Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 21:09
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Topklas...doen of niet?
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
praedans



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 18


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2007 12:24    Onderwerp: Topklas...doen of niet? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op dit moment heb ik de mogelijkheid om deel te nemen aan de zogenaamde topklas van de juridische faculteit van de UvT. Wie heeft dit ook gedaan (of iets soortgelijks op een andere uni) en is het aan te raden om hier aan deel te nemen als je de kans krijgt? Graag jullie meningen/reacties!

"De rechtenfaculteit biedt studenten die in hun eerste jaar excellent hebben gescoord vanaf 2007/2008 de mogelijkheid aan om in het tweede en derde bachelorjaar deel te nemen aan de Topklas. De Topklas omvat zes extra cursussen bovenop de reguliere bachelorprogramma’s en is speciaal ontwikkeld voor getalenteerde studenten die van aanpakken houden.
Inspirerende thema’s gekoppeld aan kleinschalige en interactieve onderwijsvormen geven je een unieke mogelijkheid om je intellectueel en inhoudelijk te ontwikkelen. Het programma geeft de opleiding tot jurist een extra dimensie omdat de onderwerpen verder gaan dan het geldende recht."

http://www.uvt.nl/faculteiten/frw/onderwijs/aanbod/topklas/
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2007 13:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb zelf niet zoiets gedaan, maar als je tijd hebt zou ik het zeker doen. Staat leuk op je CV en, belangrijker dan dat, helpt het neem ik aan bij het krijgen van een dieper inzicht in het recht.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Mirjam28



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 70


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2007 14:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kon ook aan zoiets meedoen op de Erasmus. Ik heb het toen niet gedaan, omdat het erg veel tijd zou gaan kosten. (naast verplichte aanwezigheid ook veel opdrachten maken en voorbereiden van colleges)
Ik was bang dat mijn sociale leven, maar ook andere vakken eronder zouden lijden. Ik heb er wel over getwijfeld, want het is toch wel een unieke ervaring. Op de Erasmus krijg je bij dat programma les van de bekendste/beste docenten, het is goed voor je ontwikkeling, en (ook best belangrijk:) het staat erg goed op je CV. Als je het met succes afmaakt natuurlijk Smile

Misschien heb je iets aan mijn overwegingen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mr. in spé

Mr. in spé

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 115


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2007 15:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik die mogelijkheid zou hebben, dan zou ik hem meteen bij z'n lurven pakken Dancing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
praedans



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 18


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2007 15:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mmm...inderdaad, ik heb ook nog wel behoefte aan een sociaal leven ja. Ik zou niet weten wat het aan tijd kost. Ze zeggen zo'n 6 uur per week, maar dat zal misschien wel meer zijn. Mr. in spé...waarom zou jij het bij de lurven pakken?? haha
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mr. in spé

Mr. in spé

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 115


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2007 15:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kan het sowieso op z'n minst proberen, want je kan ermee ophouden wanneer je wilt. Als je bijvoorbeeld na één vak wilt stoppen, dan vermelden ze die cursus gewoon op je diploma i.p.v. ''bachelor with honours''.

Je moet alleen ontzettend veel presenteren en laat ik daar net een gruwelijke hekel aan hebben Mad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mr. in spé

Mr. in spé

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 115


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2007 15:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sociaal leven....wat is dat ? Cool
Bekijk profiel Stuur privé bericht
praedans



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 18


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2007 15:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In een andere vraagstelling:

Wie zou er bereid zijn om een deel van zijn (toch al schaarse Wink ) vrije tijd op te geven om deel te kunnen nemen aan die topklas?

Je kunt inderdaad altijd stoppen ja, maar met die instelling wil ik er niet instappen.


Laatst aangepast door praedans op do 23 aug 2007 15:22, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mr. in spé

Mr. in spé

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 115


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2007 15:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gewoon die bus pakken...voordat je het weet, is ie weg Rolling Eyes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2007 15:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Doen, niet twijfelen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Mr. in spé

Mr. in spé

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 115


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2007 15:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heey StevenK,

Hechten ze daar bij een advocatenkantoor grote waarde aan als je zoiets gedaan hebt?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
komodo

komodo

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 312


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2007 16:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

praedans schreef:
In een andere vraagstelling:

Wie zou er bereid zijn om een deel van zijn (toch al schaarse Wink ) vrije tijd op te geven om deel te kunnen nemen aan die topklas?

Je kunt inderdaad altijd stoppen ja, maar met die instelling wil ik er niet instappen.


Ik zou dat meteen doen, mits het een onderwerp is dat je boeit. Indertijd heb ik een 'masterclass' drug-receptor interactions gevolgd, een cursus die me heel veel tijd heeft gekost maar wat ik zo ongeveer het allergaafste vond wat je maar kon bedenken. Vooral ingaan op de wiskundige principes van de quantum-chemie, wat mede de basis vormt voor drug-receptor interactions, was echt leuk. Als de O.U. iets dergelijks aanbood, zou ik er zelfs minder voor gaan werken.

Gewoon doen, leven doe je maar na je 50ste. Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2007 17:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Doen!! Is toch een superleuke kans? Bovendien laat je er mee zien dat je hard wilt werken en oprecht geïnteresseerd bent in het recht.
Denk je dat je, eenmaal werkzaam in de advocatuur, zo ontzettend veel sociaal leven hebt? En trouwens: da's ook een kwestie van plannen en efficiënt zijn, hoor. Vraag maar aan de andere werkende deeltijders! Wink
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2007 22:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mr. in spé schreef:
Heey StevenK,

Hechten ze daar bij een advocatenkantoor grote waarde aan als je zoiets gedaan hebt?

Wanneer je solliciteert bij een gewild kantoor dan helpt alles waardoor je er in positieve manier uitspringt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2007 23:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zeker doen!! Vooral omdat het eigenlijk maar weinig extra studiebelasting is.. 6 uurtjes is echt niet zoveel... Je kan er ook altijd nog voor kiezen iets langer over je gewone bachelorvakken te doen... Als je er iets voor terug kan laten zien is dat echt niet erg! En omdat maar een beperkt aantal mensen de kans krijgen hier aan mee te doen is het zonde om het te laten schieten..
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds