderen haal ik op bij vriendjes. De term hier is "terug vragen".
Citeert u de door uw opgemerkte uitingen:"desnoods met dreigementen" door "diverse mensen".

Mevrouw, het is een stichting met diverse volwassenen, denkt u nu echt dat zij nimmer de oud beheerder hierop aangesproken hebben? En ook dat was ondervangen met de opmerking om het bewijs door drie advovaten te laten toetsen, zoals u kon lezen staan er goederen in een afgesloten loods.

Ik ben benieuwd de voorgaande stappen van TS te horen.
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2017 9:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Paul schreef:
Uit uw inleidende zin is op te maken dat er geen medewerking verzocht wordt aan de oud beheerder.

Uit mijn tweede zin is duidelijk op te maken dat er gewoon om medewerking hoort te worden verzocht. Ik citeer mijzelf: Of is men wel gegaan en heeft hij geweigerd? Zo ja, waarom geeft u dit niet aan? En ga dan terug, geef nog 1 kans en neem e.e.a. op..

Het is de kunst als professional om niet te vervallen in ingewikkelde juridische termen, maar normaal Nederlands te gebruiken. Ophalen betekent niet meer dan ophalen, niet wat u er allemaal in ziet. Zie https://onzetaal.nl/taaladvies/ophalen-afhalen/
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2017 9:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
@Paul schreef:
Uit uw inleidende zin is op te maken dat er geen medewerking verzocht wordt aan de oud beheerder.

Uit mijn tweede zin is duidelijk op te maken dat er gewoon om medewerking hoort te worden verzocht. Ik citeer mijzelf: Of is men wel gegaan en heeft hij geweigerd? Zo ja, waarom geeft u dit niet aan? En ga dan terug, geef nog 1 kans en neem e.e.a. op..

Het is de kunst als professional om niet te vervallen in ingewikkelde juridische termen, maar normaal Nederlands te gebruiken. Ophalen betekent niet meer dan ophalen, niet wat u er allemaal in ziet. Zie https://onzetaal.nl/taaladvies/ophalen-afhalen/


Ik "haalt iets op" wat reeds in mijn bezit is.
Ik "vraag iets terug", als het iemands anders bezit is, wat daarvoor van mij was.

Daar veranderd uw woordenboek niets aan.
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2017 10:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Blijkbaar verandert dat woordenboek ook niets aan al uw grammaticale en spelfouten. Maar ik stop deze nutteloze off topic discussie.

@Paul schreef:

Ik "haalt iets op" wat reeds in mijn bezit is.
Ik "vraag iets terug", als het iemands anders bezit is, wat daarvoor van mij was.
Daar veranderd uw woordenboek niets aan.

_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2017 10:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
Blijkbaar verandert dat woordenboek ook niets aan al uw grammaticale en spelfouten. Maar ik stop deze nutteloze off topic discussie.

@Paul schreef:

Ik "haalt iets op" wat reeds in mijn bezit is.
Ik "vraag iets terug", als het iemands anders bezit is, wat daarvoor van mij was.
Daar veranderd uw woordenboek niets aan.

Ik geef u een juiste uitleg van mijn juridisch termologie.
Uw taalkundige reactie ziet njet toe op een mogelijke andere uitleg van mijn argumenten en past beter op een taalforum.
U kunt uw vileine opmerkingen voor u zelf houden.
Valt het u op dat u vaak met termen als "einde discussie voor mij" een uitwisseling van argumenten eindigd?
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.


Laatst aangepast door @Paul op vr 22 sep 2017 11:57, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2017 11:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou het tevens op prijs stellen als u mij njet lastig valt met uw soort van PM bericht.
Het betreft hier een juridisch forum en uw niet van toepassing zijnde persoonlijke opvatting over mijn uitleg kunt u voor u zelf houden.
Kom met juridische argumenten.
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds