Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 16 apr 2024 8:56
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Problemen met bewind
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sausje



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: di 17 feb 2015 17:17    Onderwerp: Problemen met bewind Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik ben vanaf 1 feb 2014 onder bewind uit gekomen. Sinds die datum is bewind opgeheven.
Nu heeft mijn bewindvoering zomaar op 2 feb 2014 hun eindverantwoording en nog een andere rekening zomaar toegeëigend de ABN rekening die hun voor mij hadden. Hier is geen toestemming voor gevraag en zover ik weet mochten ze dit niet doen aangezien de rechter bepaald heeft dat vanaf 1 feb 2014 het bewind over mijn goederen is opgeheven.
Het ging zich om bijna een €1000 in totaal.. Terwijl ik nog €1600 zoiets had. Ze hebben ook gewoon niet de huur betaald, ondanks dat ze de brief al op 22 januari binnen hadden gekregen. Maar ze wisten natuurlijk dat als de huur betaald zou worden, hun hun kosten niet konden claimen.
Verder gingen deze kosten om de eindrekening en blijkbaar een bonus voor het beheren van mijn PGB. €195,- en €480,- waren deze bedragen.
Maar het leuke is, dat ze de belastingkosten op MIJ verhalen, waardoor ik dus een extra €40,95 en €100,80 voor HUN bonussen mocht betalen aan HUN.
Daarbij vond ik hun vergoeding voor bewind ongegrond, hun hadden PGB pas gekregen na de zomer, in totaal misschien 8 transacties maar hoeven doen richting mijn begeleiders, waarin ze in 30% van de keren ook nog eens te laat waren of niet goed betaald hadden, en daar durven ze zich €480 (+100,80) voor te vragen?!
Toen ik verhaal ging halen bij hun op kantoor en papieren ophaalde, stelde ik de vraag hoe hun verwachten dat ik nu niet weer in de problemen kom dankzij hun actie.
Het antwoord wat ik kreeg was "als je het niet eens bent die je maar een klacht in"...
Met dit geven hun dus duidelijk aan wat hun werkelijke bedoelingen zijn met dit bedrijf, en dat is mensen het leven zuur maken en erop verdienen (ohja, hun 2de afdeling is deurwaarders en incasso, dus zegt al genoeg over dit hele bedrijf).
Mijn vraag is dan ook, hebben hun ten onrechte dit geld toegeëigend? Vanwege dat bewind op 1 feb was opgeheven en hun de bedragen zomaar gepakt hebben van MIJN rekening op 2 feb.

Bvd!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sausje



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: ma 23 feb 2015 0:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Naja dit forum is zo nutteloos de laatste tijd voor ECHTE problemen Rolling Eyes

Ben al naar een echte advocaat gegaan met me akte van onvermogen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: ma 23 feb 2015 10:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En dat is ook precies waar een advocaat voor bedoeld is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sausje



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: ma 23 feb 2015 23:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Naja je zou verwachten dat mensen hier verstand van zo iets hebben.
Waardoor ik sowieso al met voorkennis bij de advocaat kon komen en zou weten of dit niet een nutteloze zaak zou zijn door iets overduidelijk wat ik niet weet/wist. Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: di 24 feb 2015 10:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Verstand wel, maar dan moet wel de vraagstelling duidelijk zijn.
en sorry... maar van het verhaal was alleen duidelijk dat het bewind is opgeheven en dat ze nog geld ingehouden ter verrekening van kosten. Maar de rest....

De mensen hier zitten in hun vrije tijd om anderen te helpen, maar als je dan al tijd moet steken in het bedenken wat de vraagsteller nou eigenlijk bedoelt dan houdt het snel op..

[/quote]
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sausje



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: di 24 feb 2015 14:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou vraag was toch wel overduidelijk.

Bewind opgeheven op 1 feb, bewind neemt op 2 feb zomaar geld op van mijn rekeningen. Mag dit?

Dat was de vraag en die staat ook overduidelijk aan het einde van het hele voorverhaal die ik als info over de situatie erbij gaf.
Advocaat en Juridisch loket hadden totaal geen probleem met dezelfde vraagstelling. Dus hieraan ligt het totaal niet Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: di 24 feb 2015 14:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat was ook het enige deel van het verhaal wat ik begreep.
had dan niet het hele verhaal erna geschreven, daardoor werd het hele verhaal namelijk onduidelijk.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds