Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 13:20
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Uitspraak Huurcommissie, maar verhuurder betaalt niet
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Laradi



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2015 15:50    Onderwerp: Uitspraak Huurcommissie, maar verhuurder betaalt niet Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik heb een grote lekkage in mijn woonkamer en slaapkamer waar mijn verhuurder niks aan doet. Ik ben hiermee naar de Huurcommissie gestapt om huurverlaging te vragen en heb die gekregen, met terugwerkende kracht vanaf oktober 2014. Mijn verhuurder heeft dit bedrag nog niet aan mij terugbetaald. Kan ik nu een brief sturen waarin ik aangeef het restbedrag van de huur ook niet meer te betalen totdat ik dit bedrag terug heb of kunnen ze me dan uitzetten omdat ik helemaal geen huur meer betaal?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2015 16:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ga ervan uit dat u verhuurder al eerder om betaling verzocht. Dan kunt u nu inderdaad een aangetekende brief sturen en verzoeken om alsnog binnen 14 dagen te betalen. Daarbij geeft u aan dat indien dat niet gebeurt, u per komende maand overgaat tot verrekening met de komende huurtermijnen, dus dat u vanaf augustus niet meer betaalt.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Laradi



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: za 11 jul 2015 18:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb 1 keer eerder verzocht om betaling en daar 14 dagen voor gegeven. Dat is inmiddels drie weken geleden. Kan ik deze brief dan nu al sturen of moet ik het ze eerst meerdere malen verzocht hebben?
Daarnaast vraag ik me af wat de beste optie is wat vervolgstappen betreft. Als ik de rest van de huur ook niet meer betaal duurt het alsnog drie jaar voor ik het aan mij verschuldigde bedrag terug heb. Is het wellicht beter om te zeggen dat ik anders juridische stappen onderneem? Ik weet namelijk niet hoeveel zin het heeft om naar de rechter te stappen; ze kunnen dat vonnis neem ik aan ook gewoon negeren en niet betalen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2015 10:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe kan het nog drie jaar duren om uw geld terug te krijgen als u vanaf vanaf oktober 2014 een deel van de huur terugkrijgt? Dat kan dan toch nooit 3 jaar duren als u stopt met de huurbetaling vanaf augustus? Of hoeft u nu bijna geen huur te betalen? Legt u dat eens uit.

Ja, u kunt de aangetekende brief nu sturen zoals uwjurist.nl aangeeft. Herinner de verhuurder in de brief aan uw eerdere verzoek tot betaling.

Als u een vonnis van de rechter heeft, dan kunt u een deurwaarder inschakelen om het geld terug te krijgen, die kan eventueel overgaan tot beslaglegging. Alleen als de verhuurder een kale kip is die overal schulden heeft lopen, is deze weg af te raden.
Hopelijk is een rechtsgang niet nodig en voelt de verhuurder een mate van urgentie zodra hij geen huur meer van u ontvangt.

Overigens kan een verhuurder u er niet uitzetten zonder vonnis van een rechter, dus die zal dan de investering van een rechtsgang moeten maken, dat zie ik in dit geval niet gebeuren. Ten eerste staat u in uw recht en ten tweede lijkt de verhuurder geen kosten waar dan ook aan te willen maken.

Is de lekkage inmiddels verholpen? Als de verhuurder daar ook niets aan doet, kunt u overwegen dit zelf te laten doen en de kosten daarvoor op de verhuurder te verhalen. Dat kunt u ook nog meenemen in uw aangetekende brief.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2015 13:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U kunt natuurlijk beide doen, dus niet alleen aankondigen dat u gaat verrekenen, maar ook schrijven: daarnaast overweeg ik juridische maatregelen waarvan de kosten voor uw rekening komen.

Een vonnis negeren kan niet. De deurwaarder gaat een vonnis zo nodig executeren (dus beslag leggen e.d.).

Ik ben overigens ook erg benieuwd waarom het 3 jaar gaat duren bij verrekening.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Laradi



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2015 13:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Correctie: het zou twee jaar duren. En wel hierom: de huurverlaging is met terugwerkende kracht vanaf oktober 2014, wat betekent dat ik een flink bedrag aan te veel betaalde huur moet terugvorderen van de verhuurder. Mijn huur is nu door de uitspraak nog maar 30 % van het oorspronkelijke huurbedrag. Ik zou er, als ik dit restbedrag ook zou inhouden, 23 maanden over doen om het terug te vorderen bedrag op deze manier terug te krijgen.

De verhuurder is, ondanks uitnodigingen, niet bij het onderzoek of de zitting aanwezig geweest. Daarnaast heb ik ook nog eens met een vastgoedbemiddelaar te maken die gemachtigd is door de verhuurder, maar waar ik ook niks meer van heb gehoord. Ik heb dus het vermoeden dat het veel gaat vergen om het geld terug te krijgen, laat staan de lekkage verholpen te krijgen. Aangezien er waarschijnlijk een nieuw dak op moet ga ik dat ook niet voorschieten, omdat het terugvorderen van dat geld al helemaal een lang verhaal zou gaan worden.

Dank voor het advies, ik zal eerst nog een brief sturen. Moeten trouwens alle vorderingen aangetekend gestuurd worden of alleen de laatste "waarschuwing"?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: di 14 jul 2015 19:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U moet niets, maar als u bewijs wil, is een fax of aangetekende brief naar zowel beheerder als verhuurder de beste weg, tenzij u altijd ontvangst-/leesbevestigingen van uw mails ontvangt.
Wat de status is van een aangetekende brief kunt u volgen via internet (print de resultaten van ontvangst/weigering/niet afhalen dan uit en bewaar deze goed!). In principe komt het risico van weigeren/niet aannemen/ophalen voor rekening van de geadresseerde.
Let op als een aangetekende brief retour komt moet u deze niet openmaken! Deze moet u dicht laten zodat de rechter deze eventueel zelf kan openen.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Laradi



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: wo 15 jul 2015 17:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bewijs is altijd handig ja, alleen betaal ik me inmiddels blauw aan al die aangetekende brieven. Eerst de brief waarin ik ze 6 weken geef om de boel te repareren, dan de stukken voor de Huurcommissie, dan weer het bezwaar tegen de huurverhoging. Nu weer vorderingen naar zowel eigenaar als bemiddelaar. Maargoed, je kan het maar beter goed afhandelen en zorgvuldig zijn.

Overigens heeft de Huurcommissie de wederpartij 8 weken gegeven om bezwaar te maken. Hoewel dat middels een dagvaarding moet en ik niet verwacht dat de eigenaar dit zal doen, vraag ik me wel af of ik moet wachten met mijn ingebrekestelling tot die 8 weken voorbij zijn of gewoon nu al het geld kan vorderen. Ik neem aan van wel?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: do 16 jul 2015 9:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U kunt nu al sommeren tot betaling. Naar de rechter gaan heeft echter geen zin tot de standaard beroepstermijn is verstreken.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Laradi



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: ma 20 jul 2015 16:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ok, dank.
Maak ik ook aanspraak op de wettelijke rente over dit bedrag of geldt dat niet in dit geval?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: ma 20 jul 2015 17:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U kunt in de brief inderdaad de wettelijke rente aanzeggen.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Laradi



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2015 13:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn verhuurder heeft, na meerdere brieven, nog steeds niet betaald en ook helemaal niks gecommuniceerd. Ik betaal nu inmiddels helemaal geen huur meer, maar zo gaat het dus jaren duren voor ik m'n geld terug heb gevorderd. Ik wil nu een rechtszaak aanspannen om het geld in een keer terug te krijgen, maar weet niet zo goed waar te beginnen. Ik heb online gezocht, maar kom er niet echt uit. Wat zijn precies de stappen die ik moet nemen en is het beter om de hulp van een jurist in te schakelen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2015 19:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als de beroepstermijn is verstreken, staat definitief vast dat verhuurder bedrag x verschuldigd is. Er is dan een eenvoudige incassoprocedure mogelijk. Bijv. via een deurwaarder of jurist. Vaak helpt een brief daarvan al.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
lawyer



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 629


BerichtGeplaatst: di 29 sep 2015 9:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geef het inderdaad uit handen aan een deurwaarderskantoor, dat lijkt mij kostentechnisch de beste oplossing. Als het al tot een incassoprocedure zou moeten komen, is dat zogezegd een inkoppertje.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Laradi



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: di 29 sep 2015 12:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank voor de reacties. Moet ik deze kosten zelf voorschieten of verschilt dat per kantoor?
Ik heb inmiddels wel een jurist geraadpleegd die een voorschot van 250 euro vraagt, maar die dan wel op de verhuurder verhaalt. Als de verhuurder dan echter nog steeds niet betaalt en het tot een rechtszaak komt zou ik dan wel kosten kunnen hebben als het bedrag daadwerkelijk wordt uitbetaald. Later zei hij echter weer dat het me niks zou osten uiteindelijk. Een beetje verwarrend, maar ik zal ook wat incassojuristen raadplegen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds