Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 06 jun 2024 15:21
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Tj formulier
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kiezel



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 37


BerichtGeplaatst: wo 10 mrt 2010 17:44    Onderwerp: Tj formulier Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hey allen,

Naar mijn weten is het voor mij, en veel collega's mogelijk, om geld terug te vragen via een T formulier, dan wel TJ formulier.

Nu is het wél zo dat het bedrag van volksverzekeringen en premies vv op €0,- staat. Opzich kan dat wel, want de baas heeft gevraagt of je bijv. studentenregeling wilde invoeren. Of hoe het dan ook precies moge heten.

Maaaar, dat betekend toch dat ik per maand iets meer moet krijgen dan mijn uurloon x aantal uren? Stel dat ik 10 euro verdien en op mijn bankrekening gestort krijg. Ik werk het hele jaar 1 uur, en heb aan volksverzekeringen premies vv ook nog €1 euro afgedragen. Kan ik die euro terug halen bij de belastingdienst.

Maar omdat ik gebruik maak van die regeling, op verzoek van de baas, kan dat niet. Had ik dan niet gedurende dat jaar in totaal 11 euro op mijn bankrekening moeten krijgen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 10 mrt 2010 18:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe kom je van € 0,- op € 1,-?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kiezel



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 37


BerichtGeplaatst: do 11 mrt 2010 9:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou, normaal loopt dat bedrag bij volksz. op. En kan je terug vragen aan het einde van het jaar. Ander voorbeeldje: aan het einde vh jaar krijg je dus via dat t formulier bijv 100 euro terug.

Maar nu hebben we een studentenregeling oid ingevuld, dus er wordt geen volksverzekering premies vv ingehouden. Dat bedrag is iig 0 euro. Terwijl als ik het bijv. niet had ingevuld, dit 100 euro was, en nu dus terug kon vragen.

Maar nu is het dus 0, dus loop ik 100 euro mis? Had ik die 100 euro niet gedurende het jaar via mijn baas moeten ontvangen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 11 mrt 2010 11:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je loopt niets mis, want er wordt blijkbaar al niets ingehouden op je loon.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kiezel



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 37


BerichtGeplaatst: do 11 mrt 2010 18:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is het hem juist. Er wordt niet ingehouden op mijn loon. Toch krijg ik net zoveel op mijn bankrekening gestort als wanneer er wel wat wordt ingehouden.

Mijn loon van een maand zegt bij 100 euro.
Ingehouden: 5 euro.
Ik kan nog terug vorderen; 5 euro.

Maar, ik heb nu loon van 100 euro, ingehouden 0 euro.
Ik kan niks terug vorderen. Dus ik loop toch wat mis?


Het klopt dat er niks wordt ingehouden, maar volgensmij is dat deel dat niet wordt ingehouden nooit aan mij uitbetaald. Want dit zou dan toch nog boven op je standaard salaris moeten komen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 11 mrt 2010 18:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kiezel schreef:
Dat is het hem juist. Er wordt niet ingehouden op mijn loon. Toch krijg ik net zoveel op mijn bankrekening gestort als wanneer er wel wat wordt ingehouden.

Hoezo? Is je brutoloon dan verlaagd?

Zie je loonstrookje voor je brutoloon en de inhoudingen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
RV



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 25


BerichtGeplaatst: ma 15 mrt 2010 10:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook zonder de studentenregeling kan de ingehouden loonheffing nul zijn door toepassing van de heffingskorting (afhankelijk van de hoogte van je salaris). In dat geval maakt het dus niet uit of je wel of geen studentenregeling hebt.

Mocht er zonder studentenregeling wel loonheffing worden ingehouden, dan zou je mét studentenregeling inderdaad netto meer over moeten houden per maand.

De studentenregeling heeft overigens voornamelijk zin als je kortstondig veel werkt in verhouding tot de rest van het jaar, bijv juli en augustus full time. Zonder studentenregeling wordt er ingehouden alsof je het hele jaar full time werkt, met studentenregeling wordt er rekening mee gehouden dat je de rest van het jaar geen of een laag inkomen hebt waardoor je over het geheel gezien geen belasting hoeft te betalen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kiezel



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 37


BerichtGeplaatst: ma 15 mrt 2010 15:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het idee wat ik heb bij mijn werk (mei tm september) is als volgt;

Stel ik krijg dat hele jaar 1000 euro op mijn rekening.
Of ik nu wel of niet iets als een studenten regeling had ingevuld had niks uitgemaakt. Als ik het wel had ingevuld had 1000 euro gekregen, als ik het niet had ingevuld had ik 1000 euro gekregen.

Maar had ik het niet ingevuld, dan kan ik bijv nog 50 euro terug halen via de belastingdienst. Het is net alsof mijn baas dat extra geld zelf houdt ipv uitkeert.

Hoe kan ik zien, bijv op mijn loonstook, of dat ook het geval is?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 15 mrt 2010 17:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat idee klopt dus niet.

Op je loonstrook kun je zien wat je brutoloon is en hoeveel loonheffing wordt ingehouden. De inkomstenbelasting die je uiteindelijk verschuldigd bent over een bepaald jaar wordt berekend op basis van je brutoloon. De ingehouden loonheffing komt in aftrek op de verschuldigde belasting. Is er meer ingehouden dan je verschuldigd bent, dan krijg je geld terug. Maar iedere extra euro die je terugkrijgt is een euro die extra is ingehouden. Iedere euro die je minder terugkrijgt is een euro die niet is ingehouden. Wat jij denkt klopt dus gewoon niet.

(Alleen in randgevallen kan het iets uitmaken, bijv. als je 13 euro in plaats van 14 euro zou terugkrijgen, want onder de 14 euro wordt er als ik me niet vergis niets teruggegeven.)
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kiezel



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 37


BerichtGeplaatst: wo 17 mrt 2010 18:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dus als mijn bruto uurloon 10 euro is, en ik vul geen studentregeling in, krijg ik na 1 uur werken 9 euro uitgekeerd op mijn bankrekening.
Aan het einde vh jaar kan ik dan 1 euro terugvorderen bij de belastingdienst.





Wanneer mijn bruto uurloon 10 euro is, en ik vul een studentregeling in, krijg ik na 1 uur werken 10 euro uitgekeerd op mijn bankrekeing.
Aan het einde vh jaar kan ik dan niks terugvorderen bij de belastingdienst.


Dan zie ik het zo juist?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 17 mrt 2010 19:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds