Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 17:34
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Rechtsbijstand.. Slimme carrierezet of juist niet?
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Softy



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 29


BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2009 11:24    Onderwerp: Rechtsbijstand.. Slimme carrierezet of juist niet? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste allemaal,

Daar ben ik weer, werkzoekende Softy.. Ben nu inmiddels 4 maanden afgestudeerd (in het strafrecht en arbeidsrecht) en ik solliciteer me suf naar functies waarin ik met het strafrecht aan de slag zou kunnen. Het is ontzettend moeilijk, er zijn amper vacatures dus ben ik nu maar begonnen met het sturen van open sollicitaties naar o.a. advocatenkantoren. Maar dit schiet echt niet op, het lijkt alsof ik in een impasse zit. Nu wijzen verschillende mensen mij erop, dat bijv. Das Rechtsbijstand continue juristen zoekt en dat weet ik, alleen mijn angst is een beetje dat ik niet meer op het terrein van het strafrecht werkzaam zal kunnen zijn, als ik eenmaal specifiek de arbeidsrechtkant of letselschadekant kies.. Of is de switch naar een ander rechtsgebied in de praktijk makkelijk te maken? Ik twijfel dus nu tussen: a. het stug doorsolliciteren naar een baan in het strafrecht en dan maar wat langer wachten of b. solliciteren bij rechtsbijstand en dan later switchen naar een andere functie, misschien dan wel op strafrechtelijk gebied. Kunnen jullie mij wellicht wat tips geven? Of misschien heeft iemand wel ervaring met rechtsbijstand? Alvast bedankt voor de interesse iig! Groetjes Softy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2009 12:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Moeilijke keuze. Maar als het echt zo lastig is, dan zou ik zeggen: probeer ofwel de RAIO in te rollen ofwel ga gewoon bij een rechtsbijstandsverzekeraar aan het werk als dat wél lukt.

Of solliciteer bij een groot kantoor en bied je dan al werkend aan voor de piketdiensten en de kleinere strafzaken.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2009 15:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Met het arbeidsrecht en letselschadekant kan je ook breder gaan: denk hierbij aan bijvoorbeeld grote bedrijven zoals verzekeringsmaatschappijen. Het nadeel van rechtsbijstandkantoren is dat het, als jurist zijnde, een stuk minder verdient in vergelijking tot de advocatuur. Met grote verzekeringsbedrijven zit je daar meestal ergens in het midden. Nog succes met de keuze!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2009 17:23    Onderwerp: Re: Rechtsbijstand.. Slimme carrierezet of juist niet? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Softy schreef:
Beste allemaal,

Daar ben ik weer, werkzoekende Softy.. Ben nu inmiddels 4 maanden afgestudeerd (in het strafrecht en arbeidsrecht) en ik solliciteer me suf naar functies waarin ik met het strafrecht aan de slag zou kunnen. Het is ontzettend moeilijk, er zijn amper vacatures

Toch zie ik in elke editie van het advocatenblad strafrechtvacatures staan.

Weet je ook waarom je niet aangenomen wordt?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Softy



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 29


BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2009 21:58    Onderwerp: Re: Rechtsbijstand.. Slimme carrierezet of juist niet? Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Softy schreef:
Beste allemaal,

Daar ben ik weer, werkzoekende Softy.. Ben nu inmiddels 4 maanden afgestudeerd (in het strafrecht en arbeidsrecht) en ik solliciteer me suf naar functies waarin ik met het strafrecht aan de slag zou kunnen. Het is ontzettend moeilijk, er zijn amper vacatures

Toch zie ik in elke editie van het advocatenblad strafrechtvacatures staan.

Weet je ook waarom je niet aangenomen wordt?


Ik kijk op alle sites en in alle bladen, maar niet in het Advocatenblad omdat ik daar niet makkelijk aan kan komen. Ik ging er vanuit dat diezelfde vacatures ook wel op jbb.nl of advocatie.nl o.i.d. kwamen te staan Confused . En waarom ik niet wordt aangenomen: van de twee gesprekken die ik tot nu toe gehad heb (bij rechtbank en OM) is uiteindelijk iemand met ervaring voor gegaan.. Ik heb door persoonlijke omstandigheden helaas vertraging in mijn studie opgelopen, dus een flink gat in mijn cv en geen mogelijkheid meer gehad om stage te kunnen lopen. Dus jammer. En verder heb ik bijna alleen maar open sollicitaties naar advocatenkantoren gedaan omdat ik dus geen vacatures tegenkom voor advocaat-stagiares.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2009 7:44    Onderwerp: Re: Rechtsbijstand.. Slimme carrierezet of juist niet? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Softy schreef:
Ik heb door persoonlijke omstandigheden helaas vertraging in mijn studie opgelopen, dus een flink gat in mijn cv en geen mogelijkheid meer gehad om stage te kunnen lopen. Dus jammer.

En wat weerhoudt je ervan nu alsnog een stage te gaan lopen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Softy



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 29


BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2009 8:24    Onderwerp: Re: Rechtsbijstand.. Slimme carrierezet of juist niet? Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Softy schreef:
Ik heb door persoonlijke omstandigheden helaas vertraging in mijn studie opgelopen, dus een flink gat in mijn cv en geen mogelijkheid meer gehad om stage te kunnen lopen. Dus jammer.

En wat weerhoudt je ervan nu alsnog een stage te gaan lopen?


Ik heb financieel geen enkel vangnet: ik werk momenteel bij een zorgverzekering om inkomen te hebben.. Een baan waarbij ik wekelijks flexibel wordt ingezet en daarnaast dus geen ruimte heb om alsnog een stage te gaan lopen. Minder uren draaien is daar niet mogelijk en een vaste dag vrij helemaal niet.. Dus helaas.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LeChat



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 797


BerichtGeplaatst: di 16 jun 2009 19:05    Onderwerp: Re: Rechtsbijstand.. Slimme carrierezet of juist niet? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Softy schreef:
Ik heb financieel geen enkel vangnet: ik werk momenteel bij een zorgverzekering om inkomen te hebben.. Een baan waarbij ik wekelijks flexibel wordt ingezet en daarnaast dus geen ruimte heb om alsnog een stage te gaan lopen. Minder uren draaien is daar niet mogelijk en een vaste dag vrij helemaal niet.. Dus helaas.
Tsja, dan zou ik -als dit lang(er) gaat duren toch een andere 'bijbaan' zoeken (als die makkelijker te vinden is) en dan daarnaast een (betaalde) stage zoeken... En bijvoorbeeld 's avonds vrijwilligerswerk doen bij een rechtswinkel o.i.d.? Dan doe je ook ervaring op.
_________________
Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
STUDENTENFORApuntnl



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 59


BerichtGeplaatst: do 25 jun 2009 14:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe zit het eigenlijk met het verschil qua salaris tussen een advocaat en een een jurist bij een rechtsbijsandverzekeraar?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: do 25 jun 2009 15:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een jurist bij een rechtsbijstandverzekering is lager, dat weet ik zeker Wink Hoeveel precies durf ik niet te zeggen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Softy



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 29


BerichtGeplaatst: di 30 jun 2009 18:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Alleen jammer dat het mij nog niet duidelijk is of het in de praktijk makkelijk is om van rechtsgebied te switchen.. Iemand daar ervaring mee?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: di 30 jun 2009 18:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niet werken, of werken onder je niveau, zal de kans op een latere switch in ieder geval niet groter maken.

Je kunt je ook afvragen of je als "Softy" wel als strafrechtadvocaat zou willen (kunnen) werken.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Softy



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 29


BerichtGeplaatst: di 30 jun 2009 18:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor je snelle antwoord.. Het is niet specifiek de advocatuur waar ik werkzaam in wil zijn: heb ook gesolliciteerd naar functies bij de magistratuur en laatst een promotieplek.. En meer (soorten) functies zijn er (momenteel) niet in het strafrecht. Althans, ik sta uiteraard open voor suggesties want momenteel struin ik heel internet af naar werk. En ik ben bereid werkelijk alles aan te pakken dus het is niet eens dat ik mijn eisen te hoog stel. Was dat maar zo Sad . Het gaat al met al erg moeizaam. Kwil me overigens ook wel Rocky noemen Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: di 30 jun 2009 19:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Softy schreef:
Het gaat al met al erg moeizaam. Kwil me overigens ook wel Rocky noemen Wink

Niet nodig hoor Wink. Ik wilde het alleen even kwijt omdat het jammer zou zijn als je je zou blindstaren op iets dat je misschien niet eens zo goed ligt. Sowieso is dat natuurlijk altijd moeilijk om vooraf te bepalen, daarom kan het m.i. geen kwaad om ook wat andere dingen te proberen (mits enigszins nuttig voor wat je denkt uiteindelijk ongeveer te willen doen).
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Softy



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 29


BerichtGeplaatst: di 30 jun 2009 20:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
daarom kan het m.i. geen kwaad om ook wat andere dingen te proberen (mits enigszins nuttig voor wat je denkt uiteindelijk ongeveer te willen doen).


En daar zit dan ook precies de kern van mijn 'probleem'.. Confused Lastig.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds