Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 14:39
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Schulden door ex??
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nida



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: di 16 sep 2014 21:17    Onderwerp: Schulden door ex?? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik hoop hier wat advies te krijgen voor mijn vriend en de schulden die hij heeft met zijn ex-vriendin. (nooit getrouwd of samenlevingscontract)

In juni dit jaar ben ik erachter gekomen dat er bij hem al 5 jaar loonbeslag is gelegd.
Ben gaan uitzoeken waar dit vandaan kwam.
Nu ben ik een heel eind opgeschoten met hoeveel schulden hij heeft en van wat en wie.
Nu blijkt ook dat er een huurschuld is, kpn, upc en de wehkamp.
Een bedrag om en nabij de 10.000,-
Het is dus zo dat alle rekeningen van zijn ex haar bankrekening betaald hoorden te zijn. Hij had geen eigen rekening en zijn salaris werd daar dus ook op gestort.
Zij is een aantal jaar geleden " gevlucht" uit NL voor de kinderbescherming. Sinds dit jaar woont zij weer hier. Ik denk dat zij daarom onvindbaar was voor eventuele incasso's/deurwaarders/belastingdienst.

Is er een mogelijkheid om eventueel dingen op haar te verhalen en zo ja, waar moeten we beginnen?

Bedankt alvast
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: di 16 sep 2014 22:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Om te beginnen is belangrijk op wiens naam het huurcontract stond, het contract met KPN en UPC en wie de inkopen deed bij de wehkamp?
En wat heeft de belastingdienst ermee te maken?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nida



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: do 18 sep 2014 21:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Huis stond op beide namen.
Voor zover ik weet wehkamp op vriends naam, upc en kpn op haar naam.

Heb bij wehkamp een lijst opgevraagd van wat er besteld is, maar zij zeiden dat het niet te achterhalen is omdat het 4 jaar oud is ???

Belastingdienst heeft als 1e beslag gelegd, ivm met terug te betalen huurtoeslag, alleen heeft hij dit zelf nooit ontvangen, dit is dus op haar rekening gestort.
De belastingdienst is hier nu wel mee bezig. Zij hebben zelf ook gezegd dat ze haar ook nog wel gaan vinden? Maar daar schiet hij nu niks mee op natuurlijk.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: vr 19 sep 2014 12:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nida schreef:
Huis stond op beide namen.

Beide personen zijn hoofdelijk, dus beiden afzonderlijk voor het gehele bedrag, aansprakelijk voor de schuld.

Quote:
Voor zover ik weet wehkamp op vriends naam (...) Heb bij wehkamp een lijst opgevraagd van wat er besteld is, maar zij zeiden dat het niet te achterhalen is omdat het 4 jaar oud is ???

Vriend is aansprakelijk. Voor wie de goedreen besteld zijn doet niet ter zake. Vriend is namelijk de koopovereenkomst aangegaan, en dus verantwoordelijk voor de betaling ervan.

Quote:
(...), upc en kpn op haar naam.

Vriend kan daar niet voor aansprakelijk zijn, want is niet de contractant en kan ook niet op andere gronden verantwoordelijk zijn voor de schulden van de ex, omdat er geen sprake was van huwelijk of geregistreerd partnerschap.

Quote:
Belastingdienst heeft als 1e beslag gelegd, ivm met terug te betalen huurtoeslag, alleen heeft hij dit zelf nooit ontvangen, dit is dus op haar rekening gestort.
Doet er niet toe. De huur stond op beider namen, ik ga er van uit dat de huurtoeslag dan waarschijnlijk ook op beide namen stond. Op welke rekening de toeslag dan is gestort doet niet ter zake, omdat hij zelf akkoord heeft gegeven bij de belastingdienst voor dat rekeningnummer.

Quote:
De belastingdienst is hier nu wel mee bezig. Zij hebben zelf ook gezegd dat ze haar ook nog wel gaan vinden? Maar daar schiet hij nu niks mee op natuurlijk.

Hoofdelijke aansprakelijkheid is vervelend, maar mocht uw vriend de schuld volledig betaald hebben, kan hij de helft alsnog op zijn ex verhalen.
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nida



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: di 23 sep 2014 18:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt Dennis, hier kan ik wat mee!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds