Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 22:18
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Overstappen van 'gewone uni' naar OU?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
PBE



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 121


BerichtGeplaatst: zo 31 aug 2008 12:38    Onderwerp: Overstappen van 'gewone uni' naar OU? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Iemand die dit heeft gedaan? Heb afgelopen jaar mijn P gehaald aan een gewone uni, maar heb helemaal genoeg van het kinderachtige onderwijssysteem Rolling Eyes Deel liever mijn eigen tijd in, zelfstandig werken, zonder verplichte colleges, onhandige tijden en veel gezeur!
Woon daarnaast 3 uur verwijderd van de uni en heb ook geen zin meer om te verhuizen, heb in mijn woonplaats ook een baan (1 dag per week) en een stage bij een advocatenkantoor (2 dagen per week).

Zou ik op de OU dan helemaal opnieuw moeten beginnen? Vind het ook jammer om mijn cijfers kwijt te raken (vier 9-ens).
Las in een ouder topic dat er problemen warem met het verlenen van civiel effect? Ik wil de advocatuur in, dus dat zou wel een groot probleem zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 31 aug 2008 14:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hierover kunt u het beste contact opnemen met de OU.

Voor het civiel effect voorzie ik niet direct problemen, omdat dit beoordeeld wordt aan de hand van vakken die vallen in het deel dat vroeger het doctoraal placht te heten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
M




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 275


BerichtGeplaatst: zo 31 aug 2008 16:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik sluit me aan bij StevenK, het is het beste om even contact te zoeken met de OU en te bekijken voor welke vakken je vrijstelling zou kunnen krijgen op basis van de reeds afgelegde vakken op je huidige Uni.

Eén opmerking wil ik nog wel maken op basis van medestudenten die in een supersnel tempo door hun studie heen proberen te gaan: als je veel vakken met een vaste tentamendatum hebt, dan is het soms wat lastiger om alles handig ingepland te krijgen. Ik neem aan dat jij in een fulltime tempo er doorheen wilt gaan, dan zou ik sowieso eens een schema maken van alle vakken en hun vooreisen en tentamendata en dat proberen eens in elkaar te schuiven. Dan heb je in ieder geval een idee hoe haalbaar het is op dat vlak.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
PBE



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 121


BerichtGeplaatst: zo 31 aug 2008 16:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor de tip! Dan ga ik dat uitzoeken, want ik wil er inderdaad in fulltime tempo doorheen!

Vind het trouwens ook erg jammer dat ik geen studiefinanciering meer krijg (in plaats daarvan kan ik wel meer gaan werken) maar mijn OV ga ik dan toch wel heel erg missen Sad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 31 aug 2008 16:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

M schreef:
Ik sluit me aan bij StevenK, het is het beste om even contact te zoeken met de OU en te bekijken voor welke vakken je vrijstelling zou kunnen krijgen op basis van de reeds afgelegde vakken op je huidige Uni.

Eén opmerking wil ik nog wel maken op basis van medestudenten die in een supersnel tempo door hun studie heen proberen te gaan: als je veel vakken met een vaste tentamendatum hebt, dan is het soms wat lastiger om alles handig ingepland te krijgen.

Klopt; je moet dan wel het een en ander goed plannen. Aan de andere kant: er zijn er ook bij de OU die de studie in 2 of 2,5 jaar doen.

Kijk je naar de kosten, dan is bij een normaal of hoger tempo een reguliere uni beduidend goedkoper dan de OU.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
PBE



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 121


BerichtGeplaatst: ma 01 sep 2008 9:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De kosten van de OU vormen wel een nadeel inderdaad. Ook heb niet hebben van een OV is erg onhandig voor mijn stage.

Denk dat ik gewoon maar op deze uni blijf en enkel de tentamens ga maken. Misschien niet de handigste manier, maar op dezelfde manier zoveel stress en altijd moe met reizen zie ik niet zitten en verhuizen ook absoluut niet meer. Rolling Eyes

Nu maar hopen dat ik het zo haal...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lamaris



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 115


BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2009 15:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zie op de site van de OU dat het mogelijk is om zónder getuigschrift, maar met minimaal 180 ECTS van een verwante WO opleiding, toegelaten kan worden tot de Master (in mijn geval Nederlands recht) aan de OU.
Er dient dan wel een schakelprogramma te worden gevolgd.

Nu is mijn situatie dat ik in juni 180 ECTS zal hebben behaald aan de universiteit Leiden voor de Bacheloropleiding Nederlands recht, maar 1 vak uit het verplichte programma nog niet zal hebben gehaald, en dus geen Bachelorgetuigschrift zal ontvangen. De mogelijkheid om dit vak te behalen zal pas weer in december dit jaar zijn. Dat levert me een zeer grote studievertraging op, omdat ik in september dus nog niet aan mijn Master mag beginnen.

Nu vraag ik mij af: ik mis maar 1 vak, welke bovendien niet nodig is voor civiel effect en welke bij de OU niet in het curriculum zit. Moet ik dan toch een heel schakelprogramma volgen? Uit hoeveel modules zou zo'n programma bestaan?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds