Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 16:01
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Studierichting NR en Internationaal & Europees Recht
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
STEEF
Redacteur
STEEF

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 268


BerichtGeplaatst: di 24 feb 2004 15:30    Onderwerp: Studierichting NR en Internationaal & Europees Recht Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hey mede-KUNner Janne Dancing ,

Ik zal zeker laten weten hoe t gala was! Maar ik heb een vraagje, ik zie dat je 2e jaars NL& Int.&Eur. recht bent.
Ik heb erover nadacht wat voor richting ik volgend jaar ga doen en ik zit tussen NL OF Int.&Eur. recht, maar nu zie ik dat ik ook NL EN Int.&Eur recht zou kunnen doen....dat wist ik niet eens...... Think
Dus ik zou graag willen weten wat je van beide studies vind en of t veel tijd/werk kost?

Alvast tnx Wink

Greetz, S. Very Happy

Moderatie: bericht oorspronkelijk geplaatst bij het onderwerp: Hallo pplz! (nog mensen van de KUN/RUN?)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Janne

Janne

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 21


BerichtGeplaatst: di 24 feb 2004 17:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Steef waarde stadsgenoot Smile ,

Even je vraag beantwoorden... Ik vond het vorig jaar nogal moeilijk om een keuze te maken tussen Nederlands Recht en Internationaal & Europees Recht. Ik heb toen een gesprek met de studie-adviseur gehad en aan haar gevraagd wat de verschillen zijn tussen deze opleidingen en of het ook mogelijk was ze te combineren.
Allereerst moet ik je zeggen dat de verschillen niet zo heel groot zijn, het komt er op neer dat je als je kiest voor Internationaal & Europees Recht de hoofdvakken van Nederlands Recht volgt (alles behalve geschiedenis van het publiekrecht en geschiedenis van het privaatrecht) en daarbij een aantal vakken die meer op Europa gericht zijn. Kort samengevat is Internationaal & Europees Recht dus iets meer en iets breder dan Nederlands Recht. Verder verschilt de inhoud van vakken als staatsrecht en strafrecht enigszins in die zin dat de studenten van Eur. & Int. Recht daar soms wat meer landen vergelijken en aan de andere kant bijv. bij strafrecht wat minder diep op de stof ingaan. De meeste hoorcolleges worden echter voor beide groepen gegeven en het verschil uit zich dan ook vooral in het feit dat één van de groepen soms één of twee colleges meer/minder hoeft te volgen, en het feit dat sommige vakken een verschillend aantal ects opleveren.
Persoonlijk vond ik het echter jammer dat ik de diepgang van de rechtsbeschouwende vakken zou missen als ik zou kiezen voor Internationaal & Europees Recht. Na overleg met de studie-adviseur besloot ik dan ook om beide richtingen te gaan volgen. Ik geloof dat er nog enkele studenten zijn die dit doen, maar er is geen vast programma voor o.i.d. Nadeel is dus dat je allemaal zelf een beetje moet uitvogelen hoe je beide richtingen het best kunt combineren. Ik heb besloten om het maar te proberen en het valt tot nu toe eigenlijk heel erg mee. Je moet er bij je inschrijving voor het B2-jaar wel op letten dat je jezelf voor beide opleidingen inschrijft (bijv. 1e studie: Nl. recht, 2e studie: Int.&Eur.recht)
Wanneer je het een beetje handig combineert, kun je bijvoorbeeld 'volkenrecht' kiezen als keuzevak bij Nederlands Recht (daar is het nl. verplicht om één keuzevak te volgen), dit vak is echter hetzelfde als het verplichte vak 'internationaal recht'bij Int.&Eur. Recht, dus zo sla je twee vliegen in één klap. Je hoeft natuurlijk maar één keer tentamen te doen Very Happy . Als je het zo aanpakt komt het er op neer dat je in het tweede jaar eigenlijk naast de vakken van Nederlands Recht, maar 2 extra vakken hoeft te volgen. Dat valt wel mee, toch? Ik moet er wel bijzeggen dat ik er nog niet helemaal uit ben hoe het in het 3e jaar zal gaan, maar dat zie ik dan wel weer. In mijn geval komt het erop neer dat mijn prioriteit ligt bij Nederlands Recht en daarna komt Int.&Eur. Recht. Dus als ik twee tentamens vlak na elkaar heb, dan zorg ik er wel voor dat ik sowieso de vakken voor Nl. recht haal en daarna komen die van Int.&Eur. Recht aan bod, dit om te voorkomen dat ik straks twee halve studies heb afgerond Wink . Het schijnt trouwens ook mogelijk te zijn om pas na je studie Nederlands Recht in 1-1,5 jaar Int.&Eur. recht er bij te halen, misschien is dat ook nog een idee.
Heb je nog vragen of opmerkingen...mail me gerust! En..succes met kiezen hè!
Groetjes, Janne
Bekijk profiel Stuur privé bericht
STEEF
Redacteur
STEEF

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 268


BerichtGeplaatst: wo 25 feb 2004 17:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heel erg bedankt Janne dat maakt de keuze iig weer een stukje makkelijker!
Mocht ik nog vragen hebben dan zal ik zeker mailen ofzo...

Greetz, S. Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
STEEF
Redacteur
STEEF

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 268


BerichtGeplaatst: di 20 apr 2004 11:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gisteren was op de KUN de bachelorvoorlichting en mede door deze voorlichting en mijn tentamencijfers en natuurlijk door wat ik leuke vakken vind, heb ik inmiddels gekozen voor de richting Internationaal en Europees recht! Mr. Green

Greetz, STEEF Cool
_________________
When it is too good to be true, it is not true! (Oprah)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Magdalena

Magdalena

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 2313


BerichtGeplaatst: di 03 mei 2005 11:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En is de richting bevallen? Dat is ook altijd leuk om te weten. Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
STEEF
Redacteur
STEEF

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 268


BerichtGeplaatst: di 03 mei 2005 12:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De richting Int. & Europees is zeker goed bevallen! Mijn engels is weer stukken beter geworden (frans, duits ook n klein beetje)
Alle belangrijke vakken van NLs recht komen aan bod + enkele interessante Europeesrechtelijke vakken.

De onderwerpen van NLs recht die we niet behandelen, vind ik minder interessant dan het Europese recht. Dus voor mijn gevoel heb ik de juiste keuze gemaakt! Dancing Het enige nadeel is dat dit jaar veel essay's moeten worden geschreven, die had ik liever meer gespreid gezien over dit jaar en volgend jaar. (maja je kan niet alles hebben)

Het leukste vond ik de europese oefenrechtbank (rota europaea) die vorige week is gehouden en het vak substantive law of the EC waarvoor je een essay moet schrijven en presentatie moet houden in t engels.

GR Stefhanie Cool
_________________
When it is too good to be true, it is not true! (Oprah)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Magdalena

Magdalena

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 2313


BerichtGeplaatst: ma 09 mei 2005 10:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Klinkt goed!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds