Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 07 jun 2024 14:02
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Van MER Recht naar Nederlands recht (HBO->WO)
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 19 jan 2006 21:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je recht op OV duurt net zo lang als je recht op stufi (en recht op lenen wordt dan als recht op stufi gezien).
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
pontius



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 6


BerichtGeplaatst: vr 20 jan 2006 13:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je Hbo mer hebt gedaan, krijg je 47 ects vrijstelling aan de Eur Rotterdam. Scheelt toch wat en is dichterbij Zeeland Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: vr 20 jan 2006 13:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

pontius schreef:
Als je Hbo mer hebt gedaan, krijg je 47 ects vrijstelling aan de Eur Rotterdam. Scheelt toch wat en is dichterbij Zeeland Wink

47 van de hele bachelor ? Ik zie nu een beeld voor me van een roodgloeiend stuk staal; er valt langzaam een druppel. De druppel gaat steeds sneller, maar lijkt dan als het ware te ontbranden. Nog voor 'ie de plaat heeft geraakt is 'ie geheel verdampt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
pontius



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 6


BerichtGeplaatst: vr 20 jan 2006 13:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Haha, ja inderdaad die befaamde druppel.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 20 jan 2006 22:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nu ja, het scheelt toch WAT
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: za 21 jan 2006 11:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

pontius schreef:
Als je Hbo mer hebt gedaan, krijg je 47 ects vrijstelling aan de Eur Rotterdam. Scheelt toch wat en is dichterbij Zeeland Wink
Lijkt mij heel wat realistischer en rechtvaardiger dan de schakelprogramma's die sommige universiteiten aanbieden (zoals bijvoorbeeld de Uni Maastricht, iedere HBO'er kan instromen na het afleggen van een domme toelatingstoets). Aan mrs. die flink aan vakkennis tekort schieten hebben we niets.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
It's me ... Peetje!

It's me ... Peetje!

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 329


BerichtGeplaatst: za 21 jan 2006 16:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo!

Ik heb ook mijn MER diploma behaald en ben in augustus 2004 begonnen aan het vrijstellingenprogramma in Nijmegen (dat dus inderdaad dit jaar nog af wordt geschaft). Ik moet eerlijk zeggen dat het goed te doen is (maar dat is absoluut per persoon verschillend). Tot nu toe heb ik alle vakken gehaald (dus het hele eerste jaar). Maar Er wordt in de voorlichtingsbrochure gezegd dat je de master in 2 jaar kunt halen. Dat is theoretisch gezien mogelijk, maar dan zou je alle vakken in één keer moeten halen en niet strafrechtelijk moeten gaan afstuderen. Ik ben nu met mijn tweede jaar bezig en krijg aankomende week mijn resultaten van de vakken terug. Volgend semester dus nog vakken volgen (bachelor en mastervakken, niet zo handig dus...) en dan hoop ik eind december mijn scriptie af te hebben.

Echter jij zat te twijfelen of je direct na het behalen van je P naar de universiteit zou gaan. Als ik alles over mocht doen en ik wist zeker dat ik rechten wilde gaan studeren (zelf kwam ik er in de vierde van de MER pas achter dat ik dit wilde) dan zou ik zeker voor een voltijd opleiding kiezen. Ik moet zeggen dat als je een vrijstellingenprogramma doet, alle voorkennis bekend wordt verondersteld. Dus als je begint met goederenrecht, heb je al heel veel voorkennis nodig (en ook op academisch niveau, dus niet op HBO niveau). Als je een voltijdopleiding doet, sluiten de modules beter op elkaar aan en kun je binnen 4 jaar je master halen. Bij het vrijstellingenprogramma moet je zelf meer plannen (dus als je de info brochure moet geloven, zul je nog 2 reguliere vakken meoten doen, je mastervak moeten doen en daarbij ook nog je scriptie schrijven als je binnen 2 jaar af wilt studeren).

Het is natuurlijk je eigen keuze, maar het eerste half jaar dat ik in Nijmegen zat moest ik wel wennen aan de manier van colleges geven, voorbereiden enz. Mijns inziens is het makkelijker te volgen als je een voltijdopleiding kiest. Als het je uiteindelijk te makkelijk afgaat, kun je het ook oplossen door extra vakken te volgen, naast je reguliere vakken!

Succes met de keuze! Laat je even weten wat het is geworden?
_________________
Very Happy/ P€€TJ€ Very Happy/
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Supergrover






Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: vr 27 jan 2006 14:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het vrijstellingenprogramma is idd afgeschaft ja. Maar ik wil het nog wel ff verdedigen:
Als je wat hebt opgestoken op de MER en gewoon redelijk kan leren, is de universitaire rechtenpropedeuse echt niet noodzakelijk. Voor mij persoonlijk was het vrijstellingenprogramma ideaal... je krijgt sowieso alle belangrijke bachelor vakken en je kan gewoon een volledig masterjaar doen (ipv het verkorte masterprogramma, dat vond ik wel te karig).
Uiteindelijk ga ik er dan ook 3 jaar over doen (ws. met meer vakken dan vereist) en ik vind dat ik dan echt wel een volwaardige rechtenstudie heb gehad. Dus voor de HBO-ers die een beetje kunnen leren en niet al teveel een luie HBO instelling hebben gekregen, is het erg jammer dat het vrijstellingenprogramma in Nijmegen wordt afgeschaft.

PS Volgens mij kan je nu nog voor het allerlaatst instromen, voor 1 feb aanmelden (wordt krap dus Wink) en je kan nog meedoen aan het vrijst. prog., ook als je nog 4 jaars HBO bent.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
.........................



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 1


BerichtGeplaatst: za 18 feb 2006 12:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb 5 jaar de havo gedaan daarna 1 jaartje HBO-rechten ik heb alles in een keer gehaald! En nu zit ik op de universiteit en het gaat me heel erg goed af, kortom laat je niet uit het veld slaan en doe wat jij wilt je kan het !!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Irene24

Irene24

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 95


BerichtGeplaatst: za 18 feb 2006 13:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben in 2003 aan het vrijstellingen programma begonnen in Nijmegen, nadat ik in 4 jaar HEAO-MER had afgerond. MER ging wel makkelijk, alleen de prop was even wennen.

Universiteit was toch anders, mss dat ik toch een luiere HBO student ben (geworden), maar met nog enkele vakken voor de boeg (5 zo ongeveer) en de scriptie zal ik m'n best doen om het dit studiejaar te halen Wink Dan heb ik er 3 jaar over gedaan....

M'n enige echte struikelvakken zijn Burgerlijk I en II (goederen- en verbintenissenrecht). Embarassed
_________________
Winnaars zijn verliezers die nooit opgeven
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Tsjabbe



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HZe

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: do 20 apr 2006 13:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

pontius schreef:
Als je Hbo mer hebt gedaan, krijg je 47 ects vrijstelling aan de Eur Rotterdam. Scheelt toch wat en is dichterbij Zeeland Wink


Ik las dit idd ook op de site van de EUR. Ook word er gemeld dat je al vakken kan volgen uit jaar 2 (en 3?) van de bachelor omdat je al +40 ects hebt behaald.

Die 47 ects houden verder in dat je 7 van de 9 vakken in het eerste jaar niet hoeft te volgen. Ze hebben het zelf over een studieduur van "ruim 3 jaar/iets meer als 3 jaar" (bachelor+master).
Hoe zit het dan met het volgen van de vakken uit het 2de jaar? Kan je in het 2de jaar instromen en de 2 "overgebleven" vakken meenemen in dit jaar?

Alvast bedankt voor de uitleg.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pontius



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 6


BerichtGeplaatst: vr 21 apr 2006 12:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kan het beste even de studieadviseur mailen: frgstudieadvies@frg.eur.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Tsjabbe



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HZe

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: di 25 apr 2006 16:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb inmiddels contact gehad met een studieadviseur. Het is (met geschuif en gepuzzel) mogelijk de bachelor in 2 jaar af te ronden na de opleiding MER en hierna dus door te stromen naar de master.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: di 25 apr 2006 19:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Go EUR! Good
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds