Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 22:18
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Succesierechten
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Wendy25



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: do 24 apr 2008 15:17    Onderwerp: Succesierechten Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Ik weet dat hier al vele onderwerpen onder staan over dit onderwerp, maar toch nog maar weer een nieuwe vraag.
Mijn vader is 1,5 jaar geleden overleden en aangezien mijn moeder al 8 jaar geleden overleden is hebben mijn broer en ik de boel geerfd.
Mijn vader had een eenmanszaak aan huis. Wij hebben dit te koop staan, maar is tot op heden niet verkocht, dit omdat het lastig is omdat er nog geen definitieve bedrijvenbestemming op zit en dit pas in 2009 komt. Tot die tijd zet ik samen met mijn vriend mijn vaders bedrijf voort, omdat ik het zonde vind dat alles verloren zou gaan wat mijn ouders hebben opgebouwd.
Nu hebben we een aanslag ontvangen van de succesie rechten en moet ik bijna 12.000 euro betalen.. maar dit kan ik nooit betalen.. want ik studeerde nog toen mijn vader overleed (was toen 23, inmiddels 25) en heb dus nog niet kunnen sparen tot nu toe (zelfs een studie schuld overgehouden omdat ik moest stoppen met mijn studie omdat het niet te combineren was)
En ik heb momenteel dus geen vast inkomen omdat we het bedrijf aan het voortzetten zijn en we dus veel moeten investeren.
Hoe moet ik dit gaan oplossen??? Kan ik uitstel aanvragen en zo ja hoe doe je dat??
Sorry voor al mijn vragen.. maar ik ben nog maar jong en weet het allemaal ook niet.. hoop dat u mijn kunt helpen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mvd



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 20


BerichtGeplaatst: do 24 apr 2008 17:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo Wendy,
volgens mij kun je een briefje sturen naar de belastingdienst, met het verzoek om uitstel. Wel even de situatie uitleggen. Vraag of je uitstel kunt krijgen tot het huis is verkocht en geleverd, zodat jullie over de koopsom kunnen beschikken. Dit moet je wel tijdig verzoeken; anders is de belastingdienst vaak niet zo meegaand. Je moet er overigens wel rekening mee houden dat in geval van uitstel de belastingdienst rente rekent; ik weet zo niet of het de wettelijke rente is, in ieder geval is het flink meer dan de marktrente. De aanslag hiervoor komt meestal weer een tijdje nadat je de aanslag betaald hebt.
Een alternatief is eventueel een (hypothecaire) geldlening nemen; echter dan moet je broer wel willen meewerken en dan moet je even een kosten/baten analyse maken. Misschien dat de bank binnen de bestaande hypotheekstelling nog een krediet kan verstrekken.
Michel
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Wendy25



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: do 24 apr 2008 17:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kan dus beter een betalingsregeling proberen te treffen dan uitstel aanvragen als ik het zo hoor? Want anders zit ik dadelijk met een nog grotere schuld..
Ik neem aan dat je dan een briefje kan schrijven naar de belastingdienst en het per maand kan gaan aflossen ofzo?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mvd



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 20


BerichtGeplaatst: do 24 apr 2008 20:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De schuld mag dan wel wat groter zijn; je krijgt echter ook de verkoopopbrengst van het huis (zodra het huis is verkocht). Ik zou eerst maar eens contact opnemen met de belastingdienst en kijken wat er mogelijk is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Wendy25



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: wo 21 mei 2008 14:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb nog weer een nieuwe vraag Wink
Als mijn broer niet gaat betalen kan er beslag gelegd worden op het geerfde huis zoals ik heb gehoord.
Wat houd dat in? Betekend dat dat ik(ik woon nu in dat huis) uit huis wordt gezet? Dat het huis verkocht wordt in opdracht?
Of dat mijn broer eerst zijn schulden af moet betalen als het huis verkocht wordt??
Graag wat uitleg dus..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: wo 21 mei 2008 18:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als er beslag wordt gelegd, houdt dat in eerste instantie in dat je zelf het huis niet meer kunt verkopen en leveren voordat het beslag er vanaf is gehaald. De vervolgstap is inderdaad dat de beslaglegger de woning gaat verkopen en dat je eruit zult moeten.

Overigens kan er niet alleen beslag worden gelegd op de woning die zich in de nalatenschap bevindt. Ook het eigen vermogen van jouw broer is verhaalsobject.

Daarnaast vraag ik me af, maar wellicht dat anderen hier een antwoord op weten, of ook jouw eigen vermogen een risico loopt. De successieschuld is een schuld van de nalatenschap. Ik kan me zo indenken dat de erfgenamen hier hoofdelijk aansprakelijk voor zijn (maar dit weet ik niet zeker). Als dat het geval is dan kan de fiscus ook beslag bij jou leggen.
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
KMB
Gast









BerichtGeplaatst: za 24 mei 2008 20:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zit er in de waarde waarover de aanslag is opgelegd ook een bedrag voor het bedrijf van je vader ? Of gaat het alleen over de waarde van de woning, als zijnde een woning?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds