Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 16:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Schade: schadebedrag verlaagd door fout tussenpersoon
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gingeer



Leeftijd: 30
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 3


BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2017 15:04    Onderwerp: Schade: schadebedrag verlaagd door fout tussenpersoon Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedendag,

Al een tijdje vind er bij een kennis van mij een probleem plaats tussen de tussenpersoon van de verzekering en hem. De beste man zit al anderhalve maand op een vergoeding te wachten. Omdat ik de gang van zaken eigenlijk erg belachelijk vind, ben ik toch erg benieuwd geworden of dat deze kennis enig recht kan ontlenen aan wat de tussenpersoon met hem heeft afgesproken. Zelf heb ik hier niet veel kennis over en vraag ik me af of de verzekeringsmaatschappij wel in zijn recht staat. Daarom zou ik graag jullie mening over het volgende probleem vragen:

Er is in het appartement van mijn kennis een lekkage geweest, waarna er met de verzekeringsmaatschappij contact is opgenomen. Dit contact verloopt via een tussenpersoon. Toen de schade werd ingediend, is deze tussenpersoon komen kijken in het appartement en heeft schade vastgesteld aan; de vloer, het schilderwerk, een kast, een stoel en aan de televisie. Hierop heeft hij gezegd dat hij een opgave zou maken wat hij precies kon uitkeren. Hier heb ik verschillende e-mailberichten over gelezen en uiteindelijk is er het volgende afgesproken: het schilderwerk kreeg een vergoeding van 216 euro, de waardevermindering van de kast en stoel kwam uit op 200 euro en de televisie zou aangeboden worden voor reparatie, echter kon deze niet meer worden gerepareerd. Over de vloer zijn verschillende berichten uitgewisseld, waarna er een prijs is afgesproken van 1685 euro. In de berichten is door de tussenpersoon ook gevraagd hier een akkoord op te geven; waarna mijn kennis een bericht heeft teruggestuurd dat hij hiermee akkoord ging.

Dit bedrag zou zo snel mogelijk aan mijn kennis worden uitgekeerd, omdat hij niet veel spaargeld heeft om vooruit te kunnen betalen op een nieuwe vloer. Na anderhalve week op deze uitkering gewacht te hebben, heeft hij wederom contact opgenomen met het kantoor van de tussenpersoon. Hij kreeg hierna het bericht dat deze tussenpersoon al een week op vakantie was (en ook nog lang weg zou blijven) en niks over deze kwestie had doorgegeven aan collega's. Na enige verwarring hierover heeft het kantoor van de tussenpersoon de kwestie bekeken en toen kwamen zij met het bericht dat, aangezien het om een schade hoger dan 1000 euro gaat, er een expert moet komen kijken in het appartement om de schade juist vast te stellen. Hierover heeft de tussenpersoon van mijn kennis nooit gesproken toen de schade in eerste instantie was vastgesteld.

Na een paar dagen is de expert komen kijken en die heeft vastgesteld dat de schade aan de vloer niet boven de 1600 euro ligt, maar werd vastgesteld op 1530. Over de schade aan het schilderwerk en de rest van de spullen mocht hij echter niets meer zeggen, omdat hij verklaarde dat hij deze spullen toen had moeten beoordelen. Van de verzekeringsmaatschappij krijgt mijn kennis nu dan ook 1530 euro uitgekeerd.

Ik vond dit zo'n rare situatie, omdat ik dit zelf met mijn verzekeringsmaatschappij nog nooit heb meegemaakt. Daarnaast vind ik het ook erg raar dat er nu niets meer word uitgekeerd voor de schade die mijn kennis heeft aan het schilderwerk en de televisie; het is immers de schuld van de tussenpersoon dat hij hier geen expert heeft bijgeroepen. Mijn kennis mocht verwachten dat deze persoon alles op een correcte manier zou afhandelen, waarna er ook een akkoord is gesloten. Mag het dan zomaar zijn dat een maatschappij hier anderhalve week later op terug komt? En dat er niets meer voor de rest van de spullen word uitgekeerd, omdat de schade nu niet meer vast te stellen is? Ik snap dat het er boven de 1000 euro aan schade een expert moet komen kijken, echter vind ik niet dat er van mijn kennis verwacht kan worden dat hij in deze situatie had kunnen ingrijpen. Is het dan wel redelijk om zo veel minder uit te keren?

Ik zie graag jullie reacties tegemoet, want ik ben erg benieuwd!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
corné



Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 43


BerichtGeplaatst: za 23 sep 2017 17:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kijk eens op https://contra-expert.nl/tag/eric-horssius/ en de uitzending van Kassa, waarnaar wordt verwezen??
_________________
Ben geen jurist
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds