Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 06 jun 2024 1:58
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

RAIO selectieprocedure: start 15 juni
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Taina



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2


BerichtGeplaatst: di 16 jun 2009 12:04    Onderwerp: RAIO selectieprocedure: start 15 juni Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maandag 15 juni vond wederom een eerste ronde plaats voor de RAIO selectieprocedure voor oktober '09. Als mijn info correct is, is dit de laatste selectie-groep van de oktober '09 lichting.

Voor geinteresseerden, nu of in de toekomst, een impressie van de eerste ronde: de Aapjes test Smile

4 IQ-toetsen bestaande uit:

1) Verbale relaties, 25 min. tijd, 40 opgaven.

Voorbeeld:
.... staat tot groot als droog staat tot ....
Voor elke open plaats worden 5 opties gegeven.

Interessant om te weten:
De antwoorden staan op twee rijen onder elkaar, en niet in twee kolommen naast elkaar. Dit was even "omschakelen" in de leesrichting, want dit is anders dan elke voorbeeld test die ik gezien heb.

2) Abstracte relaties, 20 min tijd, 40 opgaven.

Voorbeeld:
4 figuren met gedeelde kenmerken (bv. alle figuren bestaan uit 1 of 2 lijnen waarbij elke lijn een puntje aan de linkerkant heeft.)
Uit de gegeven antwoorden dien je 2 figuren te kiezen die deze kenmerken ook hebben.

Interessant om te weten:
Deze test gaat dus NIET om de logische 2 volgende figuren, maar om overeenkomstige kenmerken. Houd dus ook rekening met bv. 4 plaatjes die precies hetzelfde zijn (4x een cirkel). Wat is de overeenkomst? Dat zou kunnen zijn dat de figuren op de middenlijn precies om te klappen zijn (symmetrische figuren). Een vierkant met evenwijdige zijden kan dus ook in deze reeks passen.

Dan: pauze van 10 minuten.

3) Syllogismen, 8 minuten, 30 opgaven.

Voorbeeld:
Alle computers zijn telefoons.
Sommige telefoons zijn geen auto.
--> kies de juiste conclusie uit deze twee premissen. Er zijn 4 antwoorden gegeven om uit te kiezen.

Interessant om te weten:
- Bij deze ronde wordt niet tussentijds aangegeven hoveel tijd er nog over is (je hebt maar 8 (!!) minuten).
- Bij deze ronde mag je wel bij uitzondering in het opgavenboekje schrijven.
- De tijd gegeven voor deze test is (uiteraard) veel te krap om alle opgaven te kunnen maken. Ikzelf had er 8 uitgewerkt, da's 1 syllogisme per minuut en bij navraag met anderen niet een gekke score.

4) "Zinnen"-test, ofwel de taaltest, 60 zinnen, 25 min.
Elke zin is in 4 stukken gehakt. Er zit OF 1 fout in 1 deel OF geen fout in de zin.

Voorbeeld:
De menigte woedende demonstranten / bestormden het stadhuis/ nadat de politie/ controle verloor over de situatie.

Interessant om te weten:
Fouten moeten niet worden gezocht in spelling van woorden. Veel voorkomende fouten:
- "de groep... zijn" (en varianten daarop, zie voorbeeld waarin staat "de menigte...bestormden";
- verkeerd gebruik van voorzetsels (met name in uitdrukkingen) en
- verkeerde of ontbrekende verwijzing in de bijzin.


Mijn invulscore qua gemaakte opdrachten vs. tijd:

1) 3 niet ingevuld van de 45 (want geen idee! Krap tijd om alles te kunnen doen)
2) 5 niet ingevuld van de 40 (want geen idee! Genoeg tijd om alles te kunnen doen)
3) 8 van de 30 (want domweg geen tijd om er meer te kunnen maken....dit was in eerste instantie even schrikken, "8 van de 30" klinkt wel erg weinig, maar is achteraf gezien 1 minuut per opgave: niet gek.
4) 60 van de 60 (Zeer ruim voldoende tijd om de hele test op mijn gemak 2 keer te kunnen maken én nog extra aandacht te geven aan een paar waar ik niet 100% zeker van was.)

Very Happy En nu wachten op de uitslag...eerst brief 1 van de RvR (positief/ negatief) en een dag later brief 2 van Ondzksbureau (waarom pos/ neg, dus de daadwerkelijke score per onderdeel). Hopelijk morgen al een uitslag in de bus!!!

De eerste twee toesten wegen overigens "zwaarder" dan de laatste twee toetsen (maar hoe dit precies gewogen wordt, weet ik niet). Alle testen zijn goed te oefenen (Bloemers, Bloemers Bloemers!!!)

Test 1 lijkt simpel, maar mijn tip is om daar écht voldoende aandacht aan te geven in de voorbereiding (na die verrekte syllogismen natuurlijk....die weer relatief simpel waren. De vragen zijn in oplopende graad van moeilijkheid, en gezien ik onder de 10 bleef hangen, waren de opgaven ook nog "makkelijker". Wel zaak om de techniek van oplossen goed onder de knie te krijgen! ) Ik hoop dat dit de raio IQ-test inzichtelijk maakt en dat iemand hier iets aan heeft in de voorbereiding van een toekomstige ronde.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: di 16 jun 2009 12:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind het echt super om dit te lezen, vooral de eerste indrukken.

Echt heel leuk dat je dit met ons wilde delen Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds