Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 23:34
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Problemen met deurwaarder
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mathilde



Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: vr 20 nov 2015 15:53    Onderwerp: Problemen met deurwaarder Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geacht rechtenforum,
Mijn man en ik hopen dat iemand op het forum ons kan adviseren in het volgende probleem.
Zes jaar geleden hebben wij mijn zwager privé een grote som geld geleend, wat hij nodig had in zijn bedrijf. Na 1 jaar hebben we een gedeelte teruggekregen.
Vorig jaar hebben we een advocaat ingeschakeld. Er is een rechtszaak geweest, die we uiteraard wonnen.
Maar onze relatie met de advocaat was niet prettig.
Wij hebben vervolgens zelf een deurwaarder gezocht.
Ons probleem: de deurwaarder handelt niet zoals wij volgens uitspraken op de website en gedaan in het kennismakingsgesprek zouden verwachten. I.t.t. deze beloftes houdt hij ons niet op hoogte, hij overlegt niet, adviseert niet; hij reageert nauwelijks op onze e-mails.
Het oriënterend gesprek was niet met de deurwaarder, maar met zijn assistent. Hij voert de titel kandidaat-deurwaarder, maar zijn registratie kunnen we niet vinden op de website van de vereniging van gerechtsdeurwaarders. Aan de telefoon krijgen we de deurwaarder niet te spreken, altijd zijn assistent.
Volgens deze zouden we in december 2014 een overzicht ontvangen van gemaakte kosten, gevorderde bedragen en de status van de zaak etc. We hebben toen weken gewacht en herhaaldelijk per emails gevraagd naar een overzicht van ons dossier.
April 2015 heb ik een klacht bij de deurwaarder ingediend. De volgende dag kregen we een brief met excuus wegens drukte en een 'overzicht' met vage formuleringen "diverse betekenissen" en "niet-rechtelijke kosten". Tot onze verbazing had hij al ontvangsten van meer dan € 9000. Door uitspraken van de kandidaat-deurwaarder waren wij in de veronderstelling dat er voorlopig niets te halen was, het eerste bedrag zou van een kwartaaluitkering van een lijfrente komen, te beginnen in 2015 (terwijl die lijfrente al 5 jaar uitbetaalt, blijkt uit een brief van de verzekering).
We hebben teruggeschreven, dat wij specificaties van de diverse posten willen hebben. Nadat we weer 2 weken geen reactie kregen hebben we hem ge-e-maild dat we, als we binnen 10 dagen niets zouden horen, we een klacht bij de Nationale Ombudsman gaan indienen Daarop kregen we een specificatie en een overzicht van alle transacties. Ook hebben we vervolgens geld ontvangen. Begin juli kregen we een summier overzicht over de inkomsten/uitgaven van het 2e kwartaal 2015 en hebben we geld ontvangen.
Begin oktober kregen we een schrijven van de deurwaarder: schuldenaar had contact met een particulier bureau voor schuldhulpverlening, waarschijnlijk was de beslagvrije voet te laag ingeschat (vanwege het achterhouden van gegevens door schuldenaar), wellicht zou een deel van de inhoudingen teruggegeven moeten worden. Omdat er nog geen duidelijkheid was, hield hij onze uitbetaling in reserve. In een e-mail hebben we een gesprek aangevraagd. Na ongeveer 2 weken kregen we een afspraak voor een gesprek voor eind oktober. De volgende informatie is ons verstrekt: de schuldhulpverlening gaat wellicht proberen dat schuldenaar voor schuldsanering in aanmerking komt, eventueel via een rechtszaak. Ook al heeft schuldenaar nooit geprobeerd een regeling met ons te treffen en heeft hij de ene leugen op de andere gestapeld, ook na onze rechtszaak, ook bij en na het bezoek van de deurwaarder; wij worden hierbij niet gehoord, partijen zijn de deurwaarder en de schuldhulpverlening.
De schuldhulpverlening zou ook proberen een financiële regeling voor ons te treffen.
De kandidaat-deurwaarder heeft toegezegd ons op de hoogte te houden; hij zou ons iedere week een kort verslag sturen, waarop mijn (domme?) reactie was, dat als geen activiteiten hadden plaatsgevonden in een week hij geen verslag hoefde te schrijven.
Sindsdien hebben we niks meer gehoord.
Wat kunnen we doen?
Mathilde
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: vr 20 nov 2015 17:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U moet heel snel contact opnemen met de overkoepelende bond en hen vragen u te helpen om duidelijkheid te krijgen, de zaak daar weg te halen en om een klacht in te dienen.
Zie https://www.kbvg.nl/
Noemen van het kantoor en de plaats wil ook wel helpen.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
mathilde



Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: ma 23 nov 2015 12:19    Onderwerp: Problemen met deurwaarder Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor het advies. Ik heb ook aan kbvg gedacht, maar ben beducht om daar aan te kloppen; ik dacht dat dit toch vooral een belangenorganisatie is. En als we de kbvg bellen en we krijgen het advies: "u kunt een andere deurwaarder zoeken" dan staan we helemaal in de kou. In Arnhem zijn de deurwaarders dun gezaaid ongeacht de kwaliteit. Spreekt u uit ervaring?
Ook zijn we beducht voor weer grote onkosten. De deurwaarder heeft contract-verbreking dichtgetimmerd met boete-clausules. Hebben we geen advocaat nodig? En zo ja, hoe vinden we deze? We kennen geen deskundige advocaat op dit gebied, de vorige was volgens ons overwerkt, we zijn niet voor niets bij haar weggegaan, ("onze relatie met de advocaat was niet prettig" is een understatement). En destijds ben ik ook niet op het eerste kantoor afgestapt (bezoek aan het 'juridisch loket', telefoongesprekken, oriënterende gesprekken)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: ma 23 nov 2015 12:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In Arnhem zijn genoeg deurwaarders. Als u de moeite had genomen de aangegeven site te bezoeken had u het volgende gevonden:
https://www.kbvg.nl/1191/ik-heb-een-vordering/klachtenprocedure.html.
Als u hulp nodig hebt kunt u altijd een jurist inschakelen.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
mathilde



Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: ma 23 nov 2015 12:46    Onderwerp: Problemen met deurwaarder Reageer met quote Naar onder Naar boven

Daar was ik juist bang voor.
Quote:
Als u de moeite had genomen de aangegeven site te bezoeken had u het volgende gevonden:
https://www.kbvg.nl/1191/ik-heb-een-vordering/klachtenprocedure.html.
Ik heb die moeite genomen en we hebben de deurwaarder gewaarschuwd dat we een klacht zouden indienen. Noem dan eens een prima deurwaarder in Arnhem. En we hebben hulp nodig, daarom kaart ik ons probleem aan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mathilde



Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: ma 23 nov 2015 13:31    Onderwerp: Problemen met deurwaarder Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ter info (vetgedrukt door mij):
"Contactinformatie kbvg
Heeft u vragen naar aanleiding van uw contact met een gerechtsdeurwaarderskantoor, dan kunt u uw vraag stellen aan het desbetreffende gerechtsdeurwaarderskantoor. ... Heeft u juridisch advies nodig, dan kunt u contact opnemen met het Juridisch Loket....

Indien u een klacht wilt indienen tegen een (toegevoegd kandidaat-) gerechtsdeurwaarder dan kunt u dat in eerste instantie doen bij de (toegevoegd kandidaat-) gerechtsdeurwaarder. Wanneer u er met de gerechtsdeurwaarder niet uitkomt, kunt u een klacht indienen bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders. Klik hier voor de contactgegevens van de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders en voor meer informatie over de klachtprocedure bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders.

Algemene vragen aan de KBvG kunt u stellen via de e-mail: kbvg@kbvg.nl. De KBvG geeft geen juridisch advies. Omdat wij geen kennis hebben van uw specifieke dossier, kunnen wij vragen alleen in algemene zin beantwoorden en kunnen wij specifieke situaties niet beoordelen. Wij kunnen geen bemiddelende rol spelen tussen u en de gerechtsdeurwaarder."

Dus hoezo
Quote:
hen vragen u te helpen om duidelijkheid te krijgen
en
Quote:
de zaak daar weg te halen
?
Ik heb toch echt de indruk dat we terugverwezen worden naar onze eigen deurwaarder.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Regin



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1042


BerichtGeplaatst: do 26 nov 2015 11:25    Onderwerp: Re: Problemen met deurwaarder Reageer met quote Naar onder Naar boven

mathilde schreef:
Noem dan eens een prima deurwaarder in Arnhem.

Ik weet niet of ze goed zijn, maar Google vond deze lijst.

mathilde schreef:
Ik heb ook aan kbvg gedacht, maar ben beducht om daar aan te kloppen; ik dacht dat dit toch vooral een belangenorganisatie is.

Niet geschoten is altijd mis. Bovendien is het in het belang van alle deurwaarders om de rotte appels te bestraffen, net als bij andere beroepen waarop tuchtrecht van toepassing is.

mathilde schreef:
Hebben we geen advocaat nodig?

Als de deurwaarder ten onrechte gelden onder zich houdt en die weigert af te geven, dan zult u moeten procederen. Als het bedrag minder dan EUR 25.000 is, dan heeft u geen advocaat nodig en kunt u terecht bij de kantonrechter. Het is wel verstandig u juridisch te laten voorlichten. Het Juridisch Loket is een goed startpunt. Overigens heeft u wel een (andere) deurwaarder nodig om de dagvaarding in de kantonprocedure aan de deurwaarder te betekenen.

mathilde schreef:
En als we de kbvg bellen en we krijgen het advies: "u kunt een andere deurwaarder zoeken" dan staan we helemaal in de kou.

Naar welke oplossing bent u precies op zoek? Als iemand zijn werk niet goed doet, dan is de snelste oplossing iemand te vinden zijn vak wel verstaat. Het kost veel meer tijd en moeite om de wanpresterende deurwaarder te proberen te dwingen alsnog zijn werk goed te doen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds