Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 11:07
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Onderbewindstelling moeder
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Joyce123



Leeftijd: 32
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: ma 27 mrt 2017 19:39    Onderwerp: Onderbewindstelling moeder Reageer met quote Naar onder Naar boven

Pas op: dit is een lang verhaal Confused

Mijn moeder lijdt aan de ziekte ms, en als gevolg daarvan heeft zij onder andere last van geheugenproblemen. Het komt vaker voor dat ze afspraken vergeet of rekeningen vergeet op tijd te betalen. Zij krijgt (naast thuiszorg en andere medische zorg) ook maatschappelijke zorg.
Nu heeft zij naar eigen zeggen al hulp van de stadsbank en krijgt zij leefgeld. Dit heeft zij zelf zo geregeld. Nu krijg ik vandaag ineens de vraag van mijn moeder "of ik even een formulier wilde ondertekenen". Ik schrok toen ik het formulier zag: of ik het ermee eens was om de maatregel onderbewindstelling uit te spreken met als bewindvoerder die stadsbank. (Het gaat hier dus niet om curatele.)
Er stond een grote pijl bij 'handtekening'... Geen informatie of niks, echt alleen dat formulier waar ik NAW-gegevens in zou moeten vullen. Mijn moeder zei dat het iets met haar pensioen te maken had, maar dat lijkt mij stug.

Nu weet ik dat er problemen zijn met een gemeenschappelijk koophuis van haar en mijn vader. Zij woont in een huurwoning omdat de koopwoning niet meer geschikt is voor haar (trappen en een ongeschikte badkamer etc.). Mijn vader woont ook ergens anders. Ze zijn een aantal jaar gescheiden (ik heb daar nooit papieren van gezien dus 100% zeker weet ik het niet). De scheiding ging nogal moeilijk. Door toedoen van mijn vader is het koophuis zwaar verwaarloosd en zal het bij verkoop waarschijnlijk schulden opleveren.

De grootste zorg van mijn moeder is dat ze ooit in een verzorgingshuis terecht zal komen. Naar de mening van mijn zusje, de nieuwe partner van mijn moeder en mij is dit onwenselijk. Ze woont nu juist in een woning die geschikt voor haar is (gelijkvloers, aangepaste badkamer, mijn zusje/vrienden/familie (mantelzorgers) die om de hoek wonen, geschikter kan bijna niet) en ze heeft (medische) zorg aan huis.

Nu is mijn grootste vraag eigenlijk: kan mijn moeder, tegen haar wil, in een verzorgingshuis geplaatst worden? Dus dat ze haar huurwoning (waar ze nu zo blij mee is) opzeggen en haar naar een verzorgingshuis dwingen? Of zou deze maatregel puur zijn om zo de verkoop van haar huis te vergemakkelijken/haar met de restschuld te helpen? En zou het niet beter zijn dat wij zelf de bewindvoerders van onze moeder worden?

Mijn zusje, die net zo geschrokken is van het formulier als ik, heeft voor morgen een afspraak gemaakt voor meer informatie bij die maatschappelijke organisatie waar mijn moeder hulp van krijgt (niet de stadsbank), maar dat zijn geen juristen. Vandaar mijn vraag hier. Wij willen het beste voor onze moeder. Wat kunnen wij doen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Joyce123



Leeftijd: 32
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: ma 27 mrt 2017 20:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ter aanvulling:
Ik ben er inmiddels achter welk formulier ik heb gekregen:
https://www.rechtspraak.nl/Uw-Situatie/Onderwerpen/Paginas/Akkoordverklaring.aspx
Het betreft een akkoordverklaring.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Joyce123



Leeftijd: 32
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: wo 29 mrt 2017 22:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heeft iemand een idee hoe ik dit topic kan verwijderen?
Wil het weghebben in verband met privacy.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds