Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 0:18
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Master Fiscaal Recht icm werkstudentschap of stage
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
advocaatjeleefjenog



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 185


BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2015 11:18    Onderwerp: Master Fiscaal Recht icm werkstudentschap of stage Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ga in september beginnen aan de master Fiscaal Recht in Leiden. Hiervoor heb ik mijn Leidse bachelor Fiscaal Recht afgerond. De master zou dus met hard werken binnen een redelijke tijd moeten lukken.

Nu heb ik nog geen studiegerelateerde werkervaring maar zou dit tijdens (of voor) mijn master wel graag opdoen. Echter, veel werkstudentschappen vergen dat je minstens twee (soms zelfs drie) dagen per week daar komt werken. Dat lijkt mij vrij veel, temeer omdat ik in het rooster zie dat je minstens op drie dagen colleges hebt. Aangezien ik mijn studie graag goed en binnen redelijke tijd wil afronden: wat kan ik het beste doen? Zijn er mensen die ervaring hebben met een stage of werkstudentschap naast een dergelijke master? Hoe hebben jullie het kunnen combineren?
_________________
In het leven zijn er twee zekerheden: je betaalt belasting en je gaat dood.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
De Fiscalist

De Fiscalist

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 83


BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2015 10:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor een werkgever ben je niet aantrekkelijk als je maar een of twee dagen komt werken.

Het grootste deel van de week, en dus de activiteiten trekt aan je voorbij. Alle klussen die je aan het einde van de dag niet hebt afgerond blijven lang liggen etc.

Vandaar dat twee tot drie dagen echt het minimum is, wil je wat kunnen doen.

Naar welk deel van het fiscale vakgebied gaat je interesse uit?
_________________
Dit bericht is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet noodzakelijkerwijs de visie uw belastingadviseur in Den Haag
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
advocaatjeleefjenog



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 185


BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2015 23:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb vooral interesse in de internationale kant van het belastingrecht. Pasgeleden ben ik ook op een masterclass geweest op de afdeling People Services bij Meijburg. Die afdeling richt zich op uitgezonden werknemers en alles wat daar bij komt kijken. Zoiets lijkt me heel interessant. Maar ook het opzetten van (natuurlijk legale) internationale structuren om bedrijven zo veel mogelijk belasting te laten besparen interesseert me.

Overigens begrijp ik het bezwaar wel, maar hoe moet ik in hemelsnaam een werkstudentschap of stage met een drukke master combineren én binnen redelijke tijd afstuderen? Mijn voornemen is om vanaf februari iets te vinden of desnoods een scriptiestage te lopen indien ik die mag schrijven.
_________________
In het leven zijn er twee zekerheden: je betaalt belasting en je gaat dood.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mesquè



Leeftijd: 33
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 36


BerichtGeplaatst: wo 08 jul 2015 14:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je nu nog niet al te lang aan je studie bezig bent zou je kunnen overwegen je scriptie te gaan schrijven nadat je al je vakken hebt afgerond, en dat dan te combineren met een werkstudentschap. Tegelijkertijd met je scriptie én je vakken kan, maar dan moet je wel echt 50-urige weken draaien.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
advocaatjeleefjenog



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 185


BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2015 15:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is inderdaad wel een goede optie. Ik wil niet dat mijn studie in de knel komt doordat ik een aantal dagen per week op kantoor zit.
_________________
In het leven zijn er twee zekerheden: je betaalt belasting en je gaat dood.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bronza



Leeftijd: 31
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 143


BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2015 19:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je zou er ook aan kunnen denken om zoals mesque voorstelt eerst alle mastervakken af te ronden, dan wel inschrijven bij uni, maar eerst een studentstage te doen (bij meeste kantoren 2 maanden full-time), krijg je ook nog een redelijke vergoeding voor. En als je dan bevalt, kan je dan studentmedewerker worden en ca. 2 dagen blijven werken en de rest van de week bezig met scriptie. Meeste (vooral de grotere) kantoren nemen alleen studentmedewerkers aan als ze studentstage hebben gedaan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mesquè



Leeftijd: 33
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 36


BerichtGeplaatst: di 04 aug 2015 14:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bronza schreef:
Je zou er ook aan kunnen denken om zoals mesque voorstelt eerst alle mastervakken af te ronden, dan wel inschrijven bij uni, maar eerst een studentstage te doen (bij meeste kantoren 2 maanden full-time), krijg je ook nog een redelijke vergoeding voor. En als je dan bevalt, kan je dan studentmedewerker worden en ca. 2 dagen blijven werken en de rest van de week bezig met scriptie. Meeste (vooral de grotere) kantoren nemen alleen studentmedewerkers aan als ze studentstage hebben gedaan.


Als je met studentmedewerkers, werkstudenten bedoelt, dan is mijn ervaring niet dat je alleen wordt aangenomen als je een studentstage hebt gedaan. Inmiddels ben ik aangenomen als werkstudent voor drie dagen in de week bij een big four kantoor, in het gesprek werd wel gevraagd of ik al eerder ergens stage of iets dergelijks had gelopen maar verder werd hier niet op in gegaan.

Ik denk wel dat het handig is als je wel andere dingen naast je studie (exchange, bestuur, commissies, vrijwilligerswerk, studentenvereniging) hebt gedaan wanneer die stage-ervaring ontbreekt. In elk geval succes advocaatjeleefjenog, ik raad je wel aan tijdig te solliciteren!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds