Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 15:22
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Moet het tipgeld in Nederland omhoog?
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Tipgeld moet hoger
Pro
0%
 0%  [ 0 ]
Contra
100%
 100%  [ 11 ]
Totaal aantal stemmen : 11

Auteur Bericht
de Webmeester
Webmeester
de Webmeester

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 15631


BerichtGeplaatst: di 27 sep 2005 20:52    Onderwerp: Moet het tipgeld in Nederland omhoog? Reageer met quote Naar onder Naar boven

De vader van Claudia Melchers looft 1 miljoen dollar uit voor tips over de ontvoering van zijn dochter.
Het tipgeld dat de minister van Justitie uit kan loven is maximaal 22.500 euro (in bijzondere gevallen iets meer). In vergelijking met landen als Amerika een schijntje. Moet het tipgeld in Nederland omhoog?

Tipgeld en andere beloningen, OM
Regeling Bijzondere Opsporingsgelden, OM
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger ICQ nummer
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: di 27 sep 2005 22:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zouden er meer waardevolle tips binnenkomen als er 1 miljoen tegenover staat i.p.v. 10 duizend?
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2005 10:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je mag je ook afvragen wat de waarde van een tip is als die pas wordt gegeven wanneer er een groot bedrag tegenover moet staan voordat je wat zou zeggen.

Van meneer Melchers kan ik me de actie overigens wel voorstellen.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Studiosus



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 39


BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2005 16:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je zou zeggen dat het oplossen van ernstige misdrijven die de openbare orde ernstig schokken het belang van iedereen is. Ik vraag me hierbij al af of je hier geld voor moet willen. Het lijkt me in veel gevallen een noodzakelijke bijdrage aan de samenleving (morele verplichting), bovendien is het een kleine moeite. Gelukkig lees ik op de pagina van het OM dat er veel mensen vrijwillig informatie verstrekken. Ik las ook dat de mensen die dit niet doen zonder dat er een beloning tegenover staat vaak zelf in het criminele circuit zitten. Ze hebben er dus op de een of andere manier wat mee te maken. Ik denk niet dat het de samenleving ten goede komt als we deze criminelen gaan financieren met nog hogere bedragen. Misdaad zou immers niet mogen lonen. Mijn antwoord is dus: Nee het tipgeld moet niet omhoog.
_________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Martine
Redacteur


Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 485


BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2005 18:37    Onderwerp: Tipgeld Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vraag me af of er meer misdrijven worden opgelost bij hoog tipgeld dan bij laag tipgeld. Zouden er mensen zijn die denken "Ik weet waar de ontvoerde is, maar ik zeg lekker niks als ik geen duiten zie"?

Als er dan toch tipgeld moet zijn, dan is het huidige bedrag m.i. hoog genoeg.
En inderdaad, als er geen tips zijn, dan komen die ook niet met een hoge vergoeding boven water. Het spoort alleen een stel fantasten aan die denken in de beurt te komen met hun verhalen. Mij lijkt dat politie & justitie het al druk genoeg hebben met serieuze zaken.

Conclusie: nee, geen verhoging tipgeld.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2005 20:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De meeste rechtgeaarde burgers zullen waarschijnlijk wel uit eigen beweging met informatie komen. Een enkele luilak valt misschien met een lekkere worst overtuigd. Ik denk dat het inderdaad vooral gaat om (semi.-)criminelen over de streep te trekken.
Je kan je afvragen of je deze sujetten wilt sponsoren. In feite kan je zeggen dat je ze beloont omdat ze zich met minder frisse zaakjes bezig houden.
Aan de andere kant kan het wel de tip opleveren om de zaak op te lossen. En daarna wellicht een groter achterliggend netwerk oprollen. Of nog sterker: levens redden, in geval van een gijzeling die nog niet is afgelopen.
Of staat het betalen van, zeg, 500 duizend euro aan een louche figuur gelijk aan het inwilligen van de eis van losgeld? Zo kan je het ook zien.

Think
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
balancer



Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 27 nov 2008 3:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michèle schreef:
Zouden er meer waardevolle tips binnenkomen als er 1 miljoen tegenover staat i.p.v. 10 duizend?

statistisch gezien 100xmeer.


Laatst aangepast door balancer op do 27 nov 2008 19:44, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
balancer



Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 27 nov 2008 4:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

[quote="tikSimone"]Je mag je ook afvragen wat de waarde van een tip is als die pas wordt gegeven wanneer er een groot bedrag tegenover moet staan voordat je wat zou zeggen.

hoelang moet jij niet eten voordat je spruiten eet??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
balancer



Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 27 nov 2008 7:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Studiosus schreef:
Je zou zeggen dat het oplossen van ernstige misdrijven orde ernstig schokken het belang van iedereen is. Ik vraag me hierbij al af of je hier geld voor moet willen. Het lijkt me in veel gevallen een noodzakelijke bijdrage aan de samenleving (morele verplichting), bovendien is het een kleine moeite. Gelukkig lees ik op de pagina van het OM dat er veel mensen vrijwillig informatie verstrekken. Ik las ook dat de mensen die dit niet doen zonder dat er een beloning tegenover staat vaak zelf in het criminele circuit zitten. Ze hebben er dus op de een of andere manier wat mee te maken. Ik denk niet dat het de samenleving ten goede komt als we deze criminelen gaan financieren met nog hogere bedragen. Misdaad zou immers niet mogen lonen. Mijn antwoord is dus: Nee het tipgeld moet niet omhoog.
wat bedoel je met de openbare orde ernstig schokken?voordat je over t belang van iedereen gaat praten?moord,verkrachting,mishandeling.geef ik je gelijk in.maar misschien moet je je ook afvragen waarom t grootste gedeelte van ernstige misdrijven die de openbare ernstig schokken gebeuren.mijn idee is;ik weet t beetje eigenwijs misschien?!maar niet 100 kilo cocaine doorlaten om"vervolgens" de organistie op te pakkenbv,of vind jij dat wel de manier??met andere woorden een begeerd stofje verbieden en vervolgens erop toezien of niemand die wet overtreed,.wat is goed vind jij.als mijn maatje de dokter gewoon kon bellen voor dat grammetje wit en bruin had hij die jongen niet neer hoeven steken.tipgeldMOET OMHOOG motivatie voor inzicht.de wereld verbeteren ??begin bij jezelf.geef me geld en ik geef tips hoe jullie jezelf moeten oprollen;wetten zijn gemaakt om overtreden te worden.alle wetten verbieden,de helft van alle agenten omzetten tot hulpverleners.dus niet wiet kweken verbieden ,om vervolgens iedereen die er wat mee te maken heeft op te rollen,maar vervolgens de coffeshops wel toe te staan,ruik ik hier een belastingvoordeel?????tijd voor de waarheid.als er geen wetten zouden zijn,kon niemand iets verkeerd doen .zitten al jullie rechten studenten opeens zonder toekomst Sad zohard als ik jullie omlaag haal.geef ik iedereen nieuwe energie,zorg voor elkander zorg voor de zwakkeren creeer inzicht in de samenleving.behoud t overzicht,orienteer je op een studie liefde.er zullen altijd ontspoorden zijn ,maar als we onszelf daarvoor kunnen beschuldigen zijn we zelf fout bezig.tis vreemd maar waar als er meer docters zijn en minder drugsdealers zijn is er minder narcaticabrigade,en minder junks,minder diefstal moord en meer van dat soort ernstige misdrijven die de orde ernstig schokken.geef mij veel geld,ik zal t verdelen onder de mensen die t verdelen aan de mensen die t verdelen die t nodig hebben om te kunnen zorgen.in ruil voor tips die t licht niet verdragen. Het lijkt me in veel gevallen een noodzakelijke bijdrage aan de samenleving (morele verplichting) Je zou zeggen dat het oplossen van ernstige misdrijven orde ernstig schokken het belang van iedereen is. Ik vraag me hierbij al af of je hier geen geld zou willen betalen. Het lijkt me in veel gevallen een noodzakelijke bijdrage aan de samenleving (morele verplichting), bovendien is het een kleine moeite. Gelukkig lees ik op de pagina van het OM dat er speciale eenheden vrijwillig informatie verstrekken zonder dat er een beloning tegenover staat. Ik las ook dat er eenheden zijn die dit niet doen en vaak zelf in het criminele circuit zitten. Ze hebben er dus op de een of andere manier wat mee te maken. Ik denk niet dat het de samenleving ten goede komt als we deze eenheden gaan financieren met nog meer tips. Misdaad met voorbedachte rade mag lonen alleen ter behoeve van de maatschappij. Mijn antwoord is dus: geef exxtra dubbel zorg voor overzicht,controleer je handel,dont get hi of your own tips;) no joke
Bekijk profiel Stuur privé bericht
balancer



Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 27 nov 2008 8:28    Onderwerp: Re: Tipgeld Reageer met quote Naar onder Naar boven

Martine schreef:
Ik vraag me af of er meer misdrijven worden opgelost bij hoog tipgeld dan bij laag tipgeld. Zouden er mensen zijn die denken "Ik weet waar de ontvoerde is, maar ik zeg lekker niks als ik geen duiten zie"?

Als er dan toch tipgeld moet zijn, dan is het huidige bedrag m.i.nooit hoog genoeg.
En inderdaad, als er geen tips zijn maar alleen aanwijzingen, dan komen die eerder met een hoge vergoeding boven water. Het spoort alleen een stel eerlijke mensen meer aan om over die drempel te stappen met gevaar voor zichzelf. Mij lijkt dat politie & justitie t nooit druk genoeg heeft serieuze zaken.

Conclusie:ja maximaliseer tipgeld.

Ik vraag me af of er minder misdrijven worden opgelost bij hoog tipgeld dan bij laag tipgeld. Zouden er mensen zijn die denken "Ik weet waar de ontvoerde is, maar ik zeg lekker niks als ik niet zeker weet dat mijn veilgheid gewaarborgd wordt .niet voor mijzelf maar er zijn mensen die gelukkig nog van mij houden.verdriet stichten is niet t einddoel

Als er dan toch tipgeld moet zijn, dan is het huidige bedrag nooit hoog genoeg.
En inderdaad, als er geen tips zijn, dan komen vaak toch aanwijzingen boven water. Het spoort alleen een stel gevoelige mensen aan die bang zijn voor de gevolgen,omdat ze altijd alleen zijn,doordat ze hun gevoel niet kunnen delen.met vrienden zoals normale mensen dat doen.,justitie heeft bewijs nodig om je op te sluiten ,een geflipte crimineel maakt je dood als hij je niet mag of verdenkt van verraad zomaar, de beurt te komen met hun verhalen. Mij lijkt dat politie & justitie t nooit druk genoeg heeft serieuze zaken.

Conclusie:maximaliseren
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds