Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 21:49
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Rolex op straat gevonden en verkocht: Verdacht van HELING!
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vincentix



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: di 13 sep 2016 0:01    Onderwerp: Rolex op straat gevonden en verkocht: Verdacht van HELING! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb op straat een Rolex horloge gevonden:

Ik vond een pakketje, dat natuurlijk voor iemand anders bestemd was op de stoep. Ik raapte het op en toen heb ik dat doosje mee naar huis genomen en geopend om te kijken wat er in zat. Het bleek een oud model Rolex horloge te zijn.

Toen heb ik het later op marktplaats gezet en verkocht aan iemand die een advertentie op marktplaats had staan waarin hij naar oude luxe horloges vraagt om in te kopen. Ik wilde er snel van af en toen heb ik het horloge maar gauw aan hem verkocht voor een laag bedrag.

De eigenaar van die Vintage Rolex is er op een of andere manier achter gekomen dat ik het horloge verkocht had via marktplaats en hij kwam met een of andere smoes over een advertentie van marktplaats naar mijn huis en toen hij bij mij was gearriveerd begon hij me te beschuldigen van diefstal van zijn Rolex horloge en vroeg me hoe ik er aan was gekomen.

Ik heb hem de waarheid verteld dat ik hem heb gevonden op straat. Ook heb ik het telefoonnummer aan hem gegeven van de man waar aan ik het horloge had verkocht, omdat hij daarom vroeg aan mij.

Dat geloofde hij natuurlijk totaal niet. Dit alles heeft hij stiekem opgenomen met zijn smartphone. Op een gegeven moment zegt ie dat de politie al op de hoogte was van alles en dat ze onderweg waren naar mij om me te arresteren.

Ik heb rustig gewacht op de politie en toen ze er waren hebben ze mij gearresteerd op verdenking van Heling en Verduistering. Ik werd over gebracht naar een cellen complex in Amsterdam.

Daar moest ik wachten op de hulpofficier en toen hij er eenmaal was bleek dat ik eigenlijk niet meegenomen had moeten worden door die agenten omdat er geen bewijs is aangetroffen, oftewel geen 'gestolen goed' aangetroffen.

Toen werd ik meteen weer vrijgelaten en hebben de agenten mij weer naar huis gebracht met hun auto. Twee weken later kreeg ik een uitnodiging voor verhoor op het bureau. Ik wordt verdacht van een Misdrijf waarop voorlopige hechtenis is toegelaten : Heling.

Er staat ook in de brief dat ze dan vingerafdrukken en foto's gaan nemen van mij, wanneer ik naar dat verhoor kom. Omdat het om een Misdrijf gaat waar tot 4 jaar gevangenisstraf op staat.

Ik weet dat het misschien ongeloofwaardig klinkt dat ik een Rolex op straat heb gevonden, maar toch is het zo.

Mijn vraag is: Hoe denken jullie erover, hoe ik ervoor sta en wat mij wellicht nog allemaal te wachten staat?

Ik ben op zoek naar een goede strafrecht advocaat uit Amsterdam om mij te adviseren of te helpen.

Ik heb trouwens nog geen strafblad.

Wat zou, bij mijn veroordeling voor heling mogelijk een straf kunnen zijn?

Moet ik tijdens het verhoor de waarheid spreken en alles eerlijk bekennen, of is dat vragen om een veroordeling?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: di 13 sep 2016 2:09    Onderwerp: Re: Rolex op straat gevonden en verkocht: Verdacht van HELING! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vincentix schreef:
Mijn vraag is: Hoe denken jullie erover, hoe ik ervoor sta en wat mij wellicht nog allemaal te wachten staat?

Ook als je vreemde verhaal geloofd zou worden, zit je sowieso fout. Een horloge dat je op straat vindt is niet van jou, maar van de persoon die het heeft verloren. Je bent verplicht van de vondst aangifte te doen bij het loket gevonden voorwerpen van de gemeente.

Een gevonden horloge meenemen en zonder ervan aangifte te doen houden of doorverkopen valt weliswaar niet onder heling, maar wel onder verduistering. Ook strafbaar.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
RB_1969



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): LOI

Berichten: 199


BerichtGeplaatst: di 13 sep 2016 13:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Burgerlijk Wetboek 5, artikel 5 t/m 12
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Politieverhoor Advocaat



Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: za 17 dec 2016 20:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

<knip>weg reclame</knip>
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: za 17 dec 2016 23:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je hoeft als verdachte niet de waarheid te spreken, maar als tijdens de rechtzaak blijkt dat je gelogen hebt werkt dat niet in je voordeel.

Neem contact op met een advocaat (helaas nooit gratis als je wordt uitgenodigd voor verhoor) en laat je goed adviseren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds