Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 17:59
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Stoppen met opleiding en ergens anders opnieuw?
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Johnsonandjohn



Leeftijd: 124
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 13


BerichtGeplaatst: vr 22 jan 2010 0:30    Onderwerp: Stoppen met opleiding en ergens anders opnieuw? Reageer met quote Naar onder Naar boven

In mijn propedeutisch jaar heb ik 60% van de cursussen gehaald met een 8 of 9 gemiddeld op de eerste poging. Voor de rest heb ik me niet ingezet (jong + vrije tijd).

Toen kreeg ik een aanbod van familie in de Verenigde Staten om daar te wonen en, voor zover mogelijk, te werken. Met oog op visums, wist ik dat ik enige tijd terug moest naar Nederland. Hierdoor heb ik mijn rechtenstudie voortgezet om juist in die tijd de tentamens te halen. Hier is echter niet veel terecht van gekomen; anders dan voorgaande ervaringen was ik er achter gekomen dat je hele semesters toch niet in een weekje per afzonderlijke vak kunt leren.

Maar goed, twee jaar later en een hele levenservaring rijker, ben ik weer volledig terug en heb ik me weer gericht op mijn studie. Eén probleem: Een halve eerste jaar, twee jaar niets, en dan de rest van mijn eerste jaar = 4 jaar om de propedeuse te halen. 7 jaar voor een hele rechtenstudie.

Zeg nou zelf, wie zou nou ooit iemand willen aannemen die er technisch gezien zeven jaar over heeft gedaan? Ook al heb ik fantastische cijfers, zelfs op het VWO, dan gaat het toch allemaal teniet slechts om het feit dat ik er zeven jaar over heb gedaan?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Johnsonandjohn



Leeftijd: 124
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 13


BerichtGeplaatst: vr 22 jan 2010 0:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor alle duidelijk nog even; die twee jaar in het buitenland zijn eerder te kwalificeren als een sabbatical dan...wat het conventionele dan ook moge zijn, m.a.w. ik heb niets officieels voor op mijn CV.
Ik heb gebackpackt, vrijwilligerswerk in drie verschillende staten en Mexico, lesgegeven in weeshuizen tot en met (zwart) werk bij niet nader te noemen oliemaatschappijen. Dat is dan ook de paradox van mijn situatie, enerzijds werkzaamheden waarvan het onverstandig is om het op mijn CV te zetten, en anderzijds het tweejarig zwart gat.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 805


BerichtGeplaatst: vr 22 jan 2010 10:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zolang je je kunt verantwoorden is er toch niets aan de hand?

Er zijn veel mensen die hun master behalen in hun vrije tijd, naast een baan bijvoorbeeld. Deze mensen zullen er niet altijd 4 tot 5 jaar over doen, maar soms wel 7 of 8 jaar. Dat zegt niets over iemands capaciteiten.
_________________
~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 805


BerichtGeplaatst: vr 22 jan 2010 10:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je weet wel dat je op jouw leeftijd geen rechter meer kunt worden? Mr. Green
_________________
~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Johnsonandjohn



Leeftijd: 124
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 13


BerichtGeplaatst: za 23 jan 2010 6:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

pacta sunt servanda schreef:
Zolang je je kunt verantwoorden is er toch niets aan de hand?

Er zijn veel mensen die hun master behalen in hun vrije tijd, naast een baan bijvoorbeeld. Deze mensen zullen er niet altijd 4 tot 5 jaar over doen, maar soms wel 7 of 8 jaar. Dat zegt niets over iemands capaciteiten.

Tja, misschien heb je wel gelijk, maar mooi is anders natuurlijk. Hoe je het ook bekijkt, het zal in eerste instantie altijd argwaan creëren. Iets wat het verschil kan betekenen tussen het werken bij een gerenommeerde advocatenkantoor...of niet. (Want we gaan toch immers voor het hoogst haalbare, toch? Smile)

Niettemin, laat ik dan maar gewoon door gaan en goede cijfers blijven halen, dan zie ik vanzelf wel.

pacta sunt servanda schreef:
Je weet wel dat je op jouw leeftijd geen rechter meer kunt worden? Mr. Green

Het duurde even, maar ik begrijp nu wat je bedoelt. Razz
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 23 jan 2010 10:33    Onderwerp: Re: Stoppen met opleiding en ergens anders opnieuw? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Johnsonandjohn schreef:
Zeg nou zelf, wie zou nou ooit iemand willen aannemen die er technisch gezien zeven jaar over heeft gedaan? Ook al heb ik fantastische cijfers, zelfs op het VWO, dan gaat het toch allemaal teniet slechts om het feit dat ik er zeven jaar over heb gedaan?

Nee, die cijfers zeggen er niet minder om en de ervaring die je hebt opgedaan zal eerder in je voordeel uitgelegd worden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 805


BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2010 9:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Johnsonandjohn schreef:
Want we gaan toch immers voor het hoogst haalbare, toch? Smile)


En dat verschilt per persoon. Jij vindt het hoogst haalbare een functie bij een kantoor dat bekend staat, een ander vindt het hoogst haalbare om maximale voldoening te krijgen uit het werk dat hij doet.

Ikzelf zou niet direct, en misschien ook niet graag, bij een groot kantoor aankloppen, maar dat komt omdat ik dàt niet het hoogst haalbare vind.

Succes met studeren!
_________________
~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds