Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 21:08
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Solliciteren: hoe hoog zet je in?
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Arno



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 81


BerichtGeplaatst: do 22 mrt 2007 15:42    Onderwerp: Solliciteren: hoe hoog zet je in? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mede-forumgebruikers,

Op 29 maart studeer ik af aan de UL, na de benodigde studiepunten van de strafrechtelijke differentiatie binnen te hebben gesleept. Dat betekent niet alleen het einde van mijn studentenperiode, maar ook dat ik op zoek zal moeten gaan naar een baan. Daarbij ben ik vooral op zoek naar een baan in de advocatuur. Ik vrees echter dat mijn gebrek aan ervaring mij daarbij wel eens parten zou kunnen spelen.
Mijn enige praktijkervaring is een zogenaamde 'masterstage' (niet voor studiepunten) bij het ressortsparket te Den Haag. Dit was een intensieve stage van vier maanden, waarin ik als juridisch medewerker verschillende soorten zaken voor Advocaten-Generaal heb voorbereid. De beoordeling hiervoor was goed.

Mijn vraag aan jullie, en dan met name aan degenen die op dit gebied enige ervaring hebben, is naar wat voor functie binnen de advocatuur ik het beste zou kunnen solliciteren. Zouden jullie dit in in het midden laten (vb. solliciteren naar 'een vacature zijn die past bij mijn ervaring en opleiding'), raden jullie aan om eerst vooral nog wat ervaring op te doen in het kader van een stage of zouden jullie meteen solliciteren naar de functie van advocaat medewerker?
Ik twijfel hierover, omdat ik enerzijds niet 'te laag wil inzetten' bij mijn sollicitatie (ik ben dan immers afgestudeerd), terwijl ik anderzijds besef dat advocatenkantoren altijd op zoek zijn naar medewerkers met ervaring en ik interessante werkervaring zou kunnen mislopen als ik te hoog inzet.

Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties. Alvast bedankt daarvoor!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Tom84

Tom84

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HInh

Berichten: 184


BerichtGeplaatst: do 22 mrt 2007 15:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik heb geen advocaten ervaring, maar uit "levenservaring" kan ik wel zeggen dat je niet "stom" ben als je geen ervaring hebt.. elke advocaat is érgens begonnen..

zolang zij inzien dat je niet altijd ervaring had kúnnen hebben, en ze accepteren dat, is dat geweldig. ga niet onder je niveau zitten. blijf eerlijk en zeg waar je mee zit.

als het bedrijf geen rekening met je wil houden omdat je geen ervaring heb, wil je daar überhaupt al niet werken..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 22 mrt 2007 15:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je moet solliciteren op een functie als advocaat-stagair, dan krijg je een beroepsopleiding en kan je na 3 jaar advocaat worden. Solliciteren op de functie van advocaat-medewerker heeft echt totaal geen zin, want advocaat-medewerker houdt in dat je de beroepsopleiding reeds afgerond hebt.. Wel zou je kunnen solliciteren op een functie als juridisch medewerker, want natuurlijk minder aan te raden is als je echt advocaat wil worden..

Edit: Wellicht is het verstandig om je te verdiepen in de advocaatstage en Nova-opleiding, als je niet weet hoe dat in elkaar steekt zullen ze in een sollicitatiegesprek niet echt serieus nemen als je zegt dat je advocaat wil worden...
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral


Laatst aangepast door MiriamvL op do 22 mrt 2007 16:14, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 22 mrt 2007 15:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een advocaat-medewerker is een volwaardige advocaat die geen partner is. Als vers afgestudeerde solliciteren naar zo'n functie verdient dan ook geen aanbeveling.

Ik zou niet weten waarom je niet in aanmerking zou komen voor een plek als advocaat-stagiair. Dat lijkt me in ieder geval de aangewezen stap wanneer je zo snel mogelijk de advocatuur in wilt.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Arno



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 81


BerichtGeplaatst: do 22 mrt 2007 16:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb er echt wat aan!

MiriamvL schreef:
Solliciteren op de functie van advocaat-medewerker heeft echt totaal geen zin, want advocaat-medewerker houdt in dat je de beroepsopleiding reeds afgerond hebt.. Wel zou je kunnen solliciteren op een functie als juridisch medewerker, want natuurlijk minder aan te raden is als je echt advocaat wil worden..


Excuus, ik bedoelde inderdaad ook juridisch-medewerker. Solliciteren naar de functie van advocaat-medewerker was niet eens in me opgekomen, hoewel ik deze functie uiteraard wel ambieer. Een typisch freudiaanse verschrijving denk ik Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: do 22 mrt 2007 19:14    Onderwerp: Re: Solliciteren: hoe hoog zet je in? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Arno schreef:
of zouden jullie meteen solliciteren naar de functie van advocaat medewerker?

Een medewerker is iemand die z'n stage al gedaan heeft. Nofi, maar het lijkt me verstandig dat je je eerst inleest in hoe je advocaat wordt.

Je zult moeten zoeken naar een plek als advocaat-stagiaire. Daarnaast kan ik me - gezien je masterstage - voorstellen dat je ook een gooi naar de RAIO doet ?

edit: ik moet eens afleveren om op de OP te reageren voor ik alles gelezen heb.

Anyway, ik zou niet naar een juridisch medewerker plek solliciteren. Zelfs heb ik gemerkt dat het veel beter werkt om te netwerken dan te solliciteren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds