Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 28 mei 2024 22:09
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Onrechtvaardig bestuur?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Judge Johnnie

Judge Johnnie

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 21


BerichtGeplaatst: ma 14 feb 2005 21:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ten eerste bedankt voor alle reacties.

Normaal gesproken lopen de surveillanten alle studenten tijdens het tentamen langs en controleren ze je collegekaart en eventueel identiteitsbewijs. Ze hebben dan een lijst bij zich (enkele a4tjes) waar alle ingeschreven studenten op alfabetische orde staan genoteerd. Zo checken ze dus tijdens het tentamen of je er bent en of je op de lijst staat.

Ik heb nooit problemen met de inschrijving gehad en heb toch wel tientallen tentamens gemaakt. Elke keer als de surveillant controleert bij een tentamen fluister ik vriendelijk gedag en ga weer verder met het tentamen. Nooit problemen mee gehad.

Het wrange is dat uitgerekend deze keer, wanneer ik (wat voor mij pas weken later bleek) niet ingeschreven sta, er niet gecontroleerd is. Dit maakt het extra zuur vergeleken met wanneer ik na 10 minuten vriendelijk verzocht zou worden de zaal te verlaten omdat bij de routine-controle bleek dat ik niet stond ingeschreven.

Ik heb best begrip voor de regeling van inschrijving. Echter alle moeite, spanning en tijd die het tentamen mij gekost heeft wegen toch veel zwaarder dan het strikt toepassen van zo'n regeling? Bovendien heb ik dus geen moment getwijfeld aan mijn inschrijving (anders zou zijn geweest als er wel controle was) en begrijp ik echt niet wat er fout gegaan is.

Verder heb ik direct nadat bleek dat ik geen cijfer had gekregen het secretariaat van de vakgroep gevraagd of ze konden uitzoeken waarom ik geen cijfer had. Die schreven me dus dat ik niet stond ingeschreven, maar dat ik contact op moest nemen met ... die mij eventueel alsnog kon inschrijven. Dat wilde hij niet doen.

Ik begrijp dus niet wat het probleem is om mij met terugwerkende kracht in te schrijven. Maar ik zal inderdaad anders ook vragen of het resultaat kan meetellen voor het eerstvolgende tentamen van dat vak.
_________________
...Schaadt het niet dan baat het niet...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: ma 14 feb 2005 21:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

^ Flauwe docent.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: di 15 feb 2005 0:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:

Quote:
Ze hebben je toegelaten tot het examen, daarmee hebben ze bij jou het vertrouwen gewekt dat je aan de inschrijvingsvereisten voldeed.


Dit is dus niet zo. Het is namelijk algemeen bekend dat je je moet inschrijven voor een tentamen en dat als je dat niet doet en toch komt en dus het tentamen maakt, je tentamen niet wordt nagekeken. Dit staat bv in de mailtjes die je krijgt om je erop attent te maken dat de inschrijfperiode voor tentamens is begonnen. Maar het is ook op vele andere plekken terug te vinden. Het feit dat je dus wordt toegelaten tot de tentamenzaal zegt helemaal niks over of je aan de inschrijving voldoet en geeft je geen zekerheid dat je tentamen wordt nagekeken. Dit lijkt mij ook weer vrij logisch want ze kunnen moeilijk voor een tentamen 400 man gaan controleren voordat je mag beginnen. Het is dus gewoon je eigen verantwoordelijkheid. Meestal controleren ze tijdens het tentamen wel je identiteit maar dit gebeurt niet altijd. En als ze het wel doen kan het ook zo zijn dat ze pas bij jou zijn aangekomen terwijl je al meer dan de helft van het tentamen af hebt. Dit is nou eenmaal inherent aan het grote aantal studenten bij sommige vakken.
Het blijft dus gewoon je eigen pakkie aan om je in te schrijven. En als het nou bijvoorbeeld heel moeilijk of warrig was, maar het is supermakkelijk en uiterst duidelijk! En je hebt er geloof ik ook echt weken de tijd voor.
Oke, ze hadden best voor 1 keer judge johnnie gewoon achteraf kunnen inschrijven , dat is een beetje flauw. Maar misschien hebben ze elke week wel tientallen studenten die dat willen en dan snap ik ze wel.

Maar Judge Johnnie je had toch gewoon kunnen checken op je email of je een bevestiging van je inschrijving had gehad???? En als je die dus niet gehad had, gewoon opnieuw opschrijven?? Dit is toch niet echt moeilijk ofzo?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: di 15 feb 2005 2:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aangezien ze niet op identiteit gecotroleerd hebben kan het vertrouwensbeginsel niet met succes in stelling worden gebracht. Weliswaar heeft de uni onzorgvulgid gehandeld, maar voor een succesvol beroep op het vertrouwensbeginsel is meer nodig.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: di 15 feb 2005 12:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duch schreef:
Aangezien ze niet op identiteit gecotroleerd hebben kan het vertrouwensbeginsel niet met succes in stelling worden gebracht. Weliswaar heeft de uni onzorgvulgid gehandeld, maar voor een succesvol beroep op het vertrouwensbeginsel is meer nodig.

Eensch.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds