Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 23:45
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Raio-selectieprocedure beginnend 15 januari
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
GodPigeon

GodPigeon

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 42


BerichtGeplaatst: wo 09 jan 2008 22:23    Onderwerp: Raio-selectieprocedure beginnend 15 januari Reageer met quote Naar onder Naar boven

En toen ging ik de de solicitatieprocedure in voor de Raio.....

Ik vroeg mij een aantal dingen af:

1) Zijn hier toevallig andere members die deze ronde meedoen? Zo ja, kom eens gedag zeggen!

2) In andere topics stonden ervaringen van andere sollicitanten. Niet iedereen heeft zijn uitkomst uiteindelijk aangegeven en daar ben ik toch wel benieuwd naar. Heb je het niet gehaald? Op welk punt in de procedure en waarom niet?

3) Zijn er meer sollicitanten die kunnen bevestigen dat de intelligentietest bestaat uit 4 rondes:

- Dubbele analogieën
- Statische afbeeldingtest
- Syllogismen (8 minuten test!)
- Taalvaardigheid. Zin opgedeeld in 4 delen; waar zit de (mogelijke) fout?

4) Krijg je kladpapier tijdens de test?

5) Wees niet terughoudend in het geven van tips, verhalen en random opmerkingen ten opzichte van de procedure. Je maakt mij overal blij mee Smile.


P.S. Voor de moderators: Ik ben een nieuw topic begonnen omdat de andere relatief oud was en ondertussen een andere richting op is gegaan. Omdat ik ook meerdere vragen had leek mij dit beter....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
kimvl83



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 7


BerichtGeplaatst: do 10 jan 2008 14:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook ik wil mij graag hierbij aansluiten!

Ik wil 1 deze dagen mijn sollicitatie opsturen. Ik heb mijn motivatie geschreven, referenties geregeld etc. Maar ben ook benieuwd hoe e.e.a. in zijn werk gaat. Kunnen mensen die de procedure al hebben doorlopen, misschien hun ervaringen hier neerzetten?

Dan nog wat concrete vragen:
- is het boek van Bloemers voldoende voor de voorbereiding op de IQ-test?
- is het niveau vergelijkbaar?
- hebben sommige mensen nog concrete vragen die zijn gesteld tijdens het assesment etc?

Groetjes, Kim
Bekijk profiel Stuur privé bericht
GodPigeon

GodPigeon

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 42


BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2008 21:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hmm, dat zijn een boel reacties Smile. Ik houd jullie op de hoogte!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 9:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Veel succes vandaag! Good
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
kimvl83



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 7


BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 18:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En al uitslag van de test gekregen? Hoe ging het? Ben benieuwd naar je reactie!

Ik heb een uitnodiging gekregen voor de IQ-test van 6 feb. Er staat alleen in de brief dat de selectie is voor de opleiding die start ik okt. 2008. Weet iemand of alle plaatsen voor a.s. april dan al vervuld zijn?

Groetjes, Kim
Bekijk profiel Stuur privé bericht
kimvl83



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 7


BerichtGeplaatst: ma 21 jan 2008 17:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kan iemand mij vertellen hoeveel vragen je per onderdeel krijgt en hoeveel tijd je per onderdeel krijgt?

In het boek van Bloemers wordt verwezen naar een internetsite. Daarop staat een test van 20 vragen waarvoor je een kwartier krijgt. Ik vond deze tijd ruim! Is dit vergelijkbaar?

Groetjes, Kim
Bekijk profiel Stuur privé bericht
GodPigeon

GodPigeon

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 42


BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2008 17:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

kimvl83 schreef:
En al uitslag van de test gekregen? Hoe ging het? Ben benieuwd naar je reactie!

Ik heb een uitnodiging gekregen voor de IQ-test van 6 feb. Er staat alleen in de brief dat de selectie is voor de opleiding die start ik okt. 2008. Weet iemand of alle plaatsen voor a.s. april dan al vervuld zijn?

Groetjes, Kim


Sorry voor mijn late reactie, maar ik heb nog geen tijd gehad om te posten.

Ik heb het gehaald! De score was:


Quote:
Het logisch redeneren: Voldoet ruimschoots aan de norm
De taalvaardigheid: Voldoet net niet aan de norm
Verbaal-analytisch vermogen: Voldoet ruimschoots aan de norm
Abstract redeneren: Voldoet aan de norm

Uw gewogen somscore voldoet aan de toelatingsnorm tot de volgende stap


Ik zal een wat uitgebreidere reactie neerzetten als ik tijd heb (misschien van het weekend), maar ik zal even kort antwoord geven op je vragen.

De inschrijvingsdatum voor de sollicitatieprocedure voor de lichting die in april begint is gesloten begin november. Ze zijn er altijd erg van tevoren mee klaar, de lichting van april weet een aantal maanden van te voren waar ze geplaatst worden. Dus vanaf november is de procedure voor de ronde van november gestart en die eindigt waarschijnlijk ergens in april/mei/juni. En ga er sowieso maar vanuit dat alle plaatsen vol zitten na afloop van een sollicitatieronde Smile.

Ik had vier testen, van 25/20/8/25 minuten. Op de laatste test na is het praktisch onmogelijk om het af te krijgen. Ga er dus vanuit dat je ze niet afkrijgt en als je dus een test doet die je afkrijgt dan is het geen realistische weergave van de tijdsdruk Smile. De totale aantal vragen waren 40/40/20/60.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
kimvl83



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 7


BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 22:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

GodPigeon: gefeliciteerd met het behalen van de test! Very Happy

En ook bedankt voor je reactie! Als je nog een uitgebreider verslag wil geven, is dat natuurlijk altijd welkom!

Kan jij mij misschien nog vertellen wat je vond van het boek van Bloemers? Is het niveau vergelijkbaar?

Succes met je voorgesprek en hopelijk de rest van de sollicitatieprocedure!

Groeten, Kim
Bekijk profiel Stuur privé bericht
deniseh



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 37


BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008 10:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

kimvl83 schreef:
Kan iemand mij vertellen hoeveel vragen je per onderdeel krijgt en hoeveel tijd je per onderdeel krijgt?

In het boek van Bloemers wordt verwezen naar een internetsite. Daarop staat een test van 20 vragen waarvoor je een kwartier krijgt. Ik vond deze tijd ruim! Is dit vergelijkbaar?

Groetjes, Kim


Tot nu toe hoor ik van de meeste mensen die de laatste tijd hebben meegedaan dat de tijd helemaal niet ruim is. Iemand van LTP vertelde me zelfs dat de tests erop gemaakt zijn dat je ze zo goed als niet af kunt krijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
deniseh



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 37


BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008 10:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

GodPigeon schreef:

Ze zijn er altijd erg van tevoren mee klaar, de lichting van april weet een aantal maanden van te voren waar ze geplaatst worden.


Als je even gaat terugrekenen, kom je op het volgende uit:

De lichting april weet pas in de laatste dagen van januari waar ze geplaatst zijn (uit betrouwbare bron). Dat heeft te maken met eventuele opzegtermijn bij de oude werkgever.

Daarvoor moet de plaatsingscommissie haar werk doen. Laten we zeggen dat die daarvoor 2 weken tijd nodig heeft.

Daarvoor moet er nog ruimte zijn voor een arbeidsvoorwaardengesprek, goed gedrag etc.

Dat betekent dus dat de laatste ronde (het 2x2 gesprek), eerste helft januari moet zijn afgerond.

Dan moet je dus rekening houden met de totale duur van de selectieronden, met wat mogelijke uitloop.

Dan zit je inderdaad op eind oktober, begin november als uiterlijke start van de sollicitatieprocedure zelf (iq test).

Dat betekent waarschijnlijk dat de datum waarop de brievenronde wordt afgesloten ergens begin oktober is.

En dat is ongeveer een half jaar van te voren.....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
GodPigeon

GodPigeon

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 42


BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2008 14:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

kimvl83 schreef:
Kan jij mij misschien nog vertellen wat je vond van het boek van Bloemers? Is het niveau vergelijkbaar?


Het boek van Bloemers is een prima voorbereiding! Als je die testen kunt doorgronden en grotendeels foutloos kunt maken dan ben je hard op weg om de 1e ronde te halen. Wel zijn er een aantal mogelijkheden die in de test terug komen en in het boek niet. Zoals bij de verbale analogieen:

xxx staat tot water als korst staat tot xxx
(kater worst)

Is puur een tekstanalogie, zonder logica verder.

deniseh schreef:
Tot nu toe hoor ik van de meeste mensen die de laatste tijd hebben meegedaan dat de tijd helemaal niet ruim is. Iemand van LTP vertelde me zelfs dat de tests erop gemaakt zijn dat je ze zo goed als niet af kunt krijgen.


Dit is correct. De eerste drie test krijg je niet af (ik zelfs de eerste twee verre van). Dit is geen probleem, dit is de bedoeling!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
GodPigeon

GodPigeon

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 42


BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2008 14:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan heb ik zelf nog wat vragen en ik hoop dat iemand dit leest en mij antwoord kan geven.

1) Zover ik begrepen heb krijg je bij aankomst een dossier. Daarna krijg je twee gesprekken, het eerste gesprek over de juridische aanpak van het dossier en het tweede gesprek over je maatschappelijke betrokkenheid e.d. Klopt dit?

2) Wat moet je doen met het dossier? Moet je het bekijken en daarna vragen beantwoorden, of moet je een conceptvonnis o.i.d. schrijven? Ik heb geen idee wat ik moet verwachten hiervan.

3) Moet ik bijvoorbeeld mijn wetboeken meenemen?

4) Klopt het dat je de dag erna de uitslag krijgt?

5) Enig idee hoeveel mensen bij de laatste ronde afvallen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
deniseh



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 37


BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2008 14:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

GodPigeon schreef:
Dan heb ik zelf nog wat vragen en ik hoop dat iemand dit leest en mij antwoord kan geven.

1) Zover ik begrepen heb krijg je bij aankomst een dossier. Daarna krijg je twee gesprekken, het eerste gesprek over de juridische aanpak van het dossier en het tweede gesprek over je maatschappelijke betrokkenheid e.d. Klopt dit?

Dossier is een groot woord. Het is als ik het goed begrepen heb een beknopte casusomschrijving of juridische vraag (1 A4). Je krijgt overigens de keuze uit meerdere casussen (3-4).
Welk gesprek je het eerste krijgt wisselt. In beide gesprekken schijnt je motivatie belangrijk te zijn. Of het algemeen geldend is weet ik niet, maar de persoon die ik ken werd in een gesprek redelijk getest op sociaal wenselijke antwoorden. Het andere gesprek was meer algemeen van aard.

GodPigeon schreef:

2) Wat moet je doen met het dossier? Moet je het bekijken en daarna vragen beantwoorden, of moet je een conceptvonnis o.i.d. schrijven? Ik heb geen idee wat ik moet verwachten hiervan.

Je moet een reactie schrijven / standpunt innemen en dat onderbouwen. Daarover moet je dan in het gesprek vragen beantwoorden. Ik ken iemand die hierop onderuit ging. Je hebt voor lezen en schrijven ongeveer een uur.

GodPigeon schreef:

3) Moet ik bijvoorbeeld mijn wetboeken meenemen?

Schijnt niet te hoeven, maar bel ze even op, dan weet je het zeker.

GodPigeon schreef:

4) Klopt het dat je de dag erna de uitslag krijgt?
5) Enig idee hoeveel mensen bij de laatste ronde afvallen?


Geen idee, misschien kan iemand anders je verder helpen.

Succes Guido. Wanneer is dit voor jou?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
GodPigeon

GodPigeon

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 42


BerichtGeplaatst: do 21 feb 2008 10:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aanstaande dinsdag de 26e is mijn laatste ronde. Bedankt voor je reactie!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
joerinho



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 23


BerichtGeplaatst: ma 25 feb 2008 19:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Zijn er meer sollicitanten die kunnen bevestigen dat de intelligentietest bestaat uit 4 rondes:

- Dubbele analogieën
- Statische afbeeldingtest
- Syllogismen (8 minuten test!)
- Taalvaardigheid. Zin opgedeeld in 4 delen; waar zit de (mogelijke) fout?
wat houden die 4 dingen precies in.. ik snap niet precies hoe dat in zijn werk zou gaan. Ben erg benieuwd, want een goede vriend van mij wil volgend jaar aan de Raio beginnen.

Wat zijn nog andere toelatingsvereisten voor je aan de Raio mag beginnen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds