Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
reparatiehuwel...
Top Best Forex...
aansprakelijkh...
Dakvenster zon...
Verplicht uitj...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 19 mrt 2024 9:37
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Onvoldoende inspanning voor reintergratie
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hans12345



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: za 24 jun 2017 0:31    Onderwerp: Onvoldoende inspanning voor reintergratie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sinds 2010 werk ik voor een grote winkelketen. Sinds augustus 2016 ben ik helaas ernstig ziek. Zowel voor mijn werkgever (laten we ze even winkelketen X noemen) als voor mij is dat natuurlijk erg vervelend. In september heb ik contact gehad met de bedrijfsarts. Vlak daarna ben ik opgenomen. Regelmatig heb ik mijn leidinggevende een update verstuurd, maar kreeg hier geen reactie op. (Zelfs niet eens: "beterschap!"
In maart heb ik mijn Winkelketen X ingelicht over een verhuizing. In verband met medische redenen is het voor mij belangrijk om dichterbij mijn familie te wonen (voor wat het uitmaakt, want ik ben helaas nog steeds opgenomen)
Op 6 april heb ik een telefonische afspraak gehad met de bedrijfsarts, waarin ik heb uitgelegd dat ik voor het aankomende jaar waarschijnlijk nog ben opgenomen. Hij stond erop dat we op 6 juni weer een telefonische afspraak hadden.
Welnu, dit is er wat er gebeurde.
Op 6 april zat ik naast mijn telefoon te wachten voor de afspraak. Niemand belde.
Een week later kreeg ik een boze e-mail van winkelketen X. Ik was niet op komen dagen op de afspraak van 12 juni. Mijn werkgever beschuldigde mij ervan mij niet voldoende in te spannen voor een re-integratie. De ARBO-dienst had een no-show beleid en had de kosten gefactureerd aan Winkelketen x. Winkelketen X gaat deze van mijn loon inhouden bij de eerst volgende uitbetaling.
Ik was helemaal verbaasd en zei dat ik naast mijn telefoon had gezeten omdat er een telefonische afspraak op 6 juni was gepland.
Mijn werkgever vertelde dat er een paar weken geleden een brief naar mij is gestuurd (zowel per post als per e-mail) waarin stond dat de afspraak van 6 juni kwam te vervallen, omdat er op 12 juni een re-integratiegesprek zal plaatsvinden met de bedrijfsarts.
20x heb ik mijn post door gespit, al mijn e-mails opnieuw bekeken. Maar ik kon niks vinden. Daarom heb ik weer opgebeld of ze mij een kopie konden toesturen. Daaruit bleek dat de brief naar mijn oude adres was gegaan, en de e-mail naar mijn zakelijke e-mail adres (die ik al sinds augustus niet meer lees, omdat ik ziek ben en me wel om andere dingen zorgen heb te maken dan mijn werk)
De collega van P&O die ik sprak vertelde dat hij nooit bericht had gehad van mijn adreswijziging. Dit had ik moeten doen via een online platform. Van dit online platform wist ik niks, omdat dit pas nadat ik ziek werd is ingevoerd.
Toen zei mijn werkgever dat als ik dat niet had gedaan, ik altijd nog de e-mail had kunnen lezen. Hierop volgde een hele hoop beschuldigingen dat ik tegen zal werken, enz enz.

Voordat ik ruzie ga maken wil ik graag weten wat mijn rechten zijn. Had mijn werkgever kunnen verwachten dat ik mijn zakelijke e-mail regelmatig las tijdens mijn ziekte?

Graag jullie reactie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: za 24 jun 2017 9:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U hoeft uw zakelijke email niet te lezen tijdens uw arbeidsongeschiktheid, wel moet uw privé mailadres dan bij werkgever en arbodienst bekend zijn.
U moet wel kunnen aantonen dat u uw adreswijziging hebt doorgegeven aan de arbodienst en aan de werkgever. Als werkgever vond dat u dat niet op de juiste manier deed, hadden ze toen moeten reageren.
Verder begrijp ik niet waarom u geen bericht hebt gehad van de arbodienst zelf. Beschikken die niet over uw juiste mail- en woonadres?
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
hans12345



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: za 24 jun 2017 14:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
U hoeft uw zakelijke email niet te lezen tijdens uw arbeidsongeschiktheid, wel moet uw privé mailadres dan bij werkgever en arbodienst bekend zijn.
U moet wel kunnen aantonen dat u uw adreswijziging hebt doorgegeven aan de arbodienst en aan de werkgever. Als werkgever vond dat u dat niet op de juiste manier deed, hadden ze toen moeten reageren.
Verder begrijp ik niet waarom u geen bericht hebt gehad van de arbodienst zelf. Beschikken die niet over uw juiste mail- en woonadres?


De ARBOdienst beschikt inderdaad niet over de juiste gegevens omdat deze zijn gegeven door mijn werkgever. Ik snap niet zo goed waarom er voor is gekozen om mijn zakelijke e-mailadres door te geven IPV mijn prive e-mailadres
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2017 9:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als u werkgever beschikt over uw privé mailadres, is het inderdaad aan hem te wijten als dit niet is doorgegeven aan de arbodienst.

Maar u draagt zelf ook verantwoordelijkheid.
U had zelf uw adreswijziging kunnen en moeten doorgeven aan de arbodienst. Ook had u kunnen en moeten opvallen dat u blijkbaar geen bevestiging ontving van de oorspronkelijke afspraak op 6 juni (vaak verwerkt in het spreekuurverslag). Op uw loonstroken had u ook kunnen en moeten zien dat uw adreswijziging niet was verwerkt.

De vraag is dus zoals vaak hoe e.e.a. precies is verlopen.

De werkgever mag de kosten in ieder geval niet zomaar bij u in rekening brengen. Uw werkgever mag geleden schade alleen van u vorderen als hij kan aantonen dat sprake was van opzettelijk of bewust roekeloos handelen van uw kant (7:661 en 632 Burgerlijk Wetboek).

Dat lijkt me hier niet snel het geval.

Dat u niet zou meewerken aan re-integratie vind ik ook te ver gezocht.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds