Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 23:41
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Oplevering huurwoning
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jupjupjup



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): LOI

Berichten: 61


BerichtGeplaatst: do 17 sep 2015 19:52    Onderwerp: Oplevering huurwoning Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb mijn huurwoning opgezegd.
Nu wil de woningbouw dat mijn huis is betere staat wordt opgeleverd dan hij verkeerde toen wij erin gingen.

Onkruid weg, tuin moet egaal worden gemaakt.
Hij moet schoon dus moet stof weghalen enz enz...
Ik lever hem beter af dan ik hem kreeg/......

Hoe voorkom ik kosten?
en wat moet ik betalen en wat niet.
ps ze willen ook de tegels uit de tuin hebben.

Dat hoeft toch niet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015 10:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste vraagsteller,

Hieronder informatie in welke staat u de woonruimte moet opleveren, welke zaken u wel of niet moet repareren of verwijderen.
• Het uitgangspunt bij opleveren van de woning is dat de huurder de woning moet opleveren zoals deze was bij het aangaan van de huurovereenkomst
• Veranderingen die u zelf met schriftelijke toestemming van de verhuurder heeft aangebracht mag u laten zitten, tenzij destijds is afgesproken dat u deze moet verwijderen bij het einde van de huurovereenkomst.
• Zaken die door normaal gebruik en normale slijtage zijn verouderd vallen hier buiten. Het is logisch dat bijvoorbeeld een keuken na 10 of 20 jaar deels of geheel versleten is.

De vraag is uiteraard hoe bepaald wordt, in welke staat de woning was bij het begin van het huurcontract. Welke regels daarvoor gelden hangt van 2 dingen af:

1. Is er bij het aangaan van de huurovereenkomst een opnamestaat gemaakt? Dat is opnamestaat is een beschrijving van de eigenschappen en alle eventuele gebreken of mankementen in- of aan de woning die door huurder en verhuurder moet zijn ondertekend bij het aangaan van het huurcontract.
2. De regels over oplevering zijn in het nieuwe huurrecht van 1 augustus 2003 veranderd. Voor huurcontracten die vóór 1 augustus 2003 zijn ingegaan gelden nog de oude regels, voor
contracten die 1 augustus 2003 of later zijn ingegaan gelden de nieuwe regels.

Contracten van vóór 1 augustus 2003
• Bij oplevering zonder opnamestaat bij aanvang van de huur, moet u er van uitgaan dat de woning bij het begin van het contract in goede staat was. U moet de woning dan ook in goede staat opleveren (behalve normale slijtage).
• Bij oplevering mét opnamestaat bij aanvang van de huur moet u er van uitgaan dat de woning in goede staat was behalve de zaken die in de opnamestaat staan. U moet de woning in goede staat opleveren. Met uitzondering van de gebreken op de opnamestaat en normale slijtage.
• Bij contracten van voor 1 augustus 2003 ligt de bewijslast over de staat van de woning bij de huurder. Als de opnamestaat niet klopt moet de huurder dit kunnen aantonen. Dit is niet makkelijk. U zult dit moeten bewijzen met bijv. foto’s en verklaringen van getuigen, zoals buren of een aannemer die in de woning heeft gewerkt.

Contracten van op of ná 1 augustus 2003
• De bewijslast is voor deze contracten omgekeerd. Bij oplevering zonder opnamestaat, mag de u de woning opleveren zoals deze is. Als de verhuurder het hier niet mee eens is, dan moet de verhuurder bewijzen dat de woning in betere staat was bij het begin van het contract.
• Bij oplevering met opnamestaat, moet u de woning opleveren zoals beschreven op de opnamestaat. Zaken die door normaal gebruik en slijtage zijn verouderd of stuk zijn gegaan hoeft u niet te repareren. Als u het achteraf niet eens bent met de opnamestaat dan moet u zelf bewijzen dat de woning slechter was dan vermeld in de opnamestaat.

Opleveringsprocedure
Als u bepaalde zaken moet herstellen dan moet de verhuurder wel een zorgvuldige procedure in acht nemen. U moet de kans krijgen om de gebreken zelf te verhelpen. Daarom moet de verhuurder zowel een voorinspectie als een eindinspectie houden.
Als dat niet is gebeurd kan verhuurder daar niet achteraf mee aankomen.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
jupjupjup



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): LOI

Berichten: 61


BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015 19:51    Onderwerp: opnametstaat Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geen opnamestaat aanwezig.
Meneer wijst me op het tekenen van de voorinspectie.
alsof ik keus had.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015 20:00    Onderwerp: Re: opnametstaat Reageer met quote Naar onder Naar boven

jupjupjup schreef:
Geen opnamestaat aanwezig.
Meneer wijst me op het tekenen van de voorinspectie.
alsof ik keus had.

Ja, u had een keuze. U hoeft niet te tekenen voor iets waar u het niet mee eens bent. Als u dat toch doet, bent u daaraan gebonden, tenzij u dwang o.i.d. kunt bewijzen.
Verder kan ik u niet adviseren, want u geeft te weinig informatie (zoals wanneer uw huurovereenkomst inging e.d.).
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
jupjupjup



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): LOI

Berichten: 61


BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015 20:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

2007
alle punten die die op de lijst staan heb ik behandeld.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jupjupjup



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): LOI

Berichten: 61


BerichtGeplaatst: ma 21 sep 2015 12:25    Onderwerp: kosten Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedendag
andere vraag , eindinspectie geweest:
Deur kapot moet nieuwe komen (mee eens)
Achterdeur katteluik geplaats nieuwe achterdeur. (mee eens)

Maar mogen ze mij de nieuwwaarde van die deuren in rekening brengen?
Die zijn al zo oud....

Verder krijg ik geklaag over het vegen op zolder en een heg die niet recht is.

Zij hebben geen oude staat van oplevering.
De opmerking die ik van de woningbouw krijg is
je hebt hem geaccepteerd had je er toen maar wat van moeten zeggen.

Slaat nergens op moet hem afleveren zoals hij was. Dat is een stuk minder als ik nu heb gedaan.

Wat nu?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: ma 21 sep 2015 15:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U had ook zelf de deuren kunnen repareren/vervangen door goedkope/tweedehands exemplaren.
Verder gaf ik u al aan dat u de woning mag opleveren zoals hij is. Immers:
"Contracten van op of ná 1 augustus 2003
• De bewijslast is voor deze contracten omgekeerd. Bij oplevering zonder opnamestaat, mag de u de woning opleveren zoals deze is. Als de verhuurder het hier niet mee eens is, dan moet de verhuurder bewijzen dat de woning in betere staat was bij het begin van het contract. "
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
jupjupjup



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): LOI

Berichten: 61


BerichtGeplaatst: ma 21 sep 2015 18:43    Onderwerp: lijm Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedendag
Dat dacht ik ook.
Ik heb een poging gedaan het lijm van de trap te verwijderen.
Dit is niet geheel gelukt. Het is nog wat plakkerig, door de afbijt.
Kunnen ze me daar wel op aanspreken?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Adrie

Adrie

Leeftijd: 78
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 35


BerichtGeplaatst: di 06 okt 2015 21:07    Onderwerp: Re: opnametstaat Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
jupjupjup schreef:
Geen opnamestaat aanwezig.
Meneer wijst me op het tekenen van de voorinspectie.
alsof ik keus had.

Ja, u had een keuze. U hoeft niet te tekenen voor iets waar u het niet mee eens bent. Als u dat toch doet, bent u daaraan gebonden, tenzij u dwang o.i.d. kunt bewijzen.
Verder kan ik u niet adviseren, want u geeft te weinig informatie (zoals wanneer uw huurovereenkomst inging e.d.).


Wij moesten na renovatie van de huurwoning ( waarin we op dat moment al jarenlang woonden), een nieuw huurcontract aangaan.
Er werd een renovatieplan opgesteld en de werkzaamheden daarvoor werden in een bestek beschreven. Tijdens de werkzaamheden werden we tijdelijk gehuisvest in een (ongeisoleerde) sta-caravan.
Na oplevering bleek dat het resultaat op meer dan zestig punten afweek van het bestek, waaronder een aantal voor ons zeer essentiële zaken.
Die hebben we de verhuurder schriftelijk meegedeeld.
Wij weigerden vervolgens om de woning in gebruik te nemen en bleven in die caravan bivakkeren.
De verhuurder ondernam daarop nauwelijks actie richting aannemer, maar oefende wel op overdonderende wijze druk op ons uit.
Echter, niet lang daarna viel de winter in (met temperaturen onder min 10). De waterleiding en het toilet in de caravan bevroren.
Om die reden zijn we noodgedwongen in het huis getrokken. En daarom ontkwamen we er niet aan om dat nieuwe huurcontract toch te tekenen.
Vraag: Het is nu alweer tientallen jaren geleden. (Hoe) Kan ik hier dwang aantonen?
_________________
Om te weten wat iemand werkelijk wil, moet je niet luisteren wat hij/zij zegt - maar kijken wat hij/zij doet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2015 8:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U kunt hier niets tegen doen. Alleen al omdat de kwestie reeds lang verjaard is (na 5 jaar).
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Adrie

Adrie

Leeftijd: 78
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 35


BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2015 10:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
U kunt hier niets tegen doen. Alleen al omdat de kwestie reeds lang verjaard is (na 5 jaar).

Hartelijk dank voor uw antwoord.
_________________
Om te weten wat iemand werkelijk wil, moet je niet luisteren wat hij/zij zegt - maar kijken wat hij/zij doet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds